صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:58   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24632صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 8 بهمن 1393 - 13:11
99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود/ تا ساختار بودجه اصلاح نشود ورود نیروی جدید به تضعیف شرایط دامن می‌زند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


وزیر آموزش و پرورش گفت: درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود ما در وزارت آموزش و پرورش فقط بر یک درصد اعتبارات مدیریت داریم.
99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شودبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که امروز به منظور پاسخگویی به سوا نادر قاضی پور در صحن علنی حاضر شده بود، گفت: نیروی انسانی و معلمان اصلی‌ترین عامل برای دستیابی به اهداف این نظام هستند، فرهنگیان و معلمان دلسوز و متعهد که همواره با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند تا رفتار آن‌ها در مقابل دانش آموزان کوچکترین خدشه‌ای را در اجرای وظایفشان ایجاد نکند همواره نه از کمبود امکانات بلکه از تبعیض در شکوه بودند.  
 
وی افزود:اعتبارات آموزش و پرورش هیچ گاه نتوانسته است آنگونه که باید از جبران خدمات آن‌ها برآید.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اختلال در ساختار بودجه آموزش و پرورش هر گونه امکان افزایش سهم پرسنلی از بودجه کل آموزش و پرورش را سلب کرده است همه شما نمایندگان می‌دانید که درصد سهم پرسنلی از سهم بودجه آموزش و پرورش به ویژه در سال‌های اخیر افزایش یافته و به عدد 99 درصد نزدیک شده است.  
 
فانی گفت:99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود ما در وزارت آموزش و پرورش فقط بر یک درصد اعتبارات مدیریت داریم.  
 
وی افزود: به عبارت دیگر آموزش و پرورش صرفا می‌تواند معادل یک درصد از اعتبارات خود را برای آموزش و پرورش هزینه نماید سایر فعالیت‌ها اعم از سرانه مدارس هزینه سرانه شبانه روزی‌ها پول آب و برق و گاز هزینه‌های جاری مدارس و ادارات اجرای سند تحول و همه فعالیت‌های کیفیت بخشی با یک درصد بودجه آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد کارکنان شاعل در این دستگاه طی 4 سال اخیر یعنی از سال 88 تا 92 بالغ بر 120 هزار نفر افزایش داشته در دولت قبل در فاصله 88 تا 92 ، 120 هزار نفر به پرسنل آموزش و پرورش افزوده شده و این در حالی است که تعداد دانش آموزان طی سال‌های موصوف با سیر نزولی مواجه بوده است.

فانی گفت: افزایش نیروی انسانی بدون افزایش متناسب بودجه باعث تشدید اختلال شده و در نتیجه خدمات رفاهی و بهبود معیشت فرهنگیان را مورد تهدید جدی قرار داده است.

وی افزود: از حساسیت فراکسیون فرهنگیان به وی‍ژه نقوی حسینی و مجلس تشکر می‌کنم. هر چه تعداد پرنسل افزایش پیدا کند خدمات ما نسبت به فرهنگیان کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تا زمانی که سازماندهی نیروی انسانی موجود سامان نیابد و ساختار بودجه اصلاح نشود ورود هر گونه نیروی جدید تضعیف شرایط را دامن می‌زند.

فانی گفت: مجلس بنا به شرایطی که ناخواسته به وجود آمده در تاریخ 19.7.91 قانونی را به تصویب رساند که آموزش و پرورش ظرف دو سال با رعایت بند ج ماده 24 و ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه با برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی را در اولویت استخدام قرار دهد از آن که آموزش و پرورش خود را ملزم به اجرای قانون می دانست مقدمات را فراهم کرد.

وی افزود: از آنجا که در اجرای تبصره ماده 1 قانون 51 برنامه پنجم توسعه مقرر می‌دارد بنا به پیشنهاد مدیریت و تصویب شورا خواهد بود مقدمات آزمون در سازمان مذکور و برگزاری آزمون فراهم شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سازمان مذکور آموزش و پرورش را مجاز به اخذ ردیف استخدامی جدید ندانست و استدلال نمود چون قانونگذار در تبصره 9 قانون الحاقی به قانون تعیین تکلیف معلمان  حق التدریس و آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی رعایت بند ج  ماده 24 قانون خدمات کشوری را الزامی می‌دانست و بند مذکور مقرر می‌دارد که  اختصاص ردیف استخدامی به دستگاه‌های اجرای حداکثر معادل یک سوم کارمندانی است که از خدمت به دستگاه‌های اجرایی خارج می‌شوند.  
 
فانی گفت: همچنین از آنجایی که آموزش و پرورش در سال‌های 90و 91 جذب 76 هزار نفر از نیروهای شرکتی و تبدیل آنها به استخدام قراردادی و پیمانی در اجرای طرح مه آفرین دولت وقت که اقدام به استخدام کرده است، بیش از تعداد نیروهای خروجی استخدام کرده اسن که بر اساس این سازمان مدیریت، آموزش و پرورش را مجاز به استخدام جدید ندانسته و تخصیص ردیف‌های استخدامی را منوط به خروج نیروهای بازنشسته کرده است.

وی افزود: اما آموزش و پرورش اولویت‌های استخدام مربیان پیش دبستانی را کماکان در دستور کار داشته و مسئله را منتفی نمی‌داند و باید به حساسیت و اصرار مجلس احترام گذاشت، وزارت آموزش و پرورش  به نوعی در جست و جوی راهی برای پاسخگویی خدمات و زحمات مربیان بوده  است.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آخرین اقدام وزارت آموزش و پرورش در این زمینه، مکاتبه‌ای است که با سازمان مدیریت به عمل آمده، با اجرا کردن ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیروی انسانی مورد نیاز با اولویت نیروهای پیش‌دبستانی پس از طی یک دوره یک ساله مهارتی به استخدام درآورد.
 
وی ادامه داد: آخرین پیگیری وزارت آموزش و پرورش بر این مبناست که با این درخواست آموزش و پرورش سازمان مدیریت موافقت کرده و قرار است اعلامیه رسمی هم به ما ارائه شود.
 
فانی با اشاره به قسمت دوم سوال در رابطه با مطالبات فرهنگیان تصریح کرد: ما نیز نسبت به مطالبات فرهنگیان مدعی هستیم، آموزش و پرورش انتظاری که از دولت و مجلس دارد این است که نسبت به فرهنگیان عنایت بیشتری داشته باشد.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما انتظار داریم الان که فصل بودجه است و در مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی است نمایندگان بیش از پیش به بودجه آموزش و پرورش عنایت کنند، تا ما بتوانیم از خدمات فرهنگی قدردانی کنیم.  
 
وی تاکید کرد: کلیه حقوق و مزایای فرهنگیان رسمی تمام در وقت مقرر پرداخت شده و حقوق معلمان حق التدریسی در شش ماهه اول سال پرداخت شده و ما با توجه به تخصیص سه ماهه چهارم پرداخت مابقی مطالبات را انجام خواهیم داد، اما باید بگویم که خود مجلس و قانونی که تصویب کرده که استخدام و به کارگیری نیروی انسانی منوط به اخذ مجوز از سازمان مدیریت و حذف توسعه سنواتی که سازمان مدیریت با توجه به تراز نیروی انسانی عمل می‌کند.  
 
فانی اظهار داشت: با پیگیری که صورت گرفته موافقت سازمان مدیریت را کسب کردیم و آزمون را به زودی اجرا خواهیم کرد و با توجه به مفاد قانونی که در مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار دارد که در آن قانون ذکر شده برحسب نیاز و جنسیت و موقعیت جغرافیایی و با توجه به رشته مربیان پیش‌دبستانی ما آموزنی را براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهیم کرد که عزیزان با توجه به آن و با توجه به اولویت‌هایی که وجود دارد به کار گرفته خواهند شد.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 1066 ، امتیاز کاربران: 3 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING