RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:26   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24613صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 7 بهمن 1393 - 18:47
گردان‌های شیعه، سپری محکم علیه داعش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

پژوهشگاه واشنگتن در گزارشی به گردان های داوطلب شیعی تشکیل شده در عراق و سوریه علیه داعش پرداخت و نقش آنها را بارز توصیف نمود.
به گزارش ادیان نیوز، "متیو لویت" مدیر برنامه "«استین»، درباره اطلاعات و مبارزه با تروریسم" در پژوهشگاه واشنگتن و با همکاری یک پژوهشگر دیگر به تشکیل گردان های شیعی داوطلب در عراق و سوریه پرداخته است.بخش هایی از این گزارش در ذیل آمده است.

بیش از 50 گروه شیعی در عراق و سوریه علیه گروهک داعش تشکیل و آموزش دیده اند. تمامی این گروه ها به صورت داوطلبانه تشکیل شده اند و بارزترین آنها گردان های "امام علی[علیه السلام]" است.

در نهایت ماه ژوئن (2014) ناگهان گردان های "امام علی[علیه السلام]" به عنوان یک گروه مسلح در صحنه ظاهر شد و اعضای آن با لباس نظامی و سلاح به دست در مناطق آمرلی، طوز، دیالی و غیره در کنار دیگر گروه های عراقی علیه تروریست ها ایستادند.

دراین میان نام "شبل الزیدی" فرمانده گردان های "امام علی[علیه السلام]" بسیار معروف شد کسی که پیش تر در صفوف "جیش المهدی" فعالیت می کرد. دیگر فرمانده بارز این گردان ها که در میدان های نبرد نامش بر سر زبان ها افتاد "ابومهدی المهندس" بود. وی کارنامه ای پر از تجربه در مبارزه با گروه های تروریستی جدید دارد و سابقه شرکت در جنگش بسیار است. او پیشتر فرمانده سپاه بدر عراق بود.

ابو مهدی المهندس در سال 2007 گردان های "حزب الله" (عراق) را تشکیل داد و اصول درگیری چریکی و کار با اسلحه های مختلف را به آنها آموزش داد. تحت نظارت وی گردان های "ابوالفضل العباس[علیه السلام]" و جنبش "النجباء" تشکیل شد.

درماه آوریل (2014) گردان های "دفاع مردمی" فراخوان جذب نیرو داد و از آن زمان تا کنون گردان های مختلف داوطلب از الانبار تا سامرا و دیالی در مقابل داعش ایستاده اند.

منبع : شیعه نیوز

 

تعداد بازدید: 572 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING