RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:14   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23871صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 29 آذر 1393 - 12:11
اقدام پنتاگون به نصب بالن های دفاع موشکی برای رصد شهرهای حاشیه اقیانوس آتلانتیک
  

فرهنگیان نیوز - تدبیر:

ارتش آمریکا خود را آماده آزمایش نمودن نوعی بالن شناسایی می نماید که برای کمک به ردیابی و انهدام موشک های کروزی به کار خواهد رفت که ممکن است واشنگتن دی سی و یا دیگر شهرهای ساحل شرقی کشور را تهدید نمایند.
Pentagon launching missile defense blimps to patrol East Coast Published time: December 18, 2014 The US Army is set to begin testing its blimp-like surveillance airships, designed to help the military detect and destroy cruise missiles from attacking the nation
به گزارش خبرگزاری موسسه مطالعات آمریکا و به نقل از رویترز - این بالن ها که قرار است در مرکزی واقع در مریلند آزمایش شوند بی سرنشین بوده، 80 یارد طول داشته و با گاز هلیوم پر شده اند که می تواند آنها را تا ارتفاع ده هزار پایی از سطح زمین در هوا شناور نگه دارد. در این ارتفاع –که معادل یک سوم ارتفاع پرواز هواپیماهای مسافربری است- بالن های مورد نظر می توانند آسمان اغلب شهرهای حاشیه اقیانوس آتلانتیک را برای سه سال رصد کنند.
در طول این آزمایش، یکی از این بالن ها منطقه نیویورک را از یک سو به سمت کرانه خارجی کارولینای شمالی و از سوی دیگر به غرب و بخش مرکزی ایالت اوهایو پوشش خواهد داد. بالن دیگر نیز راداری را حمل می کند که قرار است وضعیت اهداف زمینی مورد نظر ارتش را مخابره کند.
این سیستم هوایی JLENS نامیده می شود و یک سامانه سنسور دار مشبک نصب شده در ارتفاع بالا برای دفاع در برابر موشک های کروز سطح به سطح می باشد.
در این سامانه، رادار نصب شده در بالن دوم می تواند از فاصله 340 مایلی موشک ها و یا قایق های بی سرنشینی را که با مواد منفجره پر شده اند، شناسایی نماید. به گفته ارتش، این بالنها مجهز به سلاح نبوده و موشک های دشمن پس از شناسایی با دیگر جنگ افزارهای هوایی، زمینی و یا سلاح های نصب شده بر روی کشتی ها منهدم می شوند.
این پروژه تا کنون 2.8 میلیارد دلار هزینه در بر داشته و هفته گذشته نیز کنگره برای آن یک افزایش بودجه 43.3 میلیون دلاری تصویب کرد.
البته علیرغم به صرفه بودن این نوع سیستم نظارتی، نگرانیهایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه مبادا ارتش بخواهد از بالن های مورد نظر برای رصد فعالیت های شخصی مردم استفاده کند.

تعداد بازدید: 556 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی