جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22688صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 3 آبان 1393 - 18:53
لاوروف: هیچ توافق مبادله اطلاعات در خصوص داعش بین روسیه و آمریکا وجود ندارد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مسکو، 3 آبان، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو آماده همکاری همه جانبه در مسائل مبارزه با تروریسم است اما هیچ گونه توافقی در باره مبادله اطلاعات پیرامون گروه "دولت اسلامی" موسوم به داعش بین روسیه و آمریکا وجود ندارد.

لاوروف در برنامه شبکه دوم تلویزیون روسیه، با یادآوری این که وی در واقع مسائل مبارزه با تروریسم در خاور نزدیک و اوضاع این منطقه به طور کلی را با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا مورد بحث قرار داده بود، تصریح کرد: "ما با آمریکا در مورد مبادله اطلاعات در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش ایجاد شده توسط این کشور به توافق نرسیده ایم و خبر دستیابی به توافق در باره اعزام مشاوران نظامی روسی به ارتش عراق نیز صحت ندارد".

یادآور می شود گروه تروریستی داعش که اکنون کنترل اراضی پهناوری در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق را در دست دارد، روز 29 ژوئن تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی را اعلام کرده و اطلاع داده است "عبدالله ابراهیم السامرایی" معروف به "ابوبکر البغدادی" رهبر این گروه، خلیفه است. دولت عراق برای مبارزه با داعش از جامعه جهانی از جمله آمریکا درخواست کمک نظامی کرده است.

نیروی هوایی آمریکا از ماه اوت به اراضی تحت کنترل داعش در عراق ضرباتی وارد کرده و از روز 23 سپتامبر حملات هوایی به مواضع گروه های تروریستی "داعش"در سوریه را نیز با کمک  تعدادی از کشورهای عربی از جمله بحرین، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اردن آغاز کرده است.

 

تعداد بازدید: 582 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی