RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23897صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 30 آذر 1393 - 09:47
تنبیه دانش آموزان اتباع خارجی در پاکدشت کذب محض است/ اولیای ۴ دانش‌آموز خبر تنبیه را تکذیب کردند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پاکدشت گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و براساس مستندات و شواهد، خبر منتشر شده در یکی از روزنامه های کشور مبنی بر «تنبیه دانش آموزان اتباع در پاکدشت» از اساس کذب است.
خبرگزاری فارس: تنبیه دانش آموزان اتباع خارجی در پاکدشت کذب محض است/ اولیای ۴ دانش‌آموز خبر تنبیه را تکذیب کردند

سایت پاکدشتی ها نوشت: چندی قبل خبر تنبیه 4 دانش آموز تبعه افغان در شهرستان پاکدشت منتشر شد؛ تنبیهی تلخ که بسیاری از رسانه ها به آن دامن زدند که در ادامه به آن پرداخته می شود.

خبر را یکی از روزنامه های کشور به شرح ذیل منتشر کرد: «“آن روز درس‌هایشان را نخوانده بودند؛ «حمید» و «مرتضی» و «یاسین» و «محمدرضا». درس نخواندن همان و تنبیه همان. چهار دانش‌آموز کلاس سوم مدرسه «ح» پاکدشت فکرش را هم نمی‌کردند که قیمت نیاوردن کتاب‌هایشان به مدرسه، چنین عاقبت عجیب و غریبی باشد.

ماجرا هفته گذشته اتفاق افتاد؛ وقتی آقای «ر»، معلم کلاس سوم دبستان متوجه شد حمید و مرتضی و یاسین و محمدرضا، تکالیفشان را انجام نداده و کتاب‌هایشان را با خود به کلاس نیاورده‌اند. همین کافی بود تا آقای معلم، مبصر کلاس، امیرحسین را مأمور کند تا آن چهار نفر را به سرویس بهداشتی مدرسه ببرد، بالای سر آنها بایستد و آنها را مجبور کند تا دستشان را داخل کاسه توالت ببرند. آن روز فقط این «حمید» بود که دستش را کامل داخل کاسه توالت کرد بعد، وقتی که او حالش بد شده بود و در حال استفراغ کردن بود، مبصر کلاس از ترس این‌که معلم او را کتک بزند، بقیه را هم مجبور کرد دستشان را در کاسه توالت فرو ببرند؛ حمید و مرتضی و یاسین و محمدرضا وقتی کارشان در دستشویی مدرسه تمام شده بود، در حال بیرون آمدن از آن بودند که ناظم آنها را دید و وقتی ماجرا را شنید، دانش‌آموزها را به دفتر مدرسه برد.»

 

بند2 . بازتاب خبر در رسانه های داخلی و سو استفاده رسانه های خارجی

 

پس از انتشار خبر فوق در روزنامه”ش”، رسانه های داخلی اقدام به بازنشر خبر مذکور کردند و به تبع آن زمینه برای سواستفاده بیگانگان فراهم شد.

 

 

* واقعیت ماجرا چیست؟

به همین منظور، با رئیس اداره آموزش و پرورش پاکدشت و معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پاکدشت گفتگو کردیم که به آن اشاره می شود:

غلامعلی خانی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با پیگیری های انجام گرفته و براساس شواهد و مستندات، خبر منتشره در روزنامه”ش” اساساً کذب محض است و هیچ گونه تنبیه رخ نداده است.

خانی افزود: جالب این جاست که انعکاس دهنده این خبر(سکینه بهره مندی) از اولیا 4 دانش آموز مورد بحث نیست و وی بنابرادعای فرزندش ماجرا را نقل کرده است؛ فرزندی که اصلا در جریان ماجرا قرار نداشته و برحسب ذات کودکانه، خبری کذب را برای مادر خود روایت کرده است.

وی تصریح کرد: خانم بهره مندی بدون درنظر گرفتن صحت و سقم خبر و با توجه به اظهارات فرزندش، مسئله مذکور را به طور هدفمند رسانه ای کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش پاکدشت در واکنش به خبر روزنامه “ش” گفت: روزنامه مذکور از قول بنده این گونه خبر را منعکس کرده، که معلم آن روز این 4 دانش‌آموز را مجبور به نظافت سالن کرده است؛ درحالیکه بنده این طور بیان کردم که معلم صرفاً از روی دلسوزی تهدید به تنبیه کرده است و الا هیچ تنبیهی رخ نداده است.

خانی اظهار داشت: اولیا این 4 دانش آموز نیز یادداشتی را تنظیم و در آن، هرگونه تنبیهی را تکذیب کردند.

وی عنوان کرد: در شهرستان پاکدشت همانند سایر نقاط جمهوری اسلامی ایران، دانش آموزان اتباع و ایرانی با صفا، صمیمیت، عزت و احترام متقابل در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند.

خانی ادامه داد: براساس آموزه های دینی، در مدارس ایران اسلامی، هیچ تفاوتی بین دانش آموزان اتباع و غیراتباع وجود ندارد و خدمات آموزشی و پرورشی برای هر دو گروه یکسان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گفت: در ماه مبارک رمضان مراسم افطاری با حضور اولیا و دانش آموزان اتباع و ایرانی در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد که این نشان دهنده اتحاد، برادری و از جمله خدمات ارائه شده برای مهاجرین افاغنه بود.

خانی در ادامه ضمن اشاره به فداکاری یکی از معلمان پاکدشتی گفت: هفته گذشته در دبستان فیضیه روستای ارمبویه شهرستان پاکدشت، یکی از دانش آموزان اتباع دچار تشنجی بی ‌وقفه و شدید شد طوریکه محتویات معده‌ از دهانش بیرون ریخته بود؛ ولی معلم مدرسه(مریم کردبچه) همانند مادری دلسوز بدون درنظر گرفتن ملیت این دانش آموز، اقدامات اولیه را برای احیا این دانش آموز انجام داد. پس چرا این گونه مسائل منعکس نمی شود؟

وی خاطرنشان کرد: معلم، مدیر، اولیا و حتی 4 دانش آموز مدرسه مذکور، تنبیه را تکذیب می کنند و فرد انتشار دهنده این خبر، خارج از دایره اتفاق واهی مورد بحث است و نقش دایه دلسوزتر از مادر را ایفا کرده است.

وی در واکنش به انتقال معلم مدرسه، گفت: معلم مذکور با 26 سابقه تدریس، از چندی قبل درخواست انتقال و انجام کار سبک تر را داشت و با توجه به تعامل پائین وی با مدرسه و مشکلات جسمی، با درخواست انتقال او موافقت شد.

هادی تمهیدی، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پاکدشت نیز در گفتگو با پاکدشتی ها گفت: طبق بررسی های انجام شده و براساس مستندات و شواهد، خبر منتشر شده در یکی از روزنامه های کشور، از اساس کذب است و تکذیبیه رسمی از طرف اداره کل آموزش و پروش شهرستان های استان تهران منتشر می شود.

تمهیدی افزود: انعکاس دهنده خبر، فردی است که خود درگیر این ماجرا نبوده و صرفاً بنابر ادعای فرزندش که او هم جزو 4 دانش آموز نیست، مطلبی کذب را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

وی گفت: در عصر حاضر، معلمی با 26 سال سابقه تدریس، چنین تنبیهی را انجام نخواهد داد و این اتفاق دور از ذهن به نظر می رسد.

وی عنوان کرد: وقتی خبر مذکور را مطالعه کردم، بغض کرده و منقلب شدم؛ زیرا باور نداشتم چنین تنبیهی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده باشد.

هادی تمهیدی افزود: برای بررسی بیشتر، یک روانشناس با این 4 دانش آموز صحبت کرد که نهایتاً، هر 4 دانش آموز، آن تنبیه را تکذیب کردند.

معاون فرماندار پاکدشت در واکنش به انتقال معلم به مدرسه ای دیگر گفت: انتقال معلم در این برهه از زمان به نوعی بی تدبیری آموزش و پرورش محسوب می شود؛ اما به گفته مدیر مدرسه، معلم مذکور از چندی قبل به علت مشکلات جسمی، درخواست انتقال و انجام کار سبک تری را داشته است.

وی تصریح کرد: اگر واقعا چنین اتفاقی صورت می گرفت، مجازات معلم، سنگین تر از جابجایی و انتقال به مدرسه ای دیگر بود.

تمهیدی اظهار داشت: در شهرستان پاکدشت 100 هزار اتباع افاغنه حضور دارند که بیش از 50% آنان از متجاوزین مرزی هستند یعنی بدون هیچ گونه اوراق هویتی وارد کشور شده اند و میان متجاوزین مرزی با اتباع غیرمجاز تفاوت وجود دارد.

وی ادامه داد: از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مهاجرین افغانی، همانند مردم ایران از امکانات و خدمات یکسانی برخوردار بوده اند و تا پیش از هدفمندی یارانه ها، اتباع از انواع سوبسیدها بهره مند بودند و دولت ایران، همواره رفتاری همراه با محبت و احترام با آنان دارد.

وی ضمن اشاره به تحصیل 62 هزار دانش آموز در شهرستان پاکدشت گفت: از این میان حدود 11هزار نفر را اتباع افاغنه تشکیل می دهند و همانند دانش آموزان ایرانی، از خدمات آموزشی و پرورشی یکسانی برخوردارند.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930929000300#sthash.R4uuGit7.dpuf

تعداد بازدید: 722 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING