RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:27   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23258صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 30 آبان 1393 - 01:55
بازیهای بومی و محلی در مدارس عشایری + عکس
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

ارس تبار:مرحله آموزشگاهی مسابقات بازیهای بومی و محلی در مدارس عشایری اصلاندوز برگزار شد.

بازیهای بومی و محلی در مدارس عشایری + عکسبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارس تبار،حامد سلیمی کارشناس امور عشایری آموزش و پرورش اصلاندوز در حاشیه برگزاری این مسابقات با بیان اینکه این بازیهای بومی و محلی برگرفته از آداب و فرهنگ عشایری منطقه است گفت: بازیهای بومی و محلی باعث ماندگاری و انتقال آن به نسلهای آینده می شود و لازم است  برای حفظ و تداوم این بازیها در بین دانش آموزان تدابیر و برنامه های مناسبی در نظر گرفته شود.

گفتنی است ،نفرات و تیمهای برتر این بازیها در مرحله منطقه ای مسابقات بازیهای بومی و محلی مدارس آموزش و پرورش اصلاندوز شرکت خواهند کرد.

بازیهای بومی محلی یکی از ورزشهایی است که در بین جوانان حتی بزرگسالان عشایر منطقه اصلاندوز رواج دارد.

ترغیب جوانان به روی آوردن به ورزش های بومی نه تنها سبب فراموش نشدن بازی های سنتی در نسل های آینده می شود بلکه با این روش ریشه و اصل بازی های بومی و محلی به دیگر نسل ها و فرهنگ ها نیز شناسانده می شود.

باید به اشاعه ورزش های روستایی ، عشایری و بومی محلی که با کمترین امکانات وهزینه راه اندازی می شوند توجه جدی در کنار توسعه و تجهیز و ساخت امکان ورزشی روستایی داشته باشیم.

متاسفانه غبار فراموشی امروز بر چهره بازی‌های بومی و محلی مغان نشسته از این رو می‌طلبد برای زدودن غبار فراموشی همگان تلاش مضاعف داشته باشند.

ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی بخشی از هویت و فرهنگ ساکنان مناطق مختلف کشور را تشکیل می دهند که در شادی و نشاط جوامع بشری نقش بسزایی دارند.بازی های بومی و محلی یکی از مهمترین عرصه های بروز شادی و ایجاد نشاط در افراد جامعه است.

اخیرا قرار است برنامه ای در سطح منطقه اصلاندوز با عنوان مسابقات بازیهای بومی محلی در بین ورزشکاران و عشایر منطقه به همت بخشداری ،شهرداری و سپاه ناحیه عشایری و با همکاری تربیت بدنی شهرستان پارس آباد و هیات ورزشهایی روستایی و عشایری در آینده نزدیک برگزار شود که این برنامه می تواند در زنده نگهداشتن بازیهای بومی محلی کمک بیشتری کند.

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال استان اردبیل واقع شده و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.

تعداد بازدید: 2604 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING