سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:47   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24552صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 3 بهمن 1393 - 00:07
پنجاه هزار کارمند؛ آفت جدی در صدا و سیما
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


بخش خصوصی با رعایت منافع نظام باید به صدا و سیما وارد شود و در قانون اساسی باید در رابطه با حصار صدا و سیما تجدیدنظر شود.

امیرحسین علم‌ الهدی در اشاره به بودجه سازمان صدا و سیما گفت: تجربه نشان داده ساختارهایی که از بودجه زیادی استفاده می‌کنند از میزان پایین بهره‌وری برخودار هستند و ساختارهایی که از بودجه کم استفاده می‌کنند از میزان بهره‌وری بالاتری برخوردار هستند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سینمای هنر و تجربه به خبرنگار ایلنا گفت: قبل از اینکه به بحث بودجه مراجعه کنیم باید ببینیم برنامه‌ها چگونه است. ورود به بودجه، قبل از اطلاع از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری راه اشتباهی است. آفت جدی در رسانه ملی وجود 50 هزار کارمند در این سازمان است. صدا و سیما تا خودش را سبک نکند و نسبت به ساخت و ساز به سمت این نرود که کارها را به بیرون واگذار کند؛ این آفت حل نمی‌شود. صدا و سیما باید اجازه ورود بخش خصوصی و اجازه رقابت بدهد.

علم‌الهدی در رابطه با ضعف برنامه‌های صدا و سیما و کشیده شدن مخاطب به سمت سریال‌های خارجی ماهواره‌ای بیان کرد: بحث سریال‌های خارجی شبکه‌های دیگر یک تهدید جدی است. چرایی اینکه سازمان سینما با افت مخاطب مواجه شده است، دلایل زیادی دارد. وجود شبکه‌های مجازی و افت کیفیت تلوزیون، عدم مدیریت متمرکز نسبت به تولیدات و استفاده نکردن از نیروهای کیفی، می‌تواند از جمله دلایل این موضوع باشد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سینمای هنر و تجربه با اشاره به حضور بخش خصوصی در رسانه ملی گفت: بخش خصوصی با رعایت منافع نظام باید به صدا و سیما وارد شود و در قانون اساسی باید در رابطه با حصار صدا و سیما تجدیدنظر شود. این کار قطعاً باعث خیر و برکت خواهد بود.

 

تعداد بازدید: 1064 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی