پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23304صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 3 آذر 1393 - 18:18
بایدن در باره انتقال قدرت در سوریه با اردوغان گفتگو کرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

جوبایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید او و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در باره انتقال قدرت در سوریه بحث کرده‌اند.

بایدن روز شنبه در پی دیداری چهار ساعته با اردوغان در آنکارا به خبرنگاران گفت آنها همچنین در باره محروم ساختن پیکارجویان گروه دولت اسلامی از اداشتن مأمنی  در عراق و سوریه گفت و گو کردند.

پیشتر، اردوغان تاکید داشته که امریکا اگر خواهان کمک ترکیه است، باید بیشتر از نبرد با داعش بر سرنگون کردن رژیم اسد تمرکز کند. روز شنبه او گفت ترکیه به همکاری با آمریکا ادامه خواهد داد و سفر بایدن را «بسیار پرمعنا» نامید.

بایدن همچنین گفت آمریکا به کمک به ترکیه برای برخورد با بحران ناشی از حضور یک میلیون و ۶۰۰ هزار آواره سوری ادامه خواهد داد.

کاخ سفید اعلام کرد آمریکا ۱۳۵ میلیون دلار کمک بشر دوستانه اضافی به ترکیه و کشورهای دیگری که از آوارگان مراقبت می‌کنند خواهد پرداخت.

پیشتر در روز شنبه، معاون رئیس جمهوری آمریکا در نطقی در کنفرانس انرژی در استانبول از اروپا خواست برای کاهش وابستگی به روسیه، منابع انرژی خود را متنوع سازد، و گفت مشکلات انرژی در اوکراین فوریت این موضوع را نشان می‌دهد.

روز شنبه همچنین حدود ۳۰۰ نفر به سفر بایدن به ترکیه اعتراض کردند. به گزارش اسوشیتد پرس، تظاهرات در بخش اروپایی استانبول، زمانی که او برای ملاقات با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری عازم طرف آسیائی شهر بود، برپا شد.

آقای بایدن اعتراض را، که توسط انجمن جوانان ترکیه سازمان دهی شده بود، ندید. اعضای همین گروه هفته پیش به سه ملوان آمریکایی در استانبول حمله کردند.

تعداد بازدید: 526 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی