RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:54   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


- اندازه متن: + -  کد خبر: 22788صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 8 آبان 1393 - 01:09
چین قصد دارد روابط نظامی خود را با ایران گسترش دهد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رادیوی «صدای روسیه»

ارتشبد چانگ وان گوانگ وزیر دفاع چین پس از مذاکره با دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که چین روی تحکیم روابط نظامی با ایران حساب می‌ کند.

بازدید دریابان حبیب الله سیاری نمونه دیگری از تقویت همکاری‌های نظامی پکن و تهران شده است. وزیر دفاع چین اشاره کرد که نیرو های مسلح چین و ایران در آموزش پرسنل نظامی فعالانه همکاری می کنند. به گفته این فرمانده عالی‌مقام چینی ناوگان های چین و ایران با موفقیت بازدید ها متقابلی از دو کشور انجام داده اند. آقای سیاری به نوبه خود متذکر شد که ایران به همکاری با جمهوری خلق چین توجه فراوان مبذول می‌دارد و در تهران امیدوارند که تبادلات دو‌جانبه به تقویت همکاری‌ها میان نیرو های مسلح دو کشور مخصوصاً بین نیرو های دریایی آن‌ها کمک کنند.

 در جریان مذاکرات کنونی جزییات توافق هایی که هنگام بازدید حسین دهقان وزیر دفاع ایران از چین در ماه مه حاصل شده بودند، مشخص گردید. آن وقت طرفین به اشتراک دیدگاه‌های خود در مورد بسیاری مسایل منطقه ای و جهانی توجه کرده و توسعه همکاری‌های دفاعی را اعلام نمودند. به گفته آقای دهقان ،هدف این همکاری مقدم بر همه مقابله با افراط گری، تروریسم، حمل و فروش مواد مخدر و راهزنی دریایی است. به عقیده پتر توپیچکانوف، کارشناس روس در امور آسیا، همکاری با ایران به این خاطر برای چین اهمیت دارد که این کشور مایل است موضع خود در آسیا و جهان را تقویت کند. او گفت: اولاً، ایران کشور دارای نفوذ و قدرت در منطقه است و چین به این خاطر به داشتن روابط با تهران اهمیت می دهد که  مایل است با بسیاری از نقش آفرینان در منطقه همکاری برقرار کند. ثانیاً، ایران بخش چشمگیر اقیانوس هند را کنترل کرده و در حاشیه منطقه خلیج فارس قرار دارد که از تحویل گران عمده نفت به چین است. پکن به حمل امن مواد انرژی‌زا از طریق این منطقه بسیار علاقمند است. ثالثاً، ایران نقش آفرین مهم حوزه آسیای مرکزی و افغانستان است. و در باره خاور نزدیک باید گفت که چین و ایران درباره اوضاع در سوریه و حول داعش ارزیابی های مشابهی دارند.

همکاری نظامی- فنی دو کشور تاریخ طولانی دارد. حتی در دوره جنگ ایران- عراق در 1980 - 1988 چینی‌ها به برقراری وضع ویژه برای تحویل اسلحه به جمهوری اسلامینایل آمدند. امروزه هم، ایران باز هم جزو کشور هایی است که آماده اند برای تحویل سامانه های نظامی چینی پول‌های گزافی پرداخت کنند. ایران بویژه در شرایط تحریم از سوی غرب، بازار آینده دار برای صنایع نظامی چین است. این هم گفتنی است که چین همواره از مداخله در امور داخلی ایران اجتناب کرده و از سیاست غربی تحریمات یکجانبه انتقاد نموده است.

همکاری‌های نظامی دو کشور علاوه بر اینکه از  اشتراک طبیعی منافع عملی آنها در رشته امنیت ناشی شده، در رابطه با عنصر راهبردی مهم دیگری نیز است. ایران و چین که هر دو بخشی از جهان غیر آمریکایی را تشکیل می‌دهند تلاش می‌کنند نفوذ آمریکا در منطقه را کاهش دهند و با انجام سیاست‌های مستقل خود تأکید می‌کنند که تهران و پکن هم در بعد منطقه ای و هم در بعد جهانی منافعی دارند که با منافع واشنگتن فرق می کند. همکاری با ایران با نظریه چین در باره «ماموریت جدید تاریخی ارتش ملی چین» مطابقت دارد که به معنای کاربرد گسترده‌تر ارتش چین در خارج از کشور مقدم بر همه برای تأمین منافع فزاینده اقتصادی پکن است.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 7 آبان

تعداد بازدید: 615 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی