شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:25   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25108صفحه نخست » اسنادجمعه، 8 اسفند 1393 - 07:07
سناریوی جدید با نام “سرویس بهداشتی بن بست!”
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مهندس ناظر شهردای میانه ادعای یکی از منتقدین شهر مبنی بر صفر بودن تراز خروجی سرویس بهداشتی پارک فرهنگیان نسبت به شبکه فاضلاب را کذب محض عنوان کرد.
سناریوی جدید با نام “سرویس بهداشتی بن بست!”

میانا نوشت : در پی درج مطلبی از سوی یکی از سایت های محلی با عنوان " سرویس بهداشتی بن بست! " نویسنده مطلب مذکور سعی داشته تا با ادله ای مبنی بر شنیده ها و منابع آگاه، نسبت به زیر سوال بردن روند ساخت و ساز پروژه سرویس بهداشتی پارک فرهنگیان که همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در بهمن ماه سال جاری از سوی شهرداری میانه به بهره برداری رسید، اقدام نماید.

نقاد در این مطلب با بیان این موضوع که  خروجی دستشویی های این سرویس بهداشتی تازه ساخت در تراز صفر با لوله شبکه فاضلاب شهری قرار گرفته است و  امکان شیب دهی لازم برای هدایت جریان فاضلاب را ندارد ، ضمن ارائه آمار و اطلاعات غلط سعی داشته تا با بکار گیری  کلماتی همچون " مدیران نمونه " و یا " حیف و میل بیت المال " تنور سیاسی کاری برخی از افراد به ظاهر دلسوز شهر را گرم و شخص شهردار را بصورت غیر مستقیم ،به عنوان سیبل انتقادات بی پایه و اساس خود قرار دهد.

نکته قابل توجه این موضوع می باشد که آمار و ارقام ارائه شده در این  مطلب  نیز اشتباه بوده و پروژه سرویس بهداشتی پارک فرهنگیان نه با ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بلکه، اعتباری به میزان  147 میلیون  تومان به بهره برداری رسیده است .

قطع به یقین تمرکز چند هفته ای کارشناسان شهرداری برای حل مشکل این پروژه در هفته های اخیر  و  کنده کاری های انجام گرفته، نه بخاطر حل مشکل اختلاف سطح خروجی سرویس بهداشتی با فاضلاب شهری بلکه ناشی از ندانم کاری عده ای در مسدود کردن راه چشمه ها با مخلوط سیمان بوده است .

سال گذشته نیز در ایام نزدیک به  عید نوروز ، سرویس بهداشتی پارک انقلاب با مسدود شدن مسیر لوله سرویس بهداشتی با پارچه و سنگی که در داخل لوله های آن رها شده بود، دچار چنین گرفتگی شده بود، که شهرداری میانه در پی آزاد سازی مسیر مجبور به کنده کاری در داخل سرویس و مسیر خروجی تا شبکه فاضلاب کنار خیابان شد .

 همین کنده کاری نه تنها موجب حیف و میل نشدن بیت المال با سطحی نگری و هزینه کرد بر روی این سرویس بهداشتی فرسوده نشد، بلکه منجر به نوسازی کامل آن سرویس شد. منتقدین در آن روزها نیز با در بوق و کرنا کردن موضوع فوق ، بسته شدن سرویس بهداشتی پارک انقلاب در ایام عید را متوجه کم کاری شهردار و بی کفایت خواندن آن عنوان کردند.

آغاز تورنمنت  نقادی شهرداری میانه در روزهای اخیر در حالی رقم می خورد که مشکلات و مسائل مختلف شهری در پستوهای تاریک خانه ها به باد فراموشی سپرده شده و این در حالی است که در طی هفته های گذشته استیضاح شهردار میانه از سوی شورای اسلامی شهر به دلیل غیر قانونی بودن روند آن از سوی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میانه کم لم یکن تلقی شد.

مهندس ناظر شهرداری در گفتگو با میانا با بیان این موضوع که قبل از اجرای فونداسیون ،اختلاف ارتفاع لوله فاضلاب با روی جدول پارک توسط اینجانب با دوربین برداشت وهمان موقع با رنگ اسپری روی جدول پارک کد مربوط نوشته شد، افزود : تمامی مراحل انشعابات آب و فاضلاب بر عهده شرکت آب و فاضلاب می باشد و مهندسین این اداره تمامی مراحل نصب و حفاری را بر عهده داشته و مورد تایید کارشناسی قرار گرفته است.

مهندس جلوداری همچنین با اشاره به این مطلب که هر گونه ترمیم و اصلاح پروژه های عمرانی تا تحویل قطعی پروژه بر عهده پیمانکار است، اظهار داشت : در صورت بروز هرگونه مشکل ، مبلغ هزینه شده از  قرارداد پیمانکار کسر می شود.

وی با اشاره به این موضوع که درج مطالب با طرح این مسئله که خروجی های سرویس بهداشتی پارک فرهنگیان امکان شیب دهی لازم برای هدایت جریان فاضلاب را ندارد، کذب محض عنوان کرد و افزود : بخاطر اشرافیت شیب سرویسهای بهداشتی به لوله فاضلاب، ناچار در زمان اجرا ، ساختمان را حدود یک متر بیشتر اجرا شد و در حال حاضر این پروژه هیچ گونه مشکلی در تخلیه فاضلاب نداشته  و خروجی ها چشمه سرویس بهداشتی در جریان تحویل گرفتن پروژه از پیمانکار بصورت کامل تست شد، که متوجه گرفتگی و انسداد لوله ها به طرز عجیب توسط عده ای که هویت آنان مشخص نیست،  شدیم .

وی تعویض متعدد کاشی کاران و مجاب کردن پیمانکار در تمامی مراحل ساخت این پروژه و تحویل مشروط از پیمانکار مطابق قرارداد را از جمله موارد رعایت شده عنوان کرد و اظهار داشت : بعد از تحویل موقت ۵% حسن انجام کارپیمانکار باید آزاد شود ولی بخاطر تحویل موقت مشروط تاکنون  5% حسن انجام کار نیز آزاد نشده است.

بدیهی است هزینه حق انشعاب سرویس بهداشتی پارک فرهنگیان به منظور متصل شدن به فاضلاب شهر مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که در اسناد مالی فی ما بین ادارات با شهردای لحظ شده است و هر گونه عملیات حفاری و نصب این  پروژه بر دوش ماموران و ناظرین اداره آب و فاضلاب بوده که  حسن انجام کار و تائیدیه های لازم در این خصوص نیز  صادر شده است. و هرگونه تخریب و یا بازسازی با هزینه های پیمانکار انجام گرفته است .

هر چند پایگاه اطلاع رسانی میانا به عنوان اولین نشریه الکترونیکی رسمی در شهرستان میانه، پیگیر موضوعات و مطالبات مردم از مسئولین است و هر گونه کم کاری و حیف میل بیت المال را از دید رسانه امری قابل پیگری و پرداخت می داند، به همین جهت در راستای حق بینی و حق نویسی  به عنوان چشم نظار بر عملکرد مسئولین و سایر رسانه های فعال  به منظور روشن تر شدن فضا، که بواسته  ترفند رسانه ای نخ نما شده  خدشه دار شده است، موضوعاتی را در این نوشتار مطرح کرده است که تمامی آنها بر پایه اسناد و مدارک و ادله کارشناسان ادارت مذکور بوده است .

 

تعداد بازدید: 3989 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی