RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 14:50   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22766صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 8 آبان 1393 - 11:37
آخرین رده‌بندی 500 دانشگاه برتر جهان منتشر شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 مؤسسه خبری «یواس نیوز» که خدمات دیگری نظیر اعلام رده‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان نیز ارائه می‌دهد، آخرین رده‌بندی 500 دانشگاه برتر جهان را منتشر کرد.

 جدیدترین رده‌بندی 500 دانشگاه برتر جهان از سوی «یواس نیوز» منتشر شد که در این رده‌بندی نام سه دانشگاه ایرانی نیز به چشم می‌خورد. رده‌بندی فوق برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان را دربرمی‌گیرد که این رده‌بندی بر اساس شاخص‌های مختلفی نظیر قاره، کشور و رشته تحصیلی قابل طبقه‌بندی و دسترسی است.

براساس این بررسی طی سه دهه‌ اخیر تعداد دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج افزایش یافته به‌ طوری که این رقم در سال 2012 میلادی به چهار میلیون و 500 هزار نفر رسیده است. همین مسئله باعث شده تا دانشجویان برای ادامه‌ تحصیل در دانشگاه‌های خارجی چشم به رده‌بندی‌های اعلام شده از سوی مؤسسات بین‌المللی دارند تا بتوانند تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

«برایان کلی» سردبیر «یواس نیوز» می‌گوید: با مشاهده افزایش ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های خارج از کشور، لزوم گردآوری و انتشار این رده‌بندی را احساس کردیم.

وی افزود: به‌دنبال جهانی شدن هرچه بیشتر آموزش عالی، این رده‌بندی با استفاده از اطلاعات ضروری و مورد نیاز دانشجویان، استانداردهایی را برای آن‌ها تعیین می‌کند.
یواس نیوز، در این رده‌بندی پنج دانشگاه برتر جهان به ترتیب دانشگاه هاروارد، مؤسسه‌ علم و فن‌آوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه استنفورد و دانشگاه آکسفورد هستند.

بر اساس این رده‌بندی، همچنین 10 دانشگاه برتر غیرآمریکایی جهان نیز شامل دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، کالج سلطنتی لندن، کالج دانشگاهی لندن، دانشگاه توکیو، دانشگاه صنعتی فدرال زوریخ سوئیس، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه پکن و دانشگاه ادینبرو هستند.

نکته قابل توجه این رده‌بندی حضور سه دانشگاه ایرانی در جمع 500 دانشگاه برتر جهان است که در آن دانشگاه‌های تهران، شریف و صنعتی اصفهان به ترتیب در رتبه‌های 360، 377 و 472 جهان قرار دارند. دانشگاه تهران همچنین در رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های آسیایی اعلامی از سوی یواس نیوز در رتبه‌ 52 قرار دارد. این دانشگاه در رشته مهندسی رتبه 56، در رشته‌ علوم کشاورزی رتبه 76، رشته علوم مواد رتبه 100 جهان را در اختیار دارد.

دانشگاه شریف نیز در جمع بهترین دانشگاه‌های آسیایی رتبه 59 و در رشته مهندسی رتبه 58 جهان را در اختیار دارد. همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در رتبه 82 برترین دانشگاه‌های آسیایی قرار گرفته است.

 

تعداد بازدید: 663 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی