جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 04:04   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  استخدام شرکت فولادی نورد گرم ( بدون هزینه برای کارجو) فوری 👈 معاون مالی اقتصادی


  👈رییس شعبه پخش استان ( بدون هزینه برای کارجو)


  کارجو مدیریت کارخانه ؛مدیریت طرح و برنامه ؛مدیریت مهندسی صنایع و مدیریت برنامه ریزی و انبارها و خرید


  استخدام سرپرست جبران خدمات خیابان مطهری


  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


- اندازه متن: + -  کد خبر: 23280صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 2 آذر 1393 - 14:19
تلاش مجلس برای تعیین تکلیف استخدام مربیان فارغ‌التحصیل از مراکز تربیت دبیر
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

  
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس از تلاش کمیته متبوعش برای تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با تصویب این طرح به استخدام مربیان تحصیلکرده در مراکز تربیت دبیر در مدارس کشور اولویت دهیم.
عطاالله سلطانی‌صبور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ از تلاش کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد وگفت: هفته جاری گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) برای تصویب نهایی در صحن مجلس بررسی خواهد شد.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی٬ در تشریح جزییات طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش٬ افزود: این طرح به ضرورت استخدام دانشجویان فارغ‌التحصیل سال 88 دانشگاه تربیت‌دبیر کردکوی و سایر مراکز تربیت دبیر اشاره دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه دانشجویانی که در مراکز تربیت دبیر مشغول به تحصیل می‌شوند باید امنیت شغلی لازم را داشته باشند٬ گفت: متاسفانه بسیاری از این دانشجویان هنوز موفق به کسب شغل نشده‌اند که این موضوع باید از سوی دولت برای رفع مشکلات‌شان جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه نداشتن ردیف استخدامی دلیل قانع‌کننده‌ای برای ادامه روند بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان تربیت دبیر کشور نیست٬ تصریح کرد: ما از دولت انتظار استخدام این افراد را نداریم اما مسئولان می‌تواند با در اولویت قرار دادن آن‌ها و استفاده به عنوان نیروی حق‌التدریسی در مناطق مختلف کشور کمی از بار مشکلات آن‌ها را کاهش دهند.
سلطانی‌صبور با بیان اینکه یک فوریت طرح مذکور ماه گذشته در مجلس به تصویب رسیده است٬ گفت: با تصویب نهایی این طرح شاهد کم شدن بخشی از مشکلات فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت دبیر بعد از اتمام تحصیل‌شان خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه باید کمبود نیروی فرهنگی در کشور با افراد تحصیلکرده در مراکز تربیت دبیر جبران شود، یادآور شد: در صورت الحاق دانشجویان فارغ‌التحصیل مراکز تربیت دبیر به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، دولت موظف به ایجاد اشتغال برای آن‌ها در نقاطی که نیاز به نیرو دارند خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه دولت در مراکز روستایی به شدت با کمبود نیروی مواجه است٬ گفت: استفاده از فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت دبیر در کشور و یا در اولویت قرار دادن آن‌ها برای استخدام باید از سوی دولت به ویژه معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور در دستور کار قرار بگیرد.
وی در تشریح چرایی ارائه استفساریه در خصوص دانشجویان تربیت دبیر کردکوی٬ گفت:‌ تعیین تکلیف این دانشجویان پس از سال‌ها بلاتکلیفی و آماده کردن شرایط لازم برای استخدام آن‌ها تنها دلیل ارائه استفساریه بوده است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: استفاده وزارت آموزش و پرورش از نیروهایی که دوره‌های تربیت دبیر را نگذرانده‌اند معضلی است که با به ثمر نشسستن طرح مذکور مرتفع خواهد شد.
گفتنی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماه گذشته با یک فوریت طرح تسری قانون تفسیر قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف ملعمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به دانشجویان دارای شرایط مشابه مرکز تربیت دبیر امام علی کردکوی موافقت کردند.

تعداد بازدید: 1135 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی