جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:08   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23895صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 30 آذر 1393 - 12:45
خروجی هنرستان‌ها به استانداردهای بازارکار نزدیک شده است/ سرمایه انسانی جایگزین سرمایه طبیعی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خروجی هنرستان‌ها به استانداردهای بازارکار نزدیک شده است/ سرمایه انسانی جایگزین سرمایه طبیعی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تحقق اشتغال پایدار را در گرو مهارت آموزی دقیق و منطبق بر نیاز بازار کار عنوان کرد.
به گزارش نامه نیوز، علی زرافشان در همایش نقش آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش در کارآفرینی، اشتغال و توسعه گیلان گفت: نیاز ملی ما توجه به آموزش و پرورش است البته منابع امروز تبدیل به سرمایه شده اند و جای بسی خوشبختی است که کشور توانسته است به سقف شاخص های آموزشی استاندارد برسد و خروجی های هنرستان های ما به استانداردهای بازار کار نزدیک است

وی با بیان اینکه بنا بر گزارش های جهانی در منطقه ای قرار داریم که 39 درصد سرمایه طبیعی را استفاده می کنند در حالیکه در کشورهای توسعه یافته فقط 6 درصد سرمایه طبیعی مور بهره برداری قرار می گیرد، افزود : باید سرمایه انسانی تولید گردد و بجای سرمایه طبیعی مورد استفاده قرار گیرد .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد : لازم است بازار استانداردهای مورد نیاز در آموزش را اعلام کند. ما تلاش کرده ایم خروجی های هنرستان های ما نزدیک به استانداردهای بازار کار باشد .

زرافشان افزود: در دنیای امروز داشته های هرکشور به سرمایه های طبیعی، فیزیکی، انسانی ، اجتماعی و فرهنگی تقسیم می شود که در این میان، سرمایه انسانی از اهمیتی به سزا برخوردار است.

وی ادامه داد: رشد کمی و کیفی سرمایه انسانی، نیازمند آموزش های مناسب و روزآمد است ضمن آنکه این امر لازم ، به تنهایی کافی نیست.

معاون وزیر آموزش وپرورش تاکید کرد: باید جایگاه انسان آموزش دیده و رشد یافته در فرایندهای کلان کشور مشخص باشد که تحقق این موضوع، خود مبتنی برای یافتن فصل مشترک آموزش و بازار است.

وی افزود: در شاخه های فنی حرفه ای و کار دانش این امر نمود چشمگیری دارد بنابراین رئوس مطالب باید الهام گرفته از نیاز بازار کار باشد .

وی افزود: بیان نیازها از جانب صنایع و نیز تعریف صنایع از ویژگی های نیروی ماهر می تواند افق روشنی پیش روی مراکز آموزشی ما در برنامه های جدید آموزش های حرفه ای ترسیم کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انتظار دیگری که از بازار هدف می رود، آن است که استانداردهای خود را استخراج و به متولیان آموزش و پرورش ارایه کند تا نیروی مهارت دیده فارغ التحصیل مراکز ما، دانسته هایش برمبنای استاندارد دستگاه هدف باشد به این ترتیب نیاز به دوباره کاری و صرف هزینه مجدد در صنایع برای آموزش نیروها نخواهیم بود.

زرافشان از مدیران صنایع خواست علاوه بر مشارکت در تدوین استانداردها، با متولیان آموزش فنی حرفه ای و کار دانش در ارزیابی مستمر توانمندی مهارت آموزان همکاری کنند.

وی افزود : طرح نقطه نظرات و بازخوردها می تواند مهارت آموز، و مراکز هدف را پویا و خلاق نگاه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه مهارت آموزی صحیح نیازمند برخورداری از تجهیزات به روز است، گفت: هنرجویان ما در واقع برای کار در صنایع تربیت می شوند لذا از صنایع می خواهیم با ما در تجهیز مراکز همکاری کنند تا هنرجویان با آخرین یافته های فناوری آموزش ببینند و بتوانند خدمت مناسبی در حوزه صنایع داشته باشند.

وی در خاتمه از متولیان مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش خواست بر نحوه گذراندن دوره کارورزی هنرجویان نظارت، اهتمام و جدیتی بیش از پیش داشته باشند.

تعداد بازدید: 653 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی