شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 19:39   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23409صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 8 آذر 1393 - 16:13
بازی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

نویسنده: اکبر رضایی مولان www.bookman.blogfa.com
بازی در سنین کودکی و نوجوانی جزو لاینفک زندگیسیت. اگر فرزندانی به جهت تشویق برای موفقیت در مسیر تحصیل از این بخش مهم زندگی باز میمانند در سالیان بعد و در بزرگسالی به شکلهای مختلف این نقص را در زندگی خود حس میکنند و کمبود مهارتهای متنوع زندگی روزمره را که بعضی هاشان ریشه در این بازیها دارد را کاملا احساس میکنند و برای اجتماعی شدن و همکاری و دست به دست هم دادن در شرایط اجتماعی نمتوانند نگاهی عمیق داشته باشند و اینموضوع همیشه مورد تذکر روانشناسان برای خانواده ها میباشد و بارها خودم از طریق رسانه ها تلویزیون، رادیو، مطبوعات، اینترنت و ... در این مورد شاهد و شنونده مطالب و مواردی بوده ام که کاملا گفته اینجانب را تایید میکنند. در هر صورت منظور حقیر بر اینست که به جهت موفقیت فردا، نباید زندگی امروز را از فرزندان بگیریم باید برایشان شرایطی ایجاد نماییم که ضمن تلاش برای فردای خود و زندگی آینده خود، بتوانند از زندگی امروز و از کودکی و نوجوانی خود نیز بهره هایی ببرند.
اما امروزه چیزی که باعث مشکل است و توجه همگانی را باید جلب کند و منجر به ایده ها و کارهای نوینی گردد نوع بازیهای امروزی و تفاوت آن با فرهنگ ملی، دینی و سنتی جامعه ماست.
در بین جوامع مختلف بازیهایی همیشه حضور و ظهور داشته است که به نوعی توانسته است بین آموزه های اخلاقی و اجتماعی شدن آن ملت سببهایی را منجر شود و در حقیقت بتواند موجب تقویت روح انسانگرایی و آموزه های اخلاقی برای حفظ ارزشهای اجتماعی شود و به نوعی بین مردم آن جامعه تفکر همنوع دوستی، تعاون و همکاری اجتماعی را رایج نموده و بصورت روزمره تقویت نماید.
جامعه ما به نسبت اقوام مختلف خود با داشتن ریشه های فرهنگی عمیق و نزدیک به هم دارای بازیهای محلی ویژه ای برای هر منطقه میباشد که برای همگان روشن است و اینکه آن بازیها چه نقشی توانسته اند در شکل گیری شخصیت انسانی داشته باشند آن نیز کاملا مشهود است.
امروزه نوع بازیها و تنوع نامربوط آن که استخراجش معمولا از کتابها، کارتونها و فیلمهایی که با فرهنگ جامعه ما تناقض دارند میباشد تا اندازه ای توانسته است که در این موضوع اختلال ویژه ای ایجاد نماید. امروزه کمتر کودکان یا نوجوانانی میبینیم که با بازیهای ریشه دار در فرهنگ اصیل جامعه ما مشغول بازی باشند. امروزه در بازیهای کوچه ای و یا زنگ تفریح مدارس شاهد بازیهایی میشویم که حتی وجود یک موردش نیز موجب ایجاد اختلال میشود باید برای حفظ اصلت جامعه و تقویت بنیان اخلاق اجتماعی به نوعی و روشی جدید بتوانیم بازیهای کودکانه را احیا کنیم و بصورتی مدرن و فعال در ارائه آنها به فرزندان عزیزمان بکوشیم. باید مربیا تربیت بدنی دوره های ویژه ای برای آشنایی با این مسائل داشته باشند و با حوصله و عشق تمام کمک محسوسی در این رابطه داشته باشند.

بازی دیروزی عکس
بازی امروزی عکس

تعداد بازدید: 647 ، امتیاز کاربران: 10 (2 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
پویا مهری زاده
|    | 1394/11/27 - 05:13 |     0     0     |
لطفا کتابی درباره کلمه های ترکی بنویسید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی