شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24629صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 8 بهمن 1393 - 03:09
انتقاد نقوی حسینی از دیدار نایب رییس مجلس آلمان با عارف
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

تهران – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سفر اخیر نایب رییس مجلس آلمان به ایران اشاره کرد و گفت: سئوال اینجانب از هیات رییسه مجلس این است که آقای عارف چه کاره مجلس است که هیات پارلمانی آلمان با او ملاقات می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید حسین نقوی حسینی در نطق میان دستور امروز سه شنبه صحن علنی مجلس

افزود : اظهارات مداخله جویانه و بی ادبانه نایب رییس مجلس آلمان را محکوم می کنم.

وی اضافه کرد: چرا در برنامه هیات پارلمانی آلمان، برنامه ملاقات با فردی گذاشته می شود که نه مربوط به مجلس است و نه در دولت جایگاهی دارد؛ این ملاقات به چه نسبتی برگزار شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر خارجه در پاریس و دیدار با همتای فرانسوی هم انتقاد و آن را رفتاری نابجا دانست و گفت: حضور محمد جواد ظریف در فرانسه را در شرایطی که جهان اسلام به دلیل اهانت به پیامبر به اعتراض برخاسته بود محکوم می کنم.

نقوی حسینی، حضور وزیر خارجه در فرانسه در چنین شرایطی را بر خلاف نقش رهبری و پیش برنده ایران در جهان اسلام عنوان کرد.

وی در ادامه به قدم زدن وزیر خارجه با همتای آمریکایی اش در طول مذاکرات اخیر هسته ای در ژنو اشاره کرد و گفت: قدم زدن وزیر خارجه جمهوری اسلامی به عنوان نماد مبارزه با استکبار با وزیر خارجه آمریکا را محکوم می کنم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این اقدام بر خلاف عزت و اقتدار ملت ایران بود.

وی گفت: البته نتانیاهو ، کامرون و فابیوس می توانند با جان کری قدم بزنند چون همه آنها دزدان و غارتگران جهانند اما وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نه.

نقوی حسینی در ادامه سخنانش، خواستار حل مشکلات معیشتی معلمان شد و افزود: مگر نه این است که همه افتخارات نظام ما حاصل تلاش معلمان است.

وی گفت: آموزش و پرورش قلب جامعه و معلمان قلب آموزش و پرورش هستند، معلمانی که دلسوزانه و صادقانه به تعلیم و تربیت نسل آینده می پردازند، ولی فراموش شده اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اغلب معلمان کشور در اداره ضروریات زندگی خود مانده اند و با حقوقی که دریافت می کنند ناتوان از پرداخت اجاره خانه خود هستند.

وی افزود: تامین هزینه هایی مانند درمان بیماری، ازدواج و تحصیل فرزندان برای آنها دشوار بوده، مسکن و رفاه فرهنگیان فراموش شده، سفر از سبد آنها حذف شده و اگر هم اندک امکانی برای آنها باشد کلاس های مدرسه در شهرستانها هتل آنها است.

این نماینده مجلس معتقد است بیمه فرهنگیان و بیمه تکمیلی آنها کارآمدی خود را از دست داده است و اضافه کرد: نه تنها از طریق این بیمه ها هیچگونه خدماتی به آنها داده نمی شود بلکه گویا شمشیری برداشته شده تا اندک مزایای فرهنگیان هم حذف شود.

نماینده ورامین تصریح کرد: چهار ساعت اضافه کار معلمان زحمتکش و کم درآمد مقطع ابتدایی که مقطع پایه است حذف شده، اضافه کار مدیران و معاونین و عوامل اجرایی هنرستانها، دبیرستانها و مدارس پرداخت نمی شود و مشاور مربی بهداشت از مدارس حذف شده است.

وی اضافه کرد: حق التدریس معلمان که قبل از خشک شدن عرقشان باید پرداخت شود، شش ماهه هم پرداخت نمی شود و مربیان پیش دبستانی برخلاف قانون بلاتکلیف مانده اند.

نقوی حسینی گفت: سرانه مدارس کم پرداخت می شود، سقف تعداد دانش آموزان کلاسها به حدود 30 تا 40 نفر افزایش یافته و باعث ناتوانی معلم در اداره کلاس شده است.

وی از افزایش حجم محتوای کتابها در کنار کاهش ساعات تدریس و توصیفی شدن نظام ارزشیابی دانش آموزان انتقاد کرد.

این نماینده مجلس گفت: ماموریت تحصیلی معلمان و سرویس رفت و آمد فرهنگیان حذف شده و صندوق ذخیره فرهنگیان با میلیاردها تومان سرمایه هیچ سودی برای فرهنگیان نداشته و حتی هزینه چای زنگ تفریح معلمان از جیب شخصی آنان پرداخت می شود که در هیچ سازمان و نهادی چنین موضوعی مرسوم نیست.

وی با انتقاد از تبعیض بین کارکنان دستگاه ها افزود: کارمند ساده بسیاری از ادارات چندین برابر معلمان حقوق دریافت می کنند و در این بین، شرایط بازنشستگان فرهنگی بسیار سخت تر است.

نماینده مردم ورامین گفت: فرهنگیان زیاد هستند اما زیادی نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: چرا نگاه مادی و اقتصادی و سیاست بازی دست از سر آموزش و پرورش بر نمی دارد و چرا جایگاه و منزلت بنیادی ترین بخش جامعه یعنی معلمان کشور نادیده گرفته می شود و در نهایت چرا جلوی جسارتها و تهدیدات علیه منزلت فرهنگیان حتی تهدیدات جانی گرفته نمی شود.

وی اضافه کرد: چرا دولت در بودجه سال 94 هیچ پیشنهادی برای ارتقای سطح حقوق و مزایای فرهنگیان ارایه نکرده است؟ مگر نه این است که همه افتخارات کشور حاصل تلاش معلمان است و تداوم این افتخارات مدیون آنهاست.

این نماینده مجلس بر این باور است که آموزش پرورش نیازمند تحولی عظیم است.

وی گفت: اگر دولت برنامه ای ندارد مجلس باید طرح و برنامه ای جهت بهبود و ارتقای سطح حقوق و مزایای معلمان ارائه و تصویب کند.

نقوی حسینی افزود: از رییس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تلفیق و آموزش و صحن علنی درخواست دارم با تصویب پیشنهادات تنظیم شده گامی در راه بهبود وضعیت معلمان کشور بردارند.

تعداد بازدید: 609 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی