جمعه، 31 فروردین 1403 - 12:56   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22734صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 5 آبان 1393 - 12:55
شرط آموزش و پرورش برای ورود بخش خصوصی به حوزه انتشارات
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک‌ آموزشی با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور موظف است، در کنار کتب درسی، آن بخش از اجزای آموزشی را که به دست معلم و دانش‌آموز می‌رسد را خودش تولید کند، گفت: آموزش و پرورش معتقد است بخش خصوصی می‌تواند به شرط رعایت استانداردها وارد حوزه انتشارات شود.

به گزارش خبرنگار "آموزش و پرورش" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد ناصری در جلسه مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با سرگروهای شهر و مناطق تهران با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به این نتیجه رسیده است که در کتاب‌های درسی خلأ‌هایی وجود دارد که باید با کمک سایر وسایل کمک‌آموزشی از جمله مجلات رشد جبران شود، اظهار کرد: مجلات رشد عمر 50 ساله دارند و دفتر انتشارات مجلات رشد از سال 1341 تأسیس شده است.

وی افزود: دو سال پس از تأسیس این دفتر مطالعاتی انجام شد که نشان می‌داد یکی از مشکلات بچه‌ها خواندن برای لذت بردن و فهم بیشتر است که باید از طریق وسایل آموزشی غیر از کتب درسی تجربه شود. در سال 43 اولین مجله پیک دانش‌آموز منتشر شد.

مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک‌آموزشی با بیان اینکه پس از انقلاب این روند ادامه یافت، گفت: تا امروز بیش از 40 میلیون جلد از مجلات رشد تولید و توزیع شده است.

ناصری افزود: هرچند این مجلات بخشی از خلأ‌های موجود در کتب درسی را پر می‌کنند اما برخلاف کتاب‌های درسی اجباری نیستند و آموزش و پرورش هیچ‌گاه کمکی بابت انتشار این مجلات نداشته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش لزوماً تخته‌سیاه و کلاس درس نیست گفت: آزمایشگاه، کتابخانه و کتاب‌های غیردرسی نیز می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. معتقد هستیم که حفظ مکتوبات آموزشی به تنهایی نباید مطرح شود بلکه نقش رسانه‌های آموزشی نیز در این میان حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک‌آموزشی با بیان اینکه سازمان آموزشی و پژوهشی موظف است آن بخشی از اجزای آموزشی را که به دست معلم و دانش‌آموز می‌رسد را خودش تولید کند عنوان کرد: آموزش و پرورش معتقد است که بخش خصوصی هم می‌تواند به شرط رعایت استانداردها وارد حوزه انتشارات شود.

به گفته ناصری در حال حاضر آموزش و پرورش دارای چهار انتشارات مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، منادی تربیت و انجمن اولیاء و مربیان و محصولات سایرین ناشرین را تأیید می‌کنیم.

تعداد بازدید: 593 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی