پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:17   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23314صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 3 آذر 1393 - 04:14
جوابیه : توضیحات وزارت آموزش و پرورش در خصوص یک خبر
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

توضیح روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره یک خبر
جوابیه وزارت آموزش و پرورش
بجنورد - خبرگزاری مهر: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر مبنی بر کم کاری این نهاد در اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری مهر در خراسان شمالی دوشنبه بیست و هشتم مهر ماه امسال در خبری به نقل از سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اعلام کرد: به دلیل کم کاری آموزش و پرورش امسال اعزام دانش آموزان این استان به اردوهای راهیان نور با تأخیر انجام شد.

اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از انتشار خبر مزبور روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای به این خبرگزاری ارسال کرده که در آن جوابیه اعلام کرده برنامه ریزی و تعیین تاریخ اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور بر عهده آموزش و پرورش است.

متن کامل جوابیه آموزش و پرورش که نافی مسائل منتشر شده در خبر این خبرگزاری نیست، به این شرح است:

مدیرعامل محترم خبرگزاری مهر

عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری مورخ ۲۸/۷/۹۳ با عنوان "کم کاری آموزش و پرورش دلیل تاخیر در اعزام دانش آموزان خراسان شمالی به راهیان نور" به اطلاع می رساند اردوهای راهیان نور دانش آموزی همچون یک انقلاب فرهنگی عظیم بوده و از این اقدام و ظرفیت مناسب فرهنگی می توان برای مقابله با هجمه های نرم دشمنان و اعتلای اصول انقلاب اسلامی استفاده مناسب کرد.

اردوهای فوق فرصت بسیار ارزشمندی است تا بخش بسیار کوچکی از رشادتهای فرزندان این آب و خاک در جریان هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمن قسم خورده به نسل امروز نمایش داده شود.

اردوهای فوق در سال جاری با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی کشور با رعایت ضوابط و مقررات و توافق و تعامل به عمل آمده در دستورالعمل اجرایی برگزار می شود.

مطابق مندرجات دستورالعمل هزینه های اردو با کمک مشارکتهای مردمی، خیرین، خودیاری دانش آموزان و ادارات کل آموزش و پرورش استان و حوزه ستادی انجام می گیرد و برنامه ریزی و تاریخ اعزام این مهم در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استانها و هماهنگی با سپاه استان است.

علیرضا جدایی - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ۲۸ مهرماه جاری در جلسه هماهنگی اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی خراسان شمالی گفته بود: امسال اعزام کاروان دانش آموزی در تمامی استان های کشور از پانزدهم مهر ماه آغاز شد و سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز برای اعزام این کاروان ها در تاریخ مزبور آمادگی کامل برای انجام تمام امورات و مأموریت های محوله را داشت اما آموزش و پرورش در انجام وظایف خود در این زمینه کوتاهی کرده و در نتیجه اعزام ها در موعد مقرر انجام نشد.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در این خبر تنها به دلایل تاخیر در زمان تعیین شده اعزام دانش آموزان و همچنین عدم انجام بخشی از تعهدات مالی از سوی آموزش و پرورش پرداخته و گفته است که بر اساس دستورالعمل امسال، ثبت نام دانش آموزان، تخصیص بودجه تغذیه بین راهی و مدیریت اتوبوس ها از مبدأ تا مقصد به عهده آموزش و پرورش بود و این نهاد موارد مزبور را با تأخیر انجام داد.

وی تصریح کرده بود که با وجود این که در دستورالعمل امسال تأمین ۵۰ درصد از هزینه اتوبوس های کاروان های راهیان نور دانش آموزی بر عهده آموزش و پرورش بود اما به دلیل نداشتن بودجه این نهاد در استان، سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تمامی این اعتبارات را به تنهایی متقبل شد.

 

تعداد بازدید: 1908 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/9/5 - 04:02 |     0     0     |
اگر نمی رفتند هم زیاد مهم نبود رفتن دانش آموزان امروزی که هرکدام انواع گوشی وتبلت و.... در دست دارند خودتون میدونید چه استفاده های نابجایی می کنند توهینی ست به همه مردانگی رزمندگان وشهدا .اما شما باید برای خالی نبودن عریضه بگید .خسته نباشید

محمد
|    | 1393/9/4 - 22:20 |     2     0     |
ای کاش آموزش و پرورش در موارد دیگر هم این چنین جوابیه می داد هزاران سؤالی که معلمان دارند و کسی جوابگوی آنها نیست. ااز آن جمله است:
چرا حقوق دیگر ادارات آن قدر با حقوق معلمان فاصله دارد؟
وزیر محترم در دولت چه کاره اند آیا به این تبعیض ها اعتراضی ندارند؟

ناشناس
|    | 1393/9/3 - 12:54 |     1     0     |
چرا این وزارت خانه در مقابل این همه گله و شکایت معلمان از وضعیت نامناسب اقتصادی هیچ جوابی ندارد؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی