جمعه، 31 فروردین 1403 - 04:00   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23306صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 3 آذر 1393 - 12:25
کنگره خطر جریان‌های تکفیری درصدد معرفی چهره واقعی تکفیری‌ها به جهان است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

دبیر کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری گفت: این کنگره دو روزه سعی دارد با اجتماع و اتفاق‌نظر علمای جهان اسلام، چهره واقعی تکفیری‌ها را به جهانیان بشناساند و راهکارهای مقابله صحیح با آنها را نشان دهد.
خبرگزاری فارس: کنگره خطر جریان‌های تکفیری درصدد معرفی چهره واقعی تکفیری‌ها به جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدمهدی علیزاده موسوی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری که در مجتمع امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کتابی با عنوان «کارشناسی تکفیری» شامل معرفی و شرح توصیفی از 300 کتابی که در بیان حقیقت جریان‌های تکفیری نوشته شده منتشر شده است.

وی افزود: در طول چند سال گذشته شاهد جنایات گسترده‌ای از سوی تکفیری‌ها در گوشه و کنار جهان اسلام بوده‌ایم که این کنگره درصدد معرفی چهره واقعی آنها به همه مردم دنیاست.

دبیر کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری با بیان اینکه صدها نفر از علما و کارشناسان جهان اسلام در این کنگره شرکت دارند، گفت: سه پیش‌نشست در خارج از کشور نیز برای این کنگره برگزار شده است.

وی ادامه داد: نخستین پیش‌نشست در کشور سوریه برگزار شد که 120 نفر از علمای اسلامی در آن شرکت داشتند و همه آنها نسبت به تکفیر و قتل بیگناهان دیدگاه‌های خود را ارائه کردند.

علیزاده موسوی با اشاره به برگزاری پیش‌نشست دوم در کشور پاکستان که خود قربانی عملیات‌های تروریستی تکفیری‌هاست، خاطرنشان کرد: 250 نفر از علمای جهان اسلام به ویژه از میان اهل سنت در این مراسم شرکت داشتند و 45 نفر از آنها دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

دبیر کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری، عراق را سومین کشوری دانست که پیش‌نشست این کنگره در آنجا برگزار شده است و افزود: کنگره خطر جریان‌های تکفیری دارای چهار کمیته از جمله ریشه‌یابی عقاید تکفیری‌ها، جریان‌های تکفیری و سیاست است.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی این کنگره در نوبت عصر امروز برگزار می‌شوند، تصریح کرد: این کنگره دو روزه سعی دارد با اجتماع و اتفاق‌نظر علمای جهان اسلام، چهره واقعی تکفیری‌ها را به جهانیان بشناساند و راهکارهای مقابله صحیح با آنها را نشان دهد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930902000245#sthash.c1JQAKw5.dpuf

تعداد بازدید: 695 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی