RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:59   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22803صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 9 آبان 1393 - 15:00
گوگل با یک کپسول نانومتری درون انسان‌ها را هم جستجو می‌کند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

گوگل در جستجوی یافتن راهی تازه برای جستجوی درون بدن انسان‌ها و کشف بیماری‌های احتمالی آنهاست و به همین منظور یک کپسول بسیار کوچک در ابعاد نانو طراحی کرده است.
 
به نقل از فرست اسپات، این کپسول نانو می تواند پس از ورود به بدن انسان نشانه‌های بیماری های مختلف را در مراحل اولیه شکل گیری شناسایی کرده و مانع از پیشرفت امراض خطرناکی همچون سرطان یا بیماری‌های قلبی شود.
 
این طرح نیز از جمله طرح‌هایی است که در آزمایشگاه سری گوگل موسوم به Google X در حال پیگیری است و یکی از نمونه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه بهداشت و سلامت به حساب می‌آید. یکی دیگر از توانمندی‌های این ذره نانو بررسی جریان خون است.
 
کپسول یاد شده می‌تواند گزارش یافته های خود را از طریق حسگرهایی به محیط بیرون ارسال نماید تا پزشکان در مورد آن تصمیم‌گیری نمایند.
 
محققان می‌گویند این بررسی در مراحل اولیه خود است و تاکنون آزمایشاتی در این زمینه صورت گرفته است. یکی دیگر از کاربردهای طرح یاد شده بررسی آنزیم هایی است که در شریان های انسان جریان دارد و اختلال و نوسان در آنها ممکن است منجر به حملات قلبی یا عصبی شود.
 
گفتنی است که شناسایی سریع برخی بیماری ها منجر به کاهش سریع و موفقیت آمیز خطرات آن شده و می تواند به ارتقای کیفیت روند بیماری و طولانی شدن عمر انسان ها منجر شود. این ذره های در حد نانو را می توان در کپسول هایی قرار داد تا توسط انسان ها بلعیده شود و جذب جریان خون گردد.
 
پزشکان با بررسی علائم ارسالی توسط این ذرات نانو می توانند از احتمال ابتلای افراد به بیماری های مختلف مطلع شوند. گوگل می گوید امکان استفاده شرکت های فناوری از این فناوری را برای تشخیص بیماری های مختلف فراهم خواهد آورد.
 

 

تعداد بازدید: 568 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING