RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:24   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23355صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 5 آذر 1393 - 15:04
میان وعده ای مناسب برای دانش آموزان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

    میان وعده ای مناسب برای دانش آموزان
برای اینکه دانش آموزان در زمان حضور در مدرسه انرژی کافی و شادابی لازم را داشته باشند باید میان وعده های مناسب در برنامه غذایی آن ها جای داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نمره 20 ، با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس دغدغه خانواده ها در خصوص میان وعده دانش آموزان خود در مدرسه هم بیشتر می شود و معمولا با دادن پول توجیبی تهیه میان وعده را بر عهده دانش آموز می گذارند.

حقیقت آشکاری که وجود دارد این است که مسلما دانش آموزان در محیط خارج از خانه قادر به تهیه میوه ،ساندویچ مفید و آجیل سالم نمی باشند و نهایتا اگر به دنبال مواد غذایی سالم باشند شیر تهیه می کنند و ما هم نمی توانیم از سوپر مارکت ها انتظار داشته باشیم که مواد غذایی با ارزش بالایی را ارائه دهند.
سبزیجات و میوه های سالم

استفاده از میوه ها و سبزیجات به عنوان میان وعده ممکن است برای دانش آموزان مشکل باشد زیرا اکثر دانش آموزان این مواد را مورد استفاده قرار نمی دهند و افرادی را که از میوه ها استفاده می کنند مورد تمسخر قرار می دهند اما همین افراد در دل دانش آموزانی را که به سلامتی خود اهمیت می دهند می ستایند.

پیشنهاد بهتر این است که بوفه مدارس به جای فروش مواد غذایی فاقد ارزش غذایی از قبیل چیپس ، پفک و .... میوه خریداری نمایند و به صورت دانه ای به دانش آموزان بفروشند.
انواع ساندویچ ها

می توانیم با استفاده از سانمدویچ های متنوع هم سلامت فرزند خود را تضمین کنیم و هم مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و افزایش ضریب هوشی فرزند خود را تامین کنیم .

ساندویچ نان و پنیر و گردو ، ساندویچ پنیر و سبزیجات ، ساندویچ نان و تخم مرغ و کره ، نان و سیب زمینی و پنیر پیتزا ساندویچ هخای سالمی هستند که می توانند پروتئین مورد نیاز رشد ، منیزیم ، فسفر و مس لازم برای تقویت هوش دانش آموزان را تامین کند.

علاوه بر موارد گفته شده می توان از میوه های خشک شده و برگ های آن ها مثل هلو ، زردآلو ، گلابی ، آلبالو و ..... استفادهخ کرد.

برگ های میوه هایی از قبیل زردآلو ، هلو ، انجیر خشک ، توت خشک ، کشمش و... علاوه بر این که سرشار از مواد مغذی مثل روی ، آهن ، مس ، منیزیم و ویتامین E هستند که از ابتلا به یبوست هم جلوگیری می کند.

آب میوه های طبیعی هم بسیار مفید هستند و آب پرتقال یکی از بهترین آب میوه های طبیعی است که از ابتلا به سرما خوردگی جلوگیری می کند و احساس نشاط و شادابی به دانش آموزان می بخشد.
آجیل و تخمه

مقداری آجیل سرشار از منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، روی ، مس و ... است اما با این وجود باید ار آجیل های بسته بندی که حاوی مواد افزودنی ، طعم دهنده ها و نمک هستند کمتر استفاده شود.
لبنیات

مصرف لبنیات در دانش آموزان بسیار واجب و ضروری است و باید سعی شود که این لبنیات به صورت کم چرب مورد استفاده قرار گیرد تا از چاقی جلوگیری کند و میدانیم که دانش آموزان در مرحله رشد قرار دارند پس نیاز زیادی به کلسیم دارند تا در میانسالی از پوکی استخوان جلوگیری شود .

استفاده از تکه کوچکی کیک ، خرما ، موز و ... به همراه شیر می تواند پیشنهاد مناسبی برای یک میان وعده سالم باشد .
تنقلات مناسب و سالم

بعضی از مواد غذایی که در گروه تنقلات جای گرفته اند به اندازه موارد بالا مناسب و دارای ارزش غذایی نیستند ولی همانند میان وعده های مضر خطرناک نیستند و میتوانیم از این گروه به صورت متعادل استفاده کنیم ، مصرف این مواد 2-1 بار در هفته مشکلی ایجاد نمی کند و این گروه شامل موادی مثل ژله خانگی ، پاپ کورن ، بستنی ، کاکائو و .... هستند.

تعداد بازدید: 690 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING