پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:59   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23229صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 29 آبان 1393 - 11:26
موسیقی و شادی را از برنامه‌های دانش‌آموزان حذف نکنیم
  

فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعتقاد بر اینکه نباید موسیقی و شادی را از برنامه‌های دانش‌آموزان حذف کنیم، گفت: بلکه در مسیر درست در اختیارشان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حمیدرضا کفاش در هشتمین هم‌اندیشی سالانه کمیته‌های ستادی و استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: تربیت یک بعدی دانش‌آموزان، آنان را افرادی افراطی، خود شیفته و متکبر بار می‌آورد و نباید تنها از طریق روش و سبک خود کودکان را به سمت اسلام بکشانیم.

وی با اشاره به سخن شهید مطهری مبنی بر اینکه «خداوند رشد متوازن درون طفل قرار داده است»، افزود: باید با کودکان و دانش‌آموزان با زبان خودشان سخن گفت و رشد متوازن روحی را نیز باید برای دانش‌آموزان در نظر گرفت و از همه لحاظ آنان را تربیت کرد؛ یعنی علاوه بر آموزش‌ نماز و قرآن، باید از طریق شعر، موسیقی‌،‌ ادبیات و ورزش هم تفکر اسلامی را در آنان جوشاند.

کفاش با اشاره به اینکه تنها آموزش و پرورش در امور تربیتی نقش ندارد بلکه همه‌ جامعه در تربیت دانش‌آموزان موثرند، اظهار کرد: اصول بسیاری از فعالیت‌ها را از قبیل مداحی، قرائت قرآن، روایت زندگی معصومان، و مقتل‌خوانی باید از هم‌اکنون به دانش‌آموزان آموزش داد تا دچار آفت در این زمینه در آینده نشوند .

وی افزود: نیاز است تا شعرها و داستان‌ها و ذکر احادیث دانش‌آموزان، توسط خود آنان که خوش‌قلب و خالص هستند ذکر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص فضای مجازی که در سال‌های اخیر نوجوانان را در بر گرفته است، اظهار کرد: نباید فضای مجازی را از زندگی دانش‌آموزان حذف یا فیلتر کرد بلکه توسط مربیان و مشاوران در این حوزه آموزش‌هایی تخصصی داده شود و نسبت به این موضوع به صورت فعال برخورد کرد.

وی با بیان اینکه فضاهای غیر کلاسیک در امور تربیتی بسیار موثر هستند، خاطرنشان کرد: خیران کمتر به سمت ساخت فضاهای تربیتی از جمله اردوگاه‌ها، نمازخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی رفته‌اند؛ در این زمینه روحانیت همیشه جریان‌ساز و حرکت‌ساز بوده و باید این فعالیت فرهنگی را گسترش داد.

کفاش با بیان اینکه برای اختصاص اعتباری خاص امور پرورشی در بودجه سال94 در مجلس پیگیر هستیم، تصریح کرد: در سال جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش 40 میلیارد تومان برای این معاونت تخصیص یافته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کسی که برای دانش‌آموزان کتاب می‌نویسد، باید هم روانشناس باشد و هم کودکان را بشناسد، عنوان کرد: باید فعالیت‌های مدارس از جمله، تربیت بدنی، مراسم صبحگاه و برگزاری مناسبت‌ها پررنگ‌تر شوند و از ظرفیت شوراها، تشکل‌ها و سازمان‌های دانش‌آموزی استفاده بهینه شود و تا کودکان و نوجوانان میدان عمل پیدا کنند.

وی خبر داد: اولین کنگره شهدای علوم تربیتی کشور در دیدار با رهبر معظم انقلاب در هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی برگزار خواهد شد.

کفاش در پاسخ به اظهار نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور مبنی بر اینکه «آموزش و پرورش ظرف مناسبی برای مظروف مورد نظر ما نیست»، خاطرنشان کرد: هر رتبه علمی و هر فرد موفقی در این جامعه، خروجی آموزش و پرورش بوده، اعم از مسوولان کشور، حوزه‌های علمیه و … هر چند آموزش و پرورش باید روز به روز بهتر شود اما تاکنون هم موفق بوده است.

انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 515 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی