شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:00   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23343صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیچهارشنبه، 5 آذر 1393 - 12:38
روبوت مایکروسافت امنیت این شرکت را برقرار می‌کند
  

فرهنگیان نیوز - تدبیر:

شرکت مایکروسافت سری جدید روبوت‌هایی را با نام K5 معرفی کرده است که برای مبارزه با جرایم سایبری تربیت شده‌اند و قرار است که از حریم غول نرم‌افزاری جهان در مجموعه دره سیلیکون محافظت کنند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روبوت امنیتی مایکروسافت که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده است 1.5 متر قد و 150 کیلوگرم وزن دارد و شرکت سازنده آن را به انواع ابزارهای کاربردی و حسگرهای هوشمند مجهز کرده است تا بتوان تمام اتفاقات مشکوک اطراف خود را شناسایی کند.

روبوت‌های K5 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای انجام وظایف خود نیازی به دخالت انسان ندارند و البته مایکروسافت هیچ گونه سلاح سرد و گرم را در آن‌ها به کار نگرفته است.

این روبوت‌ها چندین سیستم هشدار دهنده دارند که بسته به نوع اتفاق از آن استفاده می‌کنند، دوربین‌های فوق‌باکیفیت در آن‌ها به کار گرفته شده است، چندین میکروفون در بخش‌های مختلف آن نصب شده است، اسکنر حرارتی دارند و چندین اسکنر لیزری به آن امکان می‌دهد تا هرگونه حرکت مشکوک و خطر را در محیط اطراف خود تشخیص دهد.

روبوت اندرویدی K5 همچنین به گیرنده بی‌سیم Wi-Fi هم مجهز شده است، با حسگر هوشمند شرایط آب‌وهوایی را بررسی می‌کند، چندین اسپیکر و گیرنده ماهواره‌ای GPS دارد و البته اگر مشکلی به او گزارش شود اسرع وقت برای حل آن اقدام می‌کند.

 

تعداد بازدید: 556 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی