RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:19   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


  مجموعه صنعتی تولیدی مشهد استخدام معاون اداری و منابع انسانی


  جدول حقوق و دستمزد سال 1403


  کتاب کسب و کار خانوادگی بایدها و نبایدها به زبان هاروارد


  استخدام هلدینگ گروه‌ ساختمانی : ۱. مدیر مالی ۲. مدیرمنابع انسانی ۳. مدیر املاک و اموال


  کارجو خانم مجرد کارشناسی زیست شناسی


  گرافیست ، کارجو


  استخدام : تولید کننده قطعات خودرویی ( کرج ، کمالشهر) 1- رئیس حسابداری آقا 2- سر شفیت خانم یا آقا 3- کارگر انبار آقا


  کارجو خانم ۱۴ سال سابقه لیسانس حسابداری


- اندازه متن: + -  کد خبر: 23920صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجییکشنبه، 30 آذر 1393 - 13:55
جزییات گزارش تیم ارزیاب آموزش‌وپرورش از ماجرای تنبیه دانش‌آموز افغان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با تشریح ابعاد مختلف ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموزان افغان گفت:‌ این ماجرا بدین شکل که منعکس شده، نیست اما برخورد قانونی با معلم صورت گرفته است.

محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص نتایج بررسی و گزارش تیم ارزیابی وزارت آموزش و پرورش درخصوص تنبیه بدنی دانش‌آموز افغان در یکی از مدارس پاکدشت اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش به هیچ وجه خشونت و تنبیه را در مدارس مجاز ندانسته و  آن را تخلف می‌داند.

وی افزود: در رابطه با تخلفاتی که از سوی دانش‌آموزان در مدرسه صورت می‌گیرد، آئین نامه انضباطی وجود دارد که این آئین نامه به تمام مدارس کشور ارسال شده است و مسئولان مدرسه باید بر اساس مقررات این آئین نامه نسبت به برخورد با دانش‌آموز خاطی اقدام کنند و هر برخوردی با دانش‌آموز که خارج از آئین نامه انضباطی باشد، مورد تایید آموزش و پرورش نیست.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش " مهر سال گذشته و در مراسم آغاز سال تحصیلی رئیس جمهور از ضرورت حذف تنبیه بدنی در مدارس سخن گفت اما طی ماه‌های اخیر اخبار متعددی از تنبیه دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور به گوش می‌رسد، آموزش و پرورش در راستای برخورد جدی با پدیده تنبیه بدنی چه اقداماتی را انجام داده است؟" گفت: بیش از 500 هزار کلاس درس و حدود 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور داریم بنابراین در مجموعه‌ای به این بزرگی اگر  شاهد تنبیه بدنی البته به تعداد اندک باشیم، عجیب نیست البته تاکید می‌کنم که هیچ یک از این موارد مورد تایید آموزش و پرورش نیست و این وزارتخانه در بحث برخورد با تنبیه بدنی اغماض نخواهد کرد.

فاضل ادامه داد: در جلسه با مدیران و معلمان ضرورت حذف تنبیه بدنی و کنترل خشم را تبیین و تشریح می‌کنیم. البته نباید از این موضوع غافل بود که معلم هم مانند تمام انسان‌ها ممکن است دست به رفتاری بزند که مورد رضایت نیست و این رفتارها را در میان بسیاری از کارمندان سایر ادارات و نهادها نیز مشاهده می‌کنیم اما به دلیل اینکه فلسفه کار در آموزش و پرورش تربیت است، کوچکترین خطایی از نظر ما بزرگترین خطاست.

** هیچ یک از کارکنان مدرسه اجازه تنبیه دانش‌آموز را ندارند

وی با اشاره به اینکه  آئین نامه انضباطی مدارس به هیچ عنوان تنبیه بدنی را مجاز ندانسته و هیچ یک از کارکنان مدرسه اجازه ندارند دانش‌آموز را تنبیه کنند، افزود: در نشست‌هایی که برای اولیای دانش‌آموزان در قالب جلسات انجمن اولیا و مربیان و آموزش خانواده برگزار می‌کنیم به والدین نیز آموزش می‌دهیم تا از خشونت نسبت به فرزندان پرهیز کنند و روش‌های کنترل خشم و تربیت صحیح را به اولیاء منتقل می‌کنیم.

به گفته فاضل آموزش و پرورش به شدت با موارد مختلف تنبیه بدنی در سطح مدارس برخورد خواهد کرد.

** ماجرای تنبیه دانش‌آموز افغان از چه قرار بود؟

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درخصوص حادثه تنبیه دانش‌آموز افغان در یکی از مدارس پاکدشت بیان کرد:‌ این ماجرا به این صورت که در رسانه‌ها منتشر شده، رخ نداده است و متاسفانه ماجرا بدجلوه داده شد.

وی با اشاره به اینکه در پاکدشت حدود 10 هزار دانش‌آموز افغان داریم، گفت: تعدادی از آنها در سه آموزشگاه که خاص افاغنه است، تحصیل می‌کنند و سایر دانش‌آموزان نیز در مدارس عادی همراه با دانش آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند. در پایه سوم دبستان مدرسه حکمت که ویژه اتباع افغان است،  معلم مدرسه 4 دانش‌آموز پسر را که تکالیف خود را برای چندمین بار انجام نداده‌ و بارها نیز از سوی معلم تذکر گرفته‌ بودند،  به حیاط مدرسه فرستاده و مجبور می‌کند تا حیاط مدرسه را تمیز کنند.

فاضل افزود: معلم این 4 دانش‌آموز را تهدید می‌کند که اگر بار دیگر نیز تکالیف خود را انجام ندهند، آنها را وادار خواهد کرد تا سرویس بهداشتی مدرسه را با دست تمیز کنند.

مدیرکل دفتر وزارتی با اشاره به اینکه این ماجرا 5 آذر رخ می‌دهد، اظهار داشت: در این ماجرا معلم در لفظ دانش آموزان را تهدید می‌کند که اگر یک بار دیگر نیز تکالیفشان را انجام ندهند باید سرویس بهداشتی مدرسه را تمیز کنند اما تنبیهی که اعمال شد، تمیز کردن حیاط مدرسه بود.

** توبیخ کتبی معلم و انتقال وی به یکی از مدارس روستایی پاکدشت

وی افزود:  بعد از این ماجرا اولیای دانش آموزان به مدیر مدرسه مراجعه کرده و ماجرا را گزارش می‌کنند، مدیر مدرسه نیز طی نامه‌ای در تاریخ 8 آذر معلم را به اداره آموزش و پرورش پاکدشت معرفی می‌کند و اداره آموزش و پرورش نیز در تاریخ 9 آذر به معلم توبیخ کتبی می‌‌دهد که این توبیخ کتبی عواقب حقوقی برای معلم همچون تاثیر در وضعیت ارتقاء و اختصاص پاداش به وی را به همراه دارد.

به گفته فاضل در این ماجرا محل کار معلم نیز تغییر یافته و وی به دورترین نقطه منطقه یعنی مدرسه‌ای در روستای علی آباد منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش بیان کرد:‌ در این ماجرا خانمی که از اتباع افغان بوده و  فرزندش نیز دانش آموز این کلاس نیست در تاریخ 25 آذر و بعد از این که چندین روز از ماجرا گذشته و معلم نیز تبعید شده است ماجرا را به یکی از رسانه‌ها اطلاع می‌دهد اما ماجرا را به نقل از فرزند خود شرح می‌دهد در حالیکه فرزند وی اصلا دانش آموز این کلاس نیست.

وی افزود:‌نامه‌هایی از سوی چهار اولیاء دانش آموزی که تنبیه شده‌اند، داریم که اعلام کرده‌اند معلم مدرسه،  فرزندشان را مجبور کرده تا زباله‌های حیاط مدرسه را جمع آوری کنند.

تعداد بازدید: 1049 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING