RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:34   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23157صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 25 آبان 1393 - 22:07
یک چهارم خانوارها در ایران فرد شاغل ندارند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

براساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی ایران، ۲۴ درصد خانوارهای ایرانی بدون هیچ فرد شاغل، معادل ۵۷ درصد دارای یک نفر شاغل، بیش از ۱۵ درصد دارای دو نفر شاغل و حدود ۳ درصد دارای سه نفر شاغل و بیشتر بوده‌اند.

8888بنا بر آنچه بانک مرکزی ایران اعلام کرده حدود یک چهارم خانوارهای ایرانی هیچ فرد شاغلی ندارند، هرچند که ممکن است درآمد داشته باشند.

صدای زرند: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز یکشنبه ۲۵ آبان، براساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی ایران، گزارش داد که ۲۴ درصد خانوارهای ایرانی بدون هیچ فرد شاغل، معادل ۵۷ درصد دارای یک نفر شاغل، بیش از ۱۵ درصد دارای دو نفر شاغل و حدود ۳ درصد دارای سه نفر شاغل و بیشتر بوده‌اند.

براساس نتایج بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران در سال ۱۳۹۲ درصد خانوارهای بدون فرد شاغل و با سه نفر شاغل در مقایسه با سال ۹۱ بیشتر و درصد خانوارهای با یک نفر شاغل و با دو نفر شاغل کاهش یافته است.

بانک مرکزی ایران پیشتر اعلام کرده بود که میانگین تعداد افراد خانوار در سال ۹۲ خورشیدی حدود سه و نیم نفر بوده که این شاخص نسبت به سال ۹۱ رشد داشته به طوریکه خانوارهای چهار نفره با حدود ۳۰ درصد بیشترین تعداد از کل خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این یافته‌ها، سهم افراد شاغل و محصل در مقایسه با سال قبل کاهش و سهم افراد بیکار و با درآمد بدون کار افزایش داشته است.

بررسی بانک مرکزی بیانگر آن است که ۵۲ درصد افراد مذکر بالای شش سال بیشتر خانوارها، شاغل، ۶ درصد بیکار، بیش از ۱۲ درصد با درآمد و بدون کار، ۲۳ درصد محصل و بیش از ۵ درصد مربوط به سایر گروه‌ها بوده‌اند.

این نتایج نشان می‌دهد که درصد افراد مذکر شاغل، بیکار و محصل نسبت به سال قبل کاهش و درصد افراد با درآمد بدون کار و افرادی که در سایر گروه‌ها طبقه‌بندی شده‌اند، افزایش داشته است.

در بین اعضای مؤنث بالای شش سال خانوارها هم سهم افراد بیکار، شاغل، خانه‌دار و محصل با درآمد بدون کار ۹ درصد، ۲ درصد، ۸ درصد، بیش از ۲۲ درصد و ۵۵ درصد بوده است.

این تحقیق و بررسی از سوی بانک مرکزی درباره هزینه و درآمد خانوارهای ساکن در مناطق شهری ایران برای سال ۱۳۹۲ در ۷۹ شهر و با مراجعه به ۱۲ هزار و ۳۰۰ خانوار نمونه انجام شده است.

تیرماه گذشته روزنامه جهان صنعت چاپ تهران خبر داده بود که با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها قدرت خرید مردم در ایران کاهش یافته و با افزایش شکاف طبقاتی، اکنون ۳۱ درصد خانوارها زیر خط فقر قرار گرفته‌اند.

این روزنامه با استناد به نشریه «شادا»،‌ نشریه داخلی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه طی اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی ۵۰۰ درصد افزایش داشته، گزارش داد که مردم ایران پس از اجرای این طرح، فقیرتر شده‌اند.

تعداد بازدید: 2406 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING