RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23921صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیدوشنبه، 1 دی 1393 - 00:56
عاملان حمله به مدرسه «پیشاور» با کنسولگری هند در افغانستان ارتباط مستقیم داشتند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری تسنیم: دیلی پاکستان مدعی شده است که تروریست‌ها در حین عملیات در مدرسه نظامی ارتش در پیشاور با کنسولگری هند در افغانستان ارتباط داشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دیلی پاکستان در گزارشی بیان کرده که عاملان حمله تروریستی به مدرسه غیرانتفاعی ارتش در شهر پیشاور در حین عملیات گزارش لحظه به لحظه‌ای به کنسولگری هند در افغانستان ارائه می‌کردند.

این روزنامه می‌نویسد: «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان تمامی شواهد مبنی بر ارتباط تروریست‌ها با کنسولگری هند در افغانستان را به «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور این کشور ارائه کرده است.

علاوه براین، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این خصوص آگاه شده و با نخست‌وزیران هند و پاکستان در این رابطه تماس گرفته است.

براساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا به پاکستان اطمینان داده است که همکاری کامل در این مورد با پاکستان را انجام خواهد داد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان از اشرف غنی خواسته که «ملا فضل الله» و «خالد عمر خراسانی» را تحویل این کشور داده یا علیه آن‌ها اقدام جدی انجام و یا اینکه مجوزی درمورد عملیات نظامی به ارتش پاکستان در خاک افغانستان دهد.

گفتنی است که اشرف‌غنی رئیس جمهور افغانستان در پاسخ اعلام کرده است پس از مشورت با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان اسلام‌آباد را درباره این موضوع آگاه خواهد ساخت.

دیلی پاکستان می‌نویسد که اشرف‌غنی حامی پاکستان در حالی که عبدالله عبدالله حامی هند است.

منابع ذکر شده در مقاله این روزنامه می‌گویند که فضل‌الله در مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان پنهان شده تا از حملات ارتش پاکستان در امان باشد.

حمله‌ای در 25 آذر ماه (16 دسامبر) به مدرسه غیرانتفاعی ارتش پاکستان در شهر پیشاور رخ داد که بر اثر آن 141 نفر ازجمله 132 دانش‌آموز 9 تا 16 ساله کشته و حدود 250 کودک دیگر زخمی شدند و مسئولیت این حادثه را نیز تحریک طالبان پاکستان به عهده گرفت.

تعداد بازدید: 615 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING