پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:57   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23223صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 29 آبان 1393 - 01:44
چرا سرنوشت یک وزیر و وزارتخانه توسط پیامک ها تعیین می شود
  

فرهنگیان نیوز - تدبیر:

حسام الدین آشنا/1* مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: چرا سرنوشت یک وزیر و وزارتخانه توسط پیامک ها تعیین می شود؟ چون نیاموختیم پیامک قابل اعتماد نیست.

 به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حسام الدین آشنا عصر چهارشنبه در همایش 'اعتدال'، به آفت های حیات فرهنگی اشاره کرد و گفت: آفت حیات فرهنگی در عدالت و رونق، ویژه خواری و مصرف گرایی است.

وی درخصوص ویژه خواری و بهره برداری از امکانات و تسهیلات فرهنگی به بهانه های متعدد گفت: یک روز به اسم حمایت از اصلاح طلبان و روز دیگر به نام حمایت از اصول گرایی ویژه خواری می شود.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری تاکید کرد: روزی به اسم مبارزه با تهاجم فرهنگی ده ها موسسه رانت خوار تشکیل می شود و روزی به اسم گفت و گوی تمدن ها و یا اسامی زیبا رانت خواری اتفاق می افتد.

آشنا یادآور شد: در مراجعه به بسیاری از نمایشگاه ها مشاهده می شود که تولید کنندگان و غرفه داران آنها بیشتر از تعداد مراجعه کنندگان است و در بسیاری از همایش ها، سخنرانانش بیشتر از شرکت کنندگان آن است.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب که تعداد ناشرانش از تیراژش بیشتر شده و در عرصه سینما نیز که تعداد فیلم های تولید شده اش که هرگز به اکران نمی رسد از فیلم های اکران نشده اش بیشتر است.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری تاکید کرد: ویژه خواری در فرهنگ دست کمی از ویژه خواری در عرصه های دیگر ندارد و فرهنگ برای ویژه خواری، خوش عرصه ای است.

آشنا معضل دیگر در عرصه سیاست فرهنگی را مساله مصرف زدگی دانست و گفت: وقتی شهروندان ما برای تولید، نقد و مدیریت زمان محصولات فرهنگی توانمند نیستند با مصرف زدگی در عرصه محصولات فرهنگی رو به رو می شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: چرا سرنوشت یک وزیر و وزارتخانه توسط پیامک ها تعیین می شود؟ چون نیاموختیم پیامک قابل اعتماد نیست.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: چون توانمند نشده ایم که برای تصمیمات مهم باید به اندازه کافی وقت صرف کرد؟ چرا جوانان ما و بزرگترها اینگونه واله و شیدای شبکه های ماهواره ای هستند؟ چگونه ذائقه ملت پایین آمد که به حریم سلطان راضی شوند؟

آشنا افزود: وقتی سیاست مناسب در تولید و توانمندسازی وجود نداشته باشد باید منتظر مصرف گرایی فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: باید انتظار این را داشته باشیم که مصرف گرایی بی حاصل رخ دهد.
 

 

تعداد بازدید: 685 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی