پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:33   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  استخدام شرکت فولادی نورد گرم ( بدون هزینه برای کارجو) فوری 👈 معاون مالی اقتصادی


  👈رییس شعبه پخش استان ( بدون هزینه برای کارجو)


  کارجو مدیریت کارخانه ؛مدیریت طرح و برنامه ؛مدیریت مهندسی صنایع و مدیریت برنامه ریزی و انبارها و خرید


  استخدام سرپرست جبران خدمات خیابان مطهری


  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


- اندازه متن: + -  کد خبر: 23869صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 28 آذر 1393 - 15:07
محتوای بودجه 1100 میلیارد دلاری مصوب کنگره آمریکا/ اختصاص بخش هایی از این بودجه به ایران
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

کاخ سفید اعلام کرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه لایحه 1100 میلیارد دلاری دولت فدرال را تصویب کرد.
محتوای بودجه 1100 میلیارد دلاری مصوب کنگره آمریکا/ اختصاص بخش هایی از این بودجه به ایران
به گزارش خبرگزاری موسسه مطالعات آمریکا به نقل از هیل، لایحه 1100 میلیارد دلاری بودجه آمریکا روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان و روز شنبه در مجلس سنا به تصویب رسیده بود. این لایحه شامل بودجه اضطراری و چندین ماده الحاقی سیاسی است که بر سیاست کل دولت آمریکا تاثیر خواهد داشت. اگر قبل از نیمه‌شب چهارشنبه این لایحه به تصویب درنمی‌آمد، دولت فدرال آمریکا با یک تعطیلی دیگر روبرو بود.

هدف اصلی این لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت بوده و شامل 11 لایحه تخصیص بودجه است که بودجه اکثر بخش های دولت را تا سپتامبر 2015 تامین می کند.

همچنین شامل اعتباری دائمی است که بودجه وزارت امنیت داخلی را تا 27 فوریه تامین می کند. جمهوری‌خواهان از طریق تضمین فقط بخشی از بودجه وزارت امنیت داخلی، سعی داشتند به اوباما فشار آورند تا طرح‌های جنجال‌آفرین تازه در زمینه مهاجرت را لغو کند.

در اینجا به برخی از بندهای اصلی این لایحه نگاهی خواهیم داشت:

این لایحه شامل لغو بخشی از «قانون اصلاح داد-فرانک وال استریت» است که به بانک های تحت پوشش «شرکت بیمه سپرده فدرال» اجازه می دهد مستقیماً در تجارت های اشتقاقی شرکت داشته باشند.
این موضوع موجب ایجاد بزرگ ترین طوفان سیاسی در مجلس از سوی سناتور دموکرات ماساچوست «الیزابت وارن» شده است که البته تصمیم به مبارزه با جمهوریخواهان در مورد این لایحه ندارد.
وال استریت برای اعمال این تغییر لابی کرد، و این لایحه برای رئیس جمهور اوباما ارسال خواهد شد.

تامین سرمایه کمپین ها
در لایحه بودجه 2015، محدودیت های مربوط به اینکه چه افرادی می توانند هر ساله به کمیته های سیاسی کمک مالی اهداء کنند افزایش داده شده و همچنین مقدار پولی که افراد ثروتمند می توانند اهداء نمایند افزایش یافته است. طبق این بند، یک اهداءکننده ثروتمند می تواند در مجموع بیش از 1.55 میلیون دلار کمک به حزب ملی مشارکت داشته باشد. «نانسی پلوسی»، نماینده دموکرات کالیفرنیا و رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، مخالف این تغییر بوده و در سخنرانی خود در صحن مجلس به شدت از این تغییرات انتقاد کرد.

ماریجوآنا در واشنگتن دی سی
در این لایحه، اجرای رفراندوم جدید در واشنگتن دی سی که موجب قانونی شدن مصرف تفریحی ماریجوآنا در این شهر می شود، ممنوع شده است.
نماینده شهر واشنگتن دی سی «اِلنور هولمز نورتون» ضمن انتقاد از این اقدام، آن را نمونه دیگری از دخالت کنگره در قوانین محلی عنوان کرد.

ناهار مدارس
مجلس مقننه استانداردهای تغذیه ایی مدارس را تسهیل می کند. طبق این تغییر که حامی آن بانوی اول آمریکا «میشل اوباما» است، به مدارس امکان انعطاف پذیری در راستای کل استانداردهای تغذیه ایی دانه غلات داده می شود، درحالیکه در بخشی دیگر از استانداردهای جدید مانع از کاهش سدیم تا زمان انجام مطالعات علمی در این زمینه می شود.

حقوق بازنشستگی
این لایحه به متولیان طرح های مستمری در جریان تامین بودجه امکان تطبیق با مزایا را می دهد، درحالیکه طرح های دارای مشکل را بدون کمک مالی فدرال حفظ کرده و نجات می دهد.
اما طبق پیش نویس «جان کلاین»، رئیس کمیته آموزش و کار مجلس نمایندگان و نماینده جمهوریخواه مینه سوتا، و «جرج میلر»، عضو ارشد این کمیته و نماینده دموکرات کالیفرنیا، کاهش در مستمری افراد تحت پوشش این طرح ها صورت خواهد گرفت.

ابولا
در این لایحه 5.4 میلیارد دلار در قالب بودجه اضطراری مبارزه با ابولا به دولت اختصاص یافته است، اگرچه مبلغ درخواستی دولت 6.2 میلیارد دلار بوده است.

دوربین های بدنی پلیس
در این لایحه بودجه ایی به منظور نصب دوربین های بدنی برای پلیس اختصاص نیافته است، حال آنکه اوباما بعد از کشته شدن دو فرد سیاهپوست و تبرئه افسران پلیس عامل قتل از سوی هیئت منصفه، تقاضای آن را مطرح کرده بود. در این بسته مخارج، بودجه ایی برای سایر برنامه های مربوطه اداره پلیس تعیین نشده است.

همچنین این لایحه حاوی بودجه ایی برای ریل های پرسرعت، برنامه آموزشی دولت اوباما موسوم به «رقابت تا قله»، و «صندوق بین المللی پول» نیست.

بودجه دفاعی (داعش)
در این لایحه 64 میلیارد دلار به پنتاگون در جهت استفاده برای عملیات های مداوم برون مرزی، نظیر نبرد علیه داعش، اختصاص یافته است.
5 میلیارد دلار از این بودجه به دولت برای مبارزه با داعش اختصاص یافته است، که تا حدودی کمتر از میزان درخواستی کاخ سفید می باشد.

بودجه مربوط به ایران
سه بخش از بودجه دفاعی، به طور «اختصاصی» به ایران مربوط می‌شود:

تعهد کاخ سفید به گزارش‌دهی در مورد مذاکرات هسته‌ای
بخش 1271 بودجه دفاعی، که مربوط به برنامه اتمی ایران است، با عنوان «گزارش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران» آغاز شده و در ادامه اینطور آمده است:
الف) گزارش های عمومی- تا 30 روز پس از تصویب این قانون، رئیس جمهور می‌بایست گزارشی درباره توافق موقت مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، به کمیته های مربوطه در کنگره ارائه دهد. این گزارش باید موارد زیر را شامل شود:
1. تایید اینکه آیا ایران به تعهدات این توافق پایبند بوده است؛
2. ارزیابی کلی از وضعیت برنامه هسته‌ای ایران.
ب) گزارش‌های تکمیلی- اگر توافق موقت که در زیربخش (الف) به آن اشاره شده، تجدید شود، یا اگر توافق نهایی و جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران، بدست آید، تا 90 روز پس از تجدید قرارداد یا توافق نهایی و پس از آن هر 180 روز یک بار، رییس جمهور موظف است گزارشی درباره توافق تمدید شده یا توافق نهایی به کمیته مربوطه در کنگره ارائه دهد. این گزارش می‌بایست مواردی که در بخش (الف) بدان اشاره شده را شامل شود.
پ) تعریف کمیته‌های متناسب در کنگره:
1. کمیته نیروهای مسلح و کمیته روابط خارجه سنا؛
2. کمیته نیروهای مسلح و کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان.
ت) موعد انقضا- این بخش از قانون، ده سال پس از تاریخ تصویب این قانون، خود به خود لغو می‌شود.

تمدید گزارش سالانه درباره قدرت نظامی ایران
بخش 1277 درباره قدرت نظامی ایران است و با عنوان «تمدید گزارش سالانه درباره قدرت نظامی ایران» آغاز شده است که شامل بندهای زیر است:
«بخش 1245 (ت) از قانون مجوز دفاع ملی مربوط به سال مالی 2010 (قانون عمومی 111-84؛ 123 بیانیه 2544) با تغییر بخش "2014 دسامبر 31" و جایگزین کردن آن با "2016 دسامبر 31" اصلاح شود.»
در آخرین بند مختص ایران، در بخش 1279، با عنوان «روش تفسیر» آمده است که: «هیچ چیز در این قانون نباید به مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه ایران تفسیر شود.»
در دیگر بخش‌های قانون مصوب بودجه دفاعی آمریکا، به طور غیرمستقیم به ایران اشاره شده است. در بند 1209 درباره مخالفین سوری، به وزیر دفاع ایالات متحده در هماهنگی با وزیر خارجه این مجوز داده شده که برنامه تجهیز و آموزش «مخالفین سوری حائز صلاحیت» را با بهره‌گیری از بودجه دولتی، تا پایان سال 2016، پی بگیرد.
در سرخط این بخش آمده است: «بخش 1209. مجوز پشتیبانی از مخالفین سوری حائز صلاحیت» و در ادامه، در توضیحات مربوط به تعاریف، «حائز صلاحیت» اینطور معنا شده: «عناصر مخالف دولت سوریه و دیگر گروه‌های سوری و افراد؛ ارزیابی عناصر، گروه‌ها و افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی، شبه‌نظامیان شیعه پشتیبان دولت سوریه و گروه‌های مرتبط با دولت ایران. این گروه‌ها داعش، جبهه‌النصره، احرار شام و دیگر گروه‌های مرتبط با القاعده و حزب‌الله را شامل می‌شود ولی به اینها محدود نمی‌شود.»
در بند 1236 قانون بودجه نیز، بار دیگر به ایران اشاره شده است. این بند اختصاص دارد به «مجوز برای مقابله با داعش»؛ در این بخش بار دیگر، بر ارزیابی گروه‌های مرتبط با دولت ایران، در کنار گروه‌های تروریستی و گروه‌های مرتبط با القاعده تاکید شده‌ است.
بخش 1270 این قانون، به «اطلاعات در مورد اشخاص و کسب و کارهای تحت تحریم از سوی سیستم جامع اطلاعات و عملکرد فدرال» اختصاص دارد. در این بخش تاکید شده است که می‌بایست بخش 2313 (ج) از عنوان 41، با افزودن پاراگراف زیر بروز شود:
«فردی که در هر یک از فهرست‌های زیر که توسط دفتر دارایی‌های خارجی کنترل وزارت خزانه‌داری تنظیم شده، قرار گرفته است» و در یکی از بندهای پاراگراف مربوطه، به فهرست افراد تحریم شده، تحت قانون تحریم ایران در سال 1996 (قانون عمومی 104-172. 50 USC 1701)، اشاره شده که در لیست SDN ظاهر نمی‌شوند.

تلاش برای ارتقا سامانه‌های دفاع موشکی برای مهار توان ایران
در بخش‌های 1664، 1665 و 1666 این قانون، سیستم دفاع موشکی میان‌برد، با احتمال نیازمندی برای دفاع در برابر حملات موشکی ایران و کره شمالی ارزیابی شده است.
بند 1664 این قانون، بر «مطالعه در مورد برنامه تست سیستم زمینی دفاع موشکی میان‌برد» تاکید دارد؛ در این بخش تصریح شده است که «(الف) تا 120 روز پس از تاریخ تصویب این قانون، وزیر دفاع باید با مرکز تحقیق و توسعه فدرال برای مطالعه بر روی برنامه تست سیستم دفاع موشکی میان‌برد زمینی، قرارداد ببندد» و در ادامه اینطور آمده که مطالعه باید شامل موارد زیر باشد:
1. ارزیابی اینکه آیا برنامه تست بند (الف)، در تاریخ مطالعه، مبنی بر این که سیستم دفاع موشکی زمینی میان‌برد، در برابر تهدیدات موشکی محدود از کره شمالی و ایران در شرایط عملیاتی واقعی، قابل اعتماد و موثر هست یا خیر، انجام شده باشد؛
2. ارزیابی اینکه آیا برنامه تست برنامه‌ریزی شده کنونی، در صورت اجرا، برای اعتماد به کارکرد سیستم دفاع موشکی میان‌برد زمینی کافی است یا خیر. در ادامه شرح داده شده که سیستم دفاع موشکی میان‌برد برای مقابله با تهدید حملات موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی و ایران، کاربرد دارد.
همچنین تصریح شده است که وزیر دفاع می‌بایست تا یکسال پس از عقد قرارداد (بند الف از همین بخش)، گزارشی از این مطالعات تهیه و به کمیته دفاعی کنگره تقدیم کند. این گزارش باید در طبقه‌بندی غیرمحرمانه قرار گیرد ولی می‌تواند پیوست‌های محرمانه داشته باشد.
در بخش 1665 بار دیگر بر لزوم دفاع از میهن (ایالات متحده) و بهبود اثربخشی عملیات مقابله با تهدید حملات احتمالی موشک‌های بالستیک، از سوی کشورهایی همچون کره شمالی و ایران تاکید شده و از آژانس دفاع موشکی خواسته شده تا در هماهنگی با فرماندهی شمال ایالات متحده، در کمتر از 180 روز پس از تصویب این قانون، گزارش‌هایی را در رابطه با توانایی دفاع کشور در برابر حملات موشک‌های بالستیک، به کمیته دفاعی کنگره تقدیم نمایند. این گزارش باید در طبقه‌بندی غیرمحرمانه قرار گیرد ولی می‌تواند پیوست‌های محرمانه داشته باشد.
در بخش 1666 بازهم موضوع اصلی، مقابله با تهدید حملات موشک‌های بالستیک کره شمالی و ایران است ولی این بار بر تهدید علیه متحدان و شرکای ایالات متحده در منطقه تاکید شده است. در این بخش آمده است که :«ایالات متحده و شرکای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، می‌بایست نسبت به ادامه توسعه، تست، و اجرای فازهای 2 و 3 از رویکرد تطبیقی فازی اروپا، برای دفاع از نیروهای رو به جلوی آمریکا، متحدان و شرکایش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، مستقر در اروپا، در برابر قابلیت رو به رشد موشکی ایران در منطقه، اقدام کنند.»
همچنین در این بخش تاکید شده است که «ایالات متحده باید به تلاش‌های خود در راستای بهبود قابلیت‌های دفاع موشکی منطقه‌ای در خاورمیانه، از جمله همکاری نزدیک خود با اسرائیل و تلاش‌هایش در همراهی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، برای بهبود امنیت منطقه در برابر رشد قابلیت‌های موشکی منطقه‌ای ایران ادامه دهد.»
شرح مفصل از وضعیت تلاش برای بهبود قابلیت‌های دفاع موشکی منطقه‌ای ایالات متحده و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خاورمیانه در برابر تهدیدات موشکی منطقه‌ای از سوی ایران، از جمله حرکت به سوی همکاری‌های چندجانبه و به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توجه به یکپارچه‌سازی نیروی هوایی و موشکی، برای دفاع در برابر تهدیدات از سوی ایران از جمله نکاتی است که در این بخش به آن تاکید شده است.


منابع تهیه گزارش
http://thehill.com/policy/finance/227062-what-the-11-trillion-spending-bill-contains

http://www.jpost.com/Middle-East/Amendment-requires-White-House-report-to-Congress-on-Iran-dealings-383697

http://thehill.com/blogs/floor-action/house/226039-house-passes-2015-defense-authorizatio

تعداد بازدید: 548 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی