RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:36   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22763صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 6 آبان 1393 - 00:23
روزنامه اطلاعات خطاب به توجیه کنندگان تخلف بورسیه ها: شما که معلم اخلاق و شریعت هستید،چرا؟
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

جامعه > آموزش - روزنامه اطلاعات نوشت:

واکنش برخی محافل رسانه‌ای به گزارش وزارت علوم درباره تخلفات بورس تحصیلی مربوط به دولت قبل بهت‌آور است.

اینان که خود را معلم اخلاق و دین و شریعت می‌دانند و جز خود همه را دارای انحراف از شعائر اسلامی و اصول اعتقادی در درجات مختلف می‌پندارند، چه‌طور به خود اجازه می‌دهند چنین تخلف بزرگی را کم اهمیت جلوه دهند و آنگاه عمل به ظاهر تخلف فلان روزنامه‌نگار و دانشجو و دانش‌آموز و فعال مدنی را عین محاربه با اسلام و قرآن و آیین نبوی بشمارند و فغان برآورند که چرا دستگاه قضا خاموش است؟

این افراد می‌دانند که انحراف مسئول و عالم و صاحب منصب عواقب زیانبارتری برای حکومت اسلامی و اعتقادات دینی و ارزشی مردم آن مملکت دارد تا تخلف نانوا و خیاط و بقال. علت آن را باز هم بهتر از دیگران می‌دانند که اثر منفی‌ای که انحراف مسئول و عالم بر عامه مردم دارد، به مراتب بیشتر از تخلف افراد عادی جامعه است .


اما مدعیان ارزشمداری تخلفات پرشمار و بزرگ دولت مورد وثوق خود را یا نمی‌بینند یا آن را سبک می‌شمارند. از نظر اینان بورسیه‌های غیرقانونی و برداشت از خزانه ملی برای دانشگاه شخصی و انجام سفرهای خارجی چند 10 نفره خانوادگی با پول بیت‌المال و تخلفات در سازمان تأمین اجتماعی و استخدام‌های بی‌ضابطه و... و نمونه‌های فراوان از این دست چندان هم مهم نیست!

اینان که این‌گونه آشفته‌اند، سالها از دولتی حمایت کردند که به آنچه خود تصویب هم می‌کرد اعتقاد نداشت، چه رسد به این‌که وقعی به قانون اساسی و میثاق‌نامه‌ها و پیمان‌نامه‌ها و موافقتنامه‌ها بنهد. از دولتی حمایت کردند که مقابل حکم رهبری ایستاد و وزرایی که نخواستند با او همداستان شوند از دولت خارج کرد و حاضر شد کابینه را از اکثریت بیندازد، اما به اصول و ارزش‌های جاری که خود را بیش از دیگران مدعی رعایت آن می‌دانست، پایبندی نشان ندهد و به حالت قهر عنان دولت را رها سازد.

شکی نیست که پرونده بورسیه یک نقطه سیاه دیگر در عملکرد دولت گذشته محسوب می‌شود و تخلف رخ داده با این وسعت با هیاهو و جنجال عده‌ای، قابل اغماض نیست. قاعدتاً پیگیری این پرونده که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است باید از سوی همگان مورد حمایت قرار گیرد تا در آینده‌ از بروز چنین فسادهای سازمان یافته‌ای جلوگیری به عمل آید. مضافاً این‌که افتخار کشف این رانت‌خواری سازمان یافته به نام دولت یازدهم نوشته شده است و باید از آقای روحانی بابت عمل به شعارش مبنی بر مقابله با فساد تقدیر کرد و رویکرد وی را برای ادامه کار مورد حمایت قرار داد. کاری که وزارت علوم انجام داد در چارچوب منویات رهبری و نظام است و رضایت مردم را هم در پی دارد. وانگهی، اگر چنین تخلفاتی، در مقیاس چند هزار، حائز اهمیت نیست و مدعیان اساساً آن را جرم و فساد نمی‌دانند، از چه رو آن نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره سال 88، یک نمونه اثبات نشده آن را در برابر دوربین تلویزیون گرفت و ارشمیدس‌وار فریاد یافتم یافتم سر داد و حامیان او نیز از این نبوغ کشف فساد او فریاد شوق سردادند و رقیب را به تیغ طعن و اتهام تخلف محکوم و منکوب کردند؟

تعداد بازدید: 940 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی