RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 11:31   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24589صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 6 بهمن 1393 - 15:25
تلفن همراه، علت‌شهادت الله‌دادی و مغنیه؟
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

گروه بین‌الملل: یک روزنامه لبنانی از نتایج تحقیقات حزب‌الله لبنان در مورد شهادت شماری از اعضایش از جمله جهاد مغنیه به همراه شهید الله‌دادی در نزدیکی مرز سوریه و اسرائیل خبر داد.
روزنامه لبنانی "الجمهوریه" روز شنبه چهارم بهمن گزارش داد، این احتمال وجود دارد که یک فرمانده سپاه پاسداران به علت خاموش نکردن تلفن همراه‌اش شناسایی و مورد هدف قرار گرفته باشد. این گزارش می‌افزاید که تحقیقات حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد که شهید الله‌دادی، تلفن همراه‌اش را در یک منطقه حساس نظامی در نزدیکی مرز سوریه و اسرائیل روشن نگه داشته است.

منابع خبری نزدیک به حزب‌الله لبنان روز یکشنبه ۱۸ ژانویه اعلام کردند که در حمله اسرائیل به یک کاروان نظامی تعدادی از اعضای این گروه در مجموع ۱۱ نفر کشته شده‌اند. سپاه پاسداران نیز در اطلاعیه رسمی خبر شهادت سردار محمدعلی الله‌دادی در حین بازدید از منطقه "قنیطره" در نزدیکی بلندی‌های جولان توسط یک بالگرد صهیونیستی را تایید کرد. اسرائیل هنوز مسئولیت این حمله را رسما بر عهده نگرفته است. در پی این اتفاق سردار مجمدغلی جعفری، گفت: «این شهادت‌ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند؛ آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده‌اند.»

با این حال یک مقام امنیتی اسرائیل گفت که کشتن فرمانده ایرانی هدف از انجام این حمله نبود و اسرائیل گمان می‌کرد که گروهی از شبه‌نظامیان سطح‌پایین را هدف قرار داده است. این مقام ارشد امنیتی اسرائیل، روز سه‌شنبه گذشته به خبرگزاری رویترز گفت: «ما فکر می‌کردیم که یکی از واحدهای کم‌اهمیت دشمن را که در تدارک حمله به ما در نواحی مرزی است٬ هدف قرار داده‌ایم. هشدار را دریافت کردیم٬ وسیله نقلیه آنها را شناسایی کردیم و وقتی مطمئن شدیم که ماشین دشمن است آن را هدف قرار دادیم.»

این مقام ارشد امنیتی اسرائیل به شرط افشا نشدن هویتش این اطلاعات را در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داده٬ چون اسرائیل رسما مسئولیت اجرای این حمله را برعهده نگرفته است. به گزارش رویترز نگرانی از اقدامات تلافی‌جویانه‌ی حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌ها موجب شده‌ که اسرائیل تعداد بیشتری از نیروهای نظامی خود را در مرز شمالی با سوریه و لبنان مستقر کند.

تعداد بازدید: 809 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی