چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:27   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23356صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 5 آذر 1393 - 09:05
پرداخت حق‌ماموریت معلمان اعزامی به خارج براساس مدرک تحصیلی فراخوان آموزش‌وپرورش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

پایگاه خبری بی‌باک: معاون قضایی دیوان عدالت اداری گفت: هیات عمومی دیوان عدالت اداری از آرای حق ماموریت معلمان اعزامی به خارج از کشور رفع تعارض کرد.

حجت‌الاسلام موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: آموزش و پرورش معلمان اعزامی به خارج از کشور را از طریق فراخوان جذب کرده و این معلمان که در داخل کشور بر اساس این فراخوان جذب می ‌شود، باید یک یا دو سال در خارج از کشور و در مقاطع مختلف تدریس کنند.

وی افزود: فراخوان بر اساس اعلام نیاز آموزش و پرورش به مدارک تحصیلی انجام می‌شود و اگر کسی با مدرک تحصیلی بالاتر در این فراخوان شرکت کند باید با مدرکی که از سوی آموزش و پرورش اعلام شده حق ماموریت دریافت کند.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری تصریح کرد: در خصوص حق ماموریت معلمان اعزامی به خارج از کشور، دادخواست هایی به دیوان عدالت اداری وارد شده بود که بر اساس آن معلمانی که با مدرک تحصیلی بالاتر از آنچه در فراخوان اعلام شده بود، تقاضای حق ماموریت فوق‌العاده بر اساس مدرک تحصیلی خودشان از آموزش و پرورش داشتند؛ چراکه این وزارتخانه عنوان کرده بود که حق ماموریت را بر اساس مدرکی که در فراخوان اعلام شده پرداخت می‌کند.

حجت‌الاسلام قربانی بیان کرد: در این زمینه، تعارض آرایی در دیوان عدالت اداری به وجود آمده بود؛ تعدادی از شعب اعلام کرده بودند که حق ماموریت باید بر اساس مدرک مورد نیازی که آموزش و پرورش در فراخوان اعلا کرده، پرداخت شود و شعبه‌ای دیگری رای به پرداخت فوق‌العاده بر اساس مدرک تحصیلی بالاتر صادر کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز هیات عمومی دیوان این تعارض مورد بررسی قرار گرفت و هیات عمومی رای شعبی را که اعلام کرده بودند بر اساس اعلام نیاز آموزش و پرورش در فراخوان باید حق ماموریت به معلمان اعزامی به خارج از کشور پرداخت شود را پذیرفت و از این آرا رفع تعارض کرد.

 

تعداد بازدید: 1299 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
..........
|    | 1393/9/7 - 02:31 |     0     0     |
دیوان به اصطلاح عدالت اداری چرا این رفع تعارض را برای ادارات دیگر انجام نمی دهید که اکثرا با نیاز لیسانس استخدام می شوند ولی با مدارک بالا تر حقوق وماموریت هایی می گیرند
فعلا همه به آموزش وپرورش حمله ور شده اید ولی زیان میکنید.
فرار از واقعیت چاره راه نیست .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی