RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:23   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23216صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 29 آبان 1393 - 11:40
ساماندهی نیروی انسانی مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروی انسانی مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش است و با جدیت در دست اقدام می باشد .
'محمد دیمه ور' روز دوشنبه در سومین جشنواره درس پژوهی دوره ابتدایی در همدان اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین مشکل وزارت آموزش و پرورش کشور است.
وی افزود: این وزارتخانه در راستای توانمند سازی، متناسب سازی و آموزش تخصصی و مهارتهای حرفه ای به معلمان مشغول برنامه ریزی و اقدام جدی است.
وی اضافه کرد: با اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان متخصص در طول سالهای آتی بخشی از مشکل کمبود نیروی انسانی دوره ابتدایی حل خواهد شد.
وی گفت: اقدامات خوبی برای ساماندهی منابع انسانی در آموزش و پرورش بویژه در دوره ابتدایی انجام شده که با ساماندهی و توزیع متوازن، بخش قابل توجهی از مشکلات نیروی انسانی مرتفع خواهد شد.
دیمه ور تصریح کرد: توزیع نامتوازن معلمان در مناطق، شهرستانها و سطح کشور موجب شده با وجود نیروی مناسب در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه باشیم که این موضوع در حال پیگیری است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل منابع و انگیزه در دوره ابتدایی از دیگر مسایلی است که باید پیگیری شود و اقداماتی برای افزایش انگیزه معلمان انجام گیرد.
دیمه ور افزود: در آستانه ارایه بودجه سال 94 به مجلس از نمایندگان درخواست شده که به تقویت انگیزه های شغلی و حرفه ای معلمان ابتدایی کمک کنند.
وی اظهار کرد: معلم ابتدایی و دوره ابتدایی اساسی ترین دوره یادگیری در کل نظام آموزشی در آموزش پرورش و آموزش عالی است.
وی افزود: بخشی از انگیزه معلمان، انگیزه معیشتی است و از مسوولان توقع است توجه جدی به وضع معیشت معلمان در دوره ابتدایی شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حمایت و نگاه ویژه دولت و مجلس در این زمینه بسیار اثر گذار خواهد بود.
وی درباره استفاده دانش آموزان از منابع کمک درسی نیز افزود: آنچه منطبق با محتوی آموزشی و اهداف آموزشی است در منابع داخل آموزش و پرورش و کتاب ها به وسیله معلمان و گروه های آموزشی تدوین شده و هرگونه منبع درسی که به صورت تجارت درآمده از طریق موسسات و شرکت های به ظاهر آموزشی توصیه نمی شود.
دیمه ور خاطرنشان کرد: ظرفیت آموزشی کتاب های درسی به اندازه کافی مطلوب است و معلمان باید با تقویت خلاقیت مطالب را آموزش دهند.
معاون دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری گفت: 200 هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی نسبت به سال گذشته در کشور افزایش یافته و در مجموع هفت میلیون و 190 هزار نفر در سامانه ثبت نام دانش آموزان ثبت شده است.
دیمه ور تاکید کرد: منابع مالی دوره ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش بر اساس بودجه در اختیار وزارتخانه قرار می گیرد که 99 درصد از آن صرف پرداخت حقوق و مزایا و یک درصد باقی مانده صرف فعالیت های آموزش و پرورش می شود.
وی گفت: با منابع موجود توقعاتی که مردم و تصمیم سازان کشور از وزارت آموزش و پرورش در زمینه کیفی سازی آموزش دارند انجام نخواهد شد و لازم است خانواده ها این وزارتخانه را در ارایه خدمات مطلوب به فرزندان کشور یاری کنند.
دیمه ور بودجه دروه آموزش ابتدایی را 250 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سهمی از آن دریافت شده و مابقی نیز با تخصیص دولت دریافت خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را مرکزی برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق کنکور اعلام کرد و گفت: براساس نامه این امکان به آموزش و پرورش داده شده که در صورت کمبود نیروی انسانی از فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده شود.
دیمه ور با بیان اینکه استخدام فرزندان فرهنگیان اولویت استخدامی در آموزش و پرورش است تاکید کرد: این به معنای تبعیض در بین افراد نیست و همه افراد می توانند در استخدامی های آموزش و پرورش شرکت کنند.
سومین جشنواره درس پژوهی با حضور مسوولان و معلمان دوره ابتدایی استان همدان در خانه معلمان این شهر برگزار شد.

 

تعداد بازدید: 1707 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
لیلا
|    | 1393/8/29 - 13:35 |     1     0     |
ابتدایی مهمترین قسمت برای آموزش هر فردی است و می توان گفت پایه گزار زندگی هر فردی است .
شاید به همین دلیل است که هر کسی را که جا نبوده و سوادش کم بوده و ... در ابتدایی به کار گمارده اید !
قصد توهین به معلمان عاشق و زحمتکش ابتدایی را ندارم که چندین نفرشان را میشناسم که هر چقدر به انها حقوق بدهید باز کم است .
اما برخی را میشناسم که دانش اموز و فرزندانمان را نباید به انها بسپاریم .

ناشناس
|    | 1393/8/30 - 03:18 |     0     0    
پاسخ: نه بابا؟! تا حقوق معلما درست نشه همین وضع هست


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی