جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 03:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23942صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 1 دی 1393 - 17:59
10 درخواست آموزش و پرورش از دولت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


خراسان جنوبی - مورخ دوشنبه 1393/10/01 شماره انتشار 18863

رنجبر- 10درخواست برای اجرای بستر فعالیت های اداره کل آموزش وپرورش و اداره نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس مطرح شد.

«با اجرای طرح رتبه بندی معلمان بسیاری از مشکلات مربوط به پرداخت ها به معلمان رفع و وزارت آموزش و پرورش نیز این طرح را به صورت جدی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.» این گفته وزیر آموزش و پرورش در 24 شهریور امسال عنوان شد که وی در پاسخ به این سوال که با اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان چه تحولی در میزان حقوق پرداختی به فرهنگیان ایجاد خواهد شد؟ گفت: همانطور که در نظام آموزش عالی کشور یک فرد با مدرک دکترا می تواند استادیار، دانشیار و یا استاد تمام باشد، معلمان نیز با اجرای این طرح در درجات مختلف دسته بندی و مطابق با متغیرهای این طرح از حقوق و مزایا برخوردار خواهند شد.

فانی افزود: بر اساس طرح رتبه بندی، میزان پرداخت ها به معلمان بر اساس مدرک تحصیلی، مهارت های حرفه ای، میزان فعالیت، همچنین اقدامات علمی و پژوهشی صورت گرفته در جهت تحول و ارتقای سطح آموزش و پرورش متغیر خواهد بود.

رتبه بندی فرهنگیان استان

به گفته مدیر کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی یکی از مطالبات این اداره کل هم از رئیس جمهور رتبه بندی معلمان این استان است.

ساخت فضای آموزشی در محدوده مسکن مهر

لامعی از نیاز به ساخت مجتمع های آموزشی در محدوده مسکن مهر هم به عنوان یکی دیگر از مطالبات خود نام برد.او به خبرنگار ما گفت : ارتقای کمبود فضای آموزشی در قاین،فردوس،سرایان و طبس نیازمند ایجاد مجتمع های آموزشی است.

مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس هم اردیبهشت امسال ، نیاز  به ساخت 628 کلاس درس در سایت های مسکن مهر استان را در جلسه ای عنوان کرد.

بیکی در ارتباط با آموزشگاه‌های سایت مسکن مهر استان گفت : با وجود 23 هزار و 277 واحد مسکن مهر در استان، پیش‌بینی می‌شود 18 هزار و 622 نفر دانش‌آموز در این مناطق ساکن شوند. به گفته وی 92 میلیارد و 850 میلیون تومان برای مجموع مدارس سایت مسکن مهر استان نیاز است و تعداد 628 کلاس درس در این سایت پیش‌بینی شده است.

احقاق حقوق مرزی معلم ها

وجود 240آموزشگاه فعال در نوار مرزی و دریافت حق مرزی هم یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان فعال در مرز است که مدیر کل آموزش و پرورش عنوان می کند.

وی گفت: دریافت حق نوار مرزی در چهار شهر مرزی نهبندان ،درمیان ،سربیشه و زیرکوه ، حق فرهنگیان حاضر در مرز جزو مطالبات ما است. لامعی ،تکمیل استخر شنای دانش آموزان استان با وجود 20درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز به 5میلیارد تومان برای ادامه کار و تکمیل اردوگاه ولایت با 30درصد پیشرفت فیزیکی ونیاز به 20میلیارد تومان اعتبار را از دیگر مطالبات آموزش و پرورش از رئیس جمهور دانسته و می گوید: به این اردوگاه امسال اعتباری تخصیص پیدا نکرد.

9پله برای ترقی نوسازی مدارس در استان

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هم در ادامه از تکمیل استخر شنای نیمه تمام دانش آموزان مرکز استان که به 32هزار میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و هم چنین از تکمیل 2باب استخر سرپوشیده دانش آموزان بشرویه و زیرکوه که 25هزار میلیون ریال اعتبار نیاز دارد به عنوان مطالبات این اداره کل نام برد. بیکی تکمیل مجتمع آموزشی حیات طیبه در مرکز استان را نیازمند 85هزار میلیون ریال دانسته و می افزاید:احداث 15باب مدرسه در مجتمع های مسکن مهر سطح استان هم به 300هزار میلیون ریال اعتبار نیاز دارد. به گفته وی تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد سطح استان 115هزار میلیون ریال و مقاوم سازی مدارس هم 300هزار میلیون ریال اعتبار نیاز دارد. وی ادامه داد:تامین و جایگزینی و به روز رسانی تجهیزات مدارس فنی و حرفه ای و آزمایشگاه های سطح استان با نیاز به 50هزار میلیون ریال از دیگر مطالبات از رئیس جمهور است.

تعداد بازدید: 1712 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
از کردستان
|    | 1393/10/16 - 02:58 |     0     0     |
باسلام ما از این وزیر خیلی متشکریم مثل علی احمدی دنبال تعطیلی تابستان رانمی گیرد .غم نخورید انشالله می گزرد.

ناشناس
|    | 1393/10/4 - 13:54 |     0     0     |
من مشهدی هم موافقم!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی