RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22649صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 29 مهر 1393 - 13:21
هشدار باهنر به عربستان و ترکیه
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توصیه به مسئولان ترکیه و عربستان گفت: ما فعلا از شما انتظار مبارزه جدی با گروه‌های تکفیری نداریم فقط به خاطر منافع جهان اسلام و سرایت نکردن بحران به کشور خودتان بیش از این گروه‌های تروریستی را تقویت نکنید والا لهیب آتش افروزی در منطقه دامن شما را نیز خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمدرضا باهنر در نطق پیش از دستور خود افزود: امروز منطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد منافع امت اسلامی و جهان اسلام می طلبد که کشورهای اسلامی توجه ویژه ای به دام های خطرناک استکبار جهانی و صهیونیسم، دشمن بشر داشته باشند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازی خطرناکی که امریکا و هم‌پیمانان منطقه ای این کشور در سوریه و عراق چند سال است شروع کرده اند، طراحی خطرناکی است که هدف آن انتقال بحران از سرزمین اشغالی و صهیونیسم جهانی به این منطقه است و می خواهند صهیونیست ها را در حاشیه امن ببرند و نظاره‌گر شادمان این بحران تحمیلی به جهان اسلام قرار دهند تا جایی که امریکا به تدریج براساس تجربیات گذشته برای فرار از عواقب این آتش افروزی علاقه‌مند است همه مسئولیت تولد این اقدام خبیث، سفاک و ضد بشری تروریست های داعش را به گردن حکومت های مرتجع منطقه بیندازد.
وی ادامه داد: مقامات بازنشسته و سیاسی امریکا هر از چند گاهی با صحبت صریح خود تمام مسئولیت خلق و تقویت این تروریست ها را به عهده حکومت های دست نشانده خود در منطقه می اندازند در حالی که اسناد و مدارک تجهیز تروریست‌ها ازجانب امریکا و غرب، دوره های آموزش تروریست‌ها به دست مأموران امریکایی و غربی و حتی تجهیز تروریست‌ها به سلاح های کشتار جمعی ازطرف کشورهای غربی قابل پرده‌پوشی و انکار نیست.
باهنر افزود: جالب است که بسیاری از این اقدامات ضد بشری امریکا و غرب با واسطه گری و دلالی رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد.
نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران از روزی که بحران به سوریه تحمیل و دامنه آن به دست تروریست ها به عراق کشیده شد، کمک به دولت ها و ملت های عراق و سوریه برای مبارزه با تروریست های تکفیری بوده است و این سیاست منطقه ای، جمهوری اسلامی ایران را محور مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان کرده است.
وی افزود: متأسفانه برخی از حکام منطقه ای و همسایه در چنین ایامی که جهان اسلام به شدت نیازمند وحدت، ثبات و آرامش است با بعضی رفتارهای نسنجیده و با تحریک استکبار جهانی نه تنها کمکی به مبارزه با تروریست های تکفیری نمی کنند بلکه با تقسیم تروریست ها به خوب و بد به ارائه کمک های تجهیزاتی، مالی و آموزشی به تروریست ها ادامه می دهند و حتی به زعم خودشان برای مبارزه با داعشی ها شرایط می گذارند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: ملت های بزرگ ایران، ترکیه، عربستان، عمیقا مسلمانند و از بلایای به وجود آمده در منطقه به شدت رنج می برند و علاقه‌مندند که حکومت های منطقه ملت های منطقه را در ریشه کن کردن گروه های تروریستی و تکفیری یاری کنند و به حول و قوه الهی پیروزی نزدیک است.
باهنر تأکید کرد: مبادا ننگ تأسیس و تقویت گروه های تروریستی تا ابد در پیشانی شما بماند و راه جبران آن را طی نکرده باشید.
وی افزود: اقدام خلاف انتظار عربستان در صدور حکم اعدام یک روحانی دانشمند و مبارز احساسات میلیون ها مسلمان را برانگیخته و علمای اسلام و مراجع عالیقدر تقلید را به شدت نگران کرده است.
باهنر گفت: امید است دولت عربستان از عواقب چنین اقدامی آگاه شود و انتظار می رود با عنوان قاطع خود از وقوع چنین فاجعه ای جلوگیری کند و به افکار عمومی جهان اسلام احترام بگذارد و آینده خود را به گردبادهای مهیب جهان اسلام دچار نکند.
نایب رئیس مجلس گفت: در زمینه فناوری هسته ای امید است تیم مذاکره کننده هسته ای بتواند به خوبی از منافع ملت ایران در این عرصه ملی دفاع کند و اجازه زیاده خواهی را به آنها ندهد.
وی افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که مخالف جدی بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی هستیم و این سیاست دائم و تصمیم‌گیری شده جمهوری اسلامی ایران است.
باهنر گفت:‌ در عین حال قویاً از ضرورت توانمندی صلح آمیز هسته ای حمایت، و برچیده شدن تمام تحریم های ظالمانه و ضد بشری را مطالبه می کنیم و البته ملت ایران بر تمام حقوق مسلم خود پافشاری دارد.
 

تعداد بازدید: 661 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING