RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 22:26   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23861صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 29 آذر 1393 - 10:18
سازمان های مردم نهاد قانع نشدند؛ آشوراده رفت؟!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:
پاسخ ابتکار به سازمان های مردم نهاد، از مطالب فنی و تخصصی بی بهره بود!

زندگی سالم: در پی انتشار خبری در تارنمای زندگی سالم در بامداد 25 آذر ماه تحت عنوان «آشوراده واگذار شد! و ابتکار، نامه فعالان محیط زیست را بی جواب گذاشت»، معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان مهلت درخواستی سوال کنندگان، به نامه مدیران و اعضاء چندین تشکل محیط زیستی که در اعتراض به توافق انجام شده بین سازمان های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری با طرح ۴ سوال، ضمن تعیین ضرب الاجل دو روزه، خواستار پاسخگویی صریح و کارشناسانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به سوالات مطرح شده گردیده بودند، پاسخ داد.

به گزارش زندگی سالم، اما این سازمان های مردم نهاد و ۴۵۷ فعال محیط زیست در واکنش به پاسخ رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به پرسش های خود درباره دلایل تبدیل آشوراده به منطقه گردشگری، آن را فاقد کوچکترین دلایل علمی، فنی، تخصصی و حقوقی دانسته و از ادبیات غیرفنی دکتر ابتکار، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخگویی، اظهار تاسف و شگفتی نمودند.

در بخشی از پاسخ آنها به معاون رییس جمهور آمده است: از آنجایی که پاسخ های ارایه شده، متاسفانه فاقد بار علمی و حقوقی لازم و ادله و براهن منطقی و متقن و به واقع درخور موضوعی چنین مهم و توضیحی شایسته و متناسب با تصمیمی چنین شگفت نبود و مضافا این که ادبیات بعضا عامیانه ی به گرفته شده در نگارش نامه نه تنها غیرفنی و نیز عاری از هرگونه نکات تخصصی، علمی و کارشناسانه بود بلکه مع الاسف تناقضات صریحی نیز با مفاد کنوانسیون های بین المللی مرتبط داشت.

به همین دلیل، امضاکنندگان نامه، درخواست جلسه ای فوری با حضور شخص رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را برای روشن شدن موضوع در هفته جاری نمودند.

شایان ذکر است سازمان های مردم نهاد می توانند در صورت عدم پاسخگویی شفاف از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و امتناع از لغو تفاهم نامه مخرب زیست بوم آشوراده، برابر ماده 66 آیین دادرسی کیفری برعلیه آن سازمان اعلام جرم کرده و از طریق مجلس و قوه قضائیه، شکایت خود را پیگیری کنند.

اصل جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست کشور که نسخه ای از آن در اختیار این رسانه گذاشته شد، و همچنین واکنش 16 سازمان مردم نهاد و ۴۵۷ فعال محیط زیست به این جوابیه در پی می آید.

اصل جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نامه مدیران و اعضاء چندین تشکل محیط زیستی در اعتراض به توافق انجام شده بین سازمان های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری
پیگیری حقوقی آشوراده از طریق مجلس و قوه قضائیه

پیگیری حقوقی آشوراده از طریق مجلس و قوه قضائیه

پیگیری حقوقی آشوراده از طریق مجلس و قوه قضائیه

پیگیری حقوقی آشوراده از طریق مجلس و قوه قضائیه

واکنش 16 سازمان مردم نهاد و۴۵۷ فعال محیط زیست به این جوابیه
واکنش پانزده سازمان مردم نهاد و۴۵۷ فعال محیط زیست به این جوابیه

 

تعداد بازدید: 775 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی