شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:56   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22700صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 4 آبان 1393 - 02:24
مردم عادی هدف اشرار در سیستان و بلوچستان/ شهیدی که تنها جرمش «معلمی» در مناطق محروم بود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

پدر شهید رضا سرگزی گفت: اشرار و از خدابی‌خبران مسلح بدانند که هزاران نفر دیگر مانند رضا هستند که گچ و تخته پاک‌کن او را برداشته و عاشقانه در راه تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان نقاط محروم حرکت کنند.
خبرگزاری فارس: مردم عادی هدف اشرار در سیستان و بلوچستان/ شهیدی که تنها جرمش «معلمی» در مناطق محروم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، 29 مهرماه امسال افراد مسلح ناشناس رضا سرگزی یکی از معلمان روستای کارچان قصرقند را در حالی که بعد از تعطیلی از مدرسه به سمت منزل در حرکت بود مورد ترور قرار داده و به شهادت رساندند.

پدر شهید سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار کرد: رضا متولد سال 1365 بود و در سال 91 با دخترعموی خود ازدواج کرد.

مردم عادی هدف اشرار در سیستان و بلوچستان/ شهیدی که تنها جرمش «معلمی» در مناطق محروم بودعلی اصغر سرگزی می‌گوید: مدت چهار سال است که در روستای کارچان از توابع شهرستان قصرقند مشغول خدمت در شغل معلمی بود، تازه مهرماه امسال وارد پنجمین سال خدمت شد که توسط اشرار کوردل و از خدا بی‌خبر مورد سوءقصد قرارگرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه شهادت را افتخار می‌دانم، اضافه کرد: هفت فرزند دارم، چهار پسر و سه دختر، خوشحالم که سومین فرزند پسرم در راه آموختن علم و دانش به دانش‌آموزان نقاط محروم سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

وی، خطاب به اشرار گفت: درست است که گچ و تخته پاک‌کن از دست شهیدرضا افتاد، اما مطمئنم هستم کسانی هستند که گچ و تخته پاک‌کن او را به دست گرفته و راه او را در راستای تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان نقاط محروم ادامه خواهند داد.

عموی رضا که پدرخانم وی نیز هست، ضمن تعریف از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های اخلاقی دامادش، بیان کرد: در سال 91 شهید با دخترم ازدواج کرد، رضا عاشق شغلش بود، شغلی که شغل انبیاء است.

او بیان کرد: دخترم دانشجو است و نمی‌توانست با همسرش در قصرقند همراه شود، به همین دلیل دخترم با ما زندگی می‎کرد و رضا برای دیدنش به منزل ما می‌آمد.

غلامحسین فرهنگی معتقد است: شهادت فرزندان ما ذره‌ای از دلبستگی ما به نظام و انقلابی که برای آن هزاران شهید تقدیم کرده‌ایم، کم نمی‌کند.

عموی شهید سرگزی گفت: از مسئولان امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان می‌خواهیم این منطقه را از لوث وجود اشرار از خدا‌بی‌خبر که ناجوانمردانه مردم بی‌گناه و خدمتگزاران به مردم را به شهادت می‌رسانند شناسایی و به سزای عملشان برسانند.

پیکر پاک و مطهر شهید رضا سرگزی روز گذشته بر دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور سیستان تشییع و در گلزار شهدای شهرستان زابل آرام گرفت.

تعداد بازدید: 799 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی