پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:45   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23924صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 30 آذر 1393 - 16:38
عربستان بیشترین میزان واردات سلاح آمریکایی در میان اعراب را دارد+ تصاویر
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری آنا: براساس تحقیقات جدید منتشرشده به وسیله مرکز تحقیقات بین‌المللی استکهلم، شرکت‌های آمریکایی ده رتبه نخست جدول بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده سلاح در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خرید و فروش سلاح تجارت پرسود بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و روسیه است. بررسی‌های مرکز تحقیقات بین‌المللی «استکهلم» از 25 شرکت تخصصی ساخت سلاح در جهان (به استثنای چین) در سال 2014 نشان می‌دهد که عربستان در راس فهرست کشورهای عربی است که بیشترین واردات سلاح آمریکایی را دارند. 

براساس این گزارش، مراکش و قطر در جایگاه بیشترین کشورهای واردکننده سلاح از آمریکا پس از عربستان سعودی قرار دارند.

پایگاه اینترنتی «بیزینس اینسایدر» آمریکا در گزارشی نوشت: باتوجه به اینکه هر کشوری تلاش می‌کند تا جدیدترین نوع سلاح و جنگنده‌ها را دراختیار داشته باشد، ترکیه در رتبه نخست کشورهای واردکننده سلاح آمریکایی است. میزان واردات سلاح ترکیه به طور اجمالی بالغ بر 2 میلیارد 218 میلیون دلار است.

همچنین از نظر بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده سلاح، باوجود فعالیت گسترده شرکت‌های چینی در عرصه ساخت سلاح، ولی شرکت‌های آمریکایی ده رتبه نخست جدول را به خود اختصاص داده‌اند. البته باید در نظر داشت که باتوجه به اعلام نشدن دقیق آمار از سوی شرکت‌های چینی امکان حذف آنها به نسبت‌های مشابه در رتبه‌های نخست جدول وجود دارد. 

در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده سلاح در جهان، شرکت «لاکهید مارتین» با مجموع خرید و فروش بالغ بر 45 هزار میلیارد و 500 میلیون دلار، در رتبه نخست قرار دارد. شرکت «بوئینگ» آمریکا که در عرصه ساخت هواپیما فعالیت دارد، شرکت « BAE Systems» انگلیس که در عرصه صنایع هوا فضا فعالیت دارد و شرکت «فن‌مکانیکا» ایتالیا که در زمینه سلاح دفاعی فعالیت دارد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در میان این شرکت‌ها، شرکت «تالیس» فرانسه رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

 

تعداد بازدید: 543 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی