جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24581صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 4 بهمن 1393 - 02:43
آموزش و پرورش با بودجه دولتی به اهدافش نمی رسد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه کشور مخاطب سیستم آموزش رسمی هستند، گفت: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر فانی در افتتاح دوازدهمین نمایشگاه "یاد یار مهربان" که در بوستان گفتگو برپاست، افزود: بیش از یک میلیون معلم در 752 منطقه آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت به دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه رده سنی نوجوانان و جوانان مخاطب آموزش و پرورش هستند، افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی، زنگ انشا، گفتگو و پذیرش نقد همواره در رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و هم جزئی از دغدغه های رئیس جمهور در بازگشایی مدارس در سال 92 بوده است که در این راستا آموزش و پرورش اقدامات زیادی را انجام داده است.

فانی تصریح کرد: توسعه کتابخانه های کلاسی در مقطع ابتدایی، توسعه کتابخانه های مقطع متوسطه با اولویت مدارس شبانه روزی، توسعه کتابخانه های پژوهش سراها و کانون های فرهنگی تربیتی و توسعه کتابخانه های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از اقدامات آموزش و پرورش در تحقق این موضوعات بوده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز وظیفه تدوین برنامه های آموزشی و تالیف کتب درسی دانش آموزان را بر عهده دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته این برنامه ها در ساعات هفتگی درس دانش آموزان لحاظ می شود.

وی "توسعه مشارکت ها "را یکی از پنج سیاست راهبردی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه با نهادهای دولتی و غیردولتی و بخشی از عملیاتی کردن این سیاست است که می تواند به استفاده بهینه از امکانات سایر دستگاه ها در تحقق برنامه های آموزش و پرورش منجر شود.

فانی، با اشاره به تعاملات خوب شهرداری تهران با آموزش و پرورش در دو سال اخیر، گفت: امضا تفاهم نامه با شهرداری تهران و افتتاح دوازدهمین نمایشگاه "یاد یار مهربان" می تواند آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف مورد نظر خود یاری کنند.

وزیر آموزش و پرورش به امضا قریب به 20 تفاهم نامه آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش با تکیه بر بودجه صرفا دولتی نمی تواند به اهداف کیفیت بخشی خود برسد و در این راستا نیاز به حمایت و پشتیبانی دیگر دستگاه ها در قالب امضا تفاهم نامه و عملیاتی کردن آن ها می باشد.

فانی اظهارامیدواری کرد: امضا تفاهم نامه با شهرداری تهران می تواند الگوی مناسبی برای تمام شهرداری های سراسر کشور باشد تا از این نظر آموزش و پرورش بتواند خدمات بهتری برای دانش آموزان فراهم کند.

 

تعداد بازدید: 947 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/11/4 - 22:48 |     6     5     |
با این جمله موافقم فقط خصوصی سازی مدارس!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی