شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:15   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23233صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 29 آبان 1393 - 02:32
جوابیه : توضیحات وزارت آموزش و پرورش در خصوص یک خبر
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به مطلب خبرگزاری فارس درباره «تجمع جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش مقابل مجلس» جوابیه‌ای را منتشر کرد.
خبرگزاری فارس: توضیحات وزارت آموزش و پرورش در خصوص یک خبر

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به مطلب خبرگزاری فارس درباره «تجمع جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش مقابل مجلس» جوابیه‌ای را منتشر کرده است که متن کامل آن بدین شرح است:

مدیرعامل محترم خبرگزاری فارس

با سلام و احترام

عطف به مطلب مندرج در آن رسانه تاریخ 28/7/93 با عنوان «تجمع جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش مقابل مجلس» عین جوابیه صندوق بازنشستگی کشوری به نامه ارسالی این وزارتخانه در خصوص موضوع مطرح شده را به اطلاع می‌رساند: صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی مجری مصوبات قانونی مراجع ذیصلاح بوده و در همین راستا احکام افزایش سالانه حقوق بازنشستگی هم مطابق ضرایب تعیین شده از سوی هیأت وزیران صادر می‌شود، بالطبع تمام ضرایبی که بر اساس مصوبات هیأت محترم وزیران درباره کارکنان (شاغل و بازنشسته) اعلام شده مورد رعایت دستگاه‌های اجرایی از جمله این صندوق بوده است.

ضمن آنکه لازم به توضیح است که در بند (ب 1) قانون بودجه عمومی سال 1388 کل کشور و جزء (الف) بند 7 قانون بودجه سال 1389 کل کشور مقرر شده است که دولت حقوق بازنشستگی و وظیفه را به ترتیب برای سال‌های 1388 و 1389 متناسب با اعتبار مصوب و تا سقف اعتبار مصوب افزایش دهد.

به گزارش فارس، جمعی از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش دوشنبه (28 مهر) با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم اجرای نظام جامع هماهنگ پرداخت حقوق مصوب سال 86 به بازنشستگان آموزش و پرورش اعتراض کرده بودند.

به گفته یکی از بازنشستگان این وزارتخانه قانون نظام جامع هماهنگ پرداخت حقوق و مزایا مصوب سال 86 تأکید دارد که حقوق افراد باید بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند، این در حالی است که این قانون پس از گذشت هفت سال درمورد بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی نشده است.

همچنین به گفته یکی دیگر از تجمع کنندگان، بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش تنها در مواردی که نیاز به بستری در بیمارستان باشد کارایی داشته و بازنشستگان ناچار هستند که هزینه‌های درمانی را خود پرداخت کنند.

تعداد بازدید: 1559 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی