RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:29   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22633صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 27 مهر 1393 - 17:17
هواپیماهای جنگی سوریه در دست شورشیان «دولت اسلامی»
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خلبانان عراقی که به شورشیان مسلح «دولت اسلامی» در سوریه پیوسته‌اند، به شورشیان آموزش می‌دهند تا سه جت جنگی را که از ارتش به غنیمت گرفته‌اند، به پرواز درآورند.  

خبرگزاری رویترز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشته این نخستین بار است که پیکارجویان داعش با استفاده از هواپیماهای جنگی، در آسمان سوریه جولان می‌دهند.

به گفته رامی عبدالرحمن، رئیس گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه – مستقر در بریتانیا – دولت اسلامی که بخش‌های بزرگی از سوریه و عراق را در تصرف دارد، جت‌های جنگی را از فرودگاه نظامی الجراح در شرق شهر حلب به غنیمت گرفته است.

خبرگزاری رویترز این خبر را مستقلاً تأیید نکرده؛ و فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هم از پرواز شورشیان با جت‌های جنگی بر فراز سوریه اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

نیروهای بین‌المللی به رهبری آمریکا از چندی پیش مواضع شورشیان در سوریه و عراق را هدف حملات هوایی قرار می‌دهند. شورشیان داعش به طور مرتب سلاح‌هایی را به کار می‌گیرند که از ارتش سوریه و عراق به غنیمت گرفته‌اند؛ آن‌ها همچنین پایگاه‌های نظامی زیادی را در این دو کشور تحت کنترل درآورده‌اند. اما اگر خبر پرواز هواپیماها توسط شبه‌نظامیان داعش صحت داشته باشد، این نخستین بار است که خلبانی هواپیماهای نظامی را به دست گرفته‌اند.

 سامی عبدالرحمن گفته « مربیان پرواز شورشیان، افسران ارتش عراق هستند که قبلاً در دوران صدام حسین خلبان بوده‌اند. مردم پرواز آن‌ها را دیده‌اند: آن‌ها بارها بیرون از فرودگاه در آسمان به پرواز درمی‌آیند و باز به فرودگاه برمی‌گردند.»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از شاهدان عینی گفته پروازها در ارتفاع پایین انجام شده، و مدت زمان آن‌ها پنج تا ده دقیقه بیشتر نبوده است. هواپیماهای مورد استفاده شورشیان ظاهراً از نوع میگ۲۱ یا میگ ۲۳ متعلق به ارتش سوریه بوده. دولت سوریه در این باره نظری نداده و رسانه‌های آن کشور هم خبر آن را منتشر نکرده‌اند.

مشخص نیست که جت‌ها مجهز به سلاح بوده، یا خلبانان قادر به پرواز در مسافت‌های طولانی تر بوده‌اند یا نه.

سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ضمن اظهار بی‌اطلاعی از پرواز هواپیماهای جنگی سوریه به خلبانی شورشیان گفت:

«ما همچنان فعالیت‌های داعش را در سوریه و عراق به دقت زیر نظر داریم و افراد، مواضع، تجهیزات، ساختمان‌‌ها و مراکز قدرت آنها را هدف حملات هوایی قرار می‌دهیم.»

حساب‌های توئیتری هواداران داعش، پیشتر تصاویری از جت‌هایی را منتشر کرده بودند که در نقاط دیگر سوریه به تصرف شورشیان درآمده بود، اما به نظر می‌رسید که آن هواپیماها قابل استفاده نباشد.

هم اکنون نزدیک به یک سوم خاک سوریه در دست شورشیان است.

تعداد بازدید: 1375 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی