فرهنگیان نیوز - تدبیر: دکتر جلیل جعفری نماینده ی مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ، در دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با انتقاد از کم تحرکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد متاسفانه جو غالب مجلس در راستای حل عملی مشکلات معیشتی معلمان نیست و اهمیت ندادن مجلس ودولت به مسایل آموزش و پرورش برای من قابل درک نیست.
در این دیدار که در ادامه ی نشست های شورای مرکزی با مسئولین ونمایندگان در راستای انعکاس مشکلات معیشتی معلمان و مسائل آموزش و پرورش ، شامگاه 6 اسفند برگزار شد ابتدا سید غلامحسین گنجی رئیس شورای هماهنگی و اجرائی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با تحلیل شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور ، ریشه ی اصلی مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی را ناشی از کم توجهی مسئولین به آموزش و پرورش و تنزل جایگاه معلمان در جامعه دانست.
وی با گلایه از نمایندگان مجلس و مسئولین دولت ، از اینکه آموزش و پرورش از اولویت های اصلی تلقی نمی شود انتقاد کرد و نسبت به جو حاکم در جامعه تعلیم و تربیت کشور که توام با دلسردی و سرخوردگی متولیان امر یعنی معلمان می باشد ابراز نگرانی کرد.
گنجی با برشمردن مشکلات و مسائل مربوط به معلمان و حوزه ی آموزش و پرورش خواستار تصویب لایحه ی رتبه بندی معلمان بر اساس تعیین پایه حقوق مناسب برای کل معلمان بر اساس حقوق هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم و سپس رتبه بندی معلمان برا اساس توانایی های علمی و تخصصی و نه بر اساس رقابت ناسالم شد.
در ادامه ی جلسه سایر اعضای شورای مرکزی مشکلات و مسائلی مانند کم کاری کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تبعیض بین آموزش و پرورش و وزارت علوم ، وضعیت نا مطلوب معیشتی معلمان ، تبعیض های غیر قابل تحمل در پرداخت حقوق بین دستگاهها ، انتقاد از حرف زدن و عمل نکردن مسئولین ، مشکلات بیمه ی طلایی و ... را مطرح و خواستار توجه جدی نماینده محترم و انتقال به مسئولین و مجلس شدند.
سپس دکتر جعفری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه رشد و توسعه ی کشور بدون توجه به آموزش و پرورش و جایگاه معلمان امکان پذیر نیست تصریح کرد آموزش وپرورش باید مقدم بر آموزش عالی باشد اما متاسفانه هم اکنون چنین نیست.
دکتر جعفری با اشاره به نطق پیش از دستور خود در دفاع از حقوق معلمان در مقابل افزایش بی رویه ی حقوق سایر دستگاهها افزود: جو غالب مجلس در راستای حل مشکلات معیشتی معلمان نیست و متاسفانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تحرک لازم برای تغییر دیدگاه نمایندگان را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه در تصویب تبصره های بودجه ی 94 بیش از 30 پیشنهاد داده است افزود : تنها یک پیشنهاد بنده که آن هم مربوط به اختصاص نیم درصد درآمد هدفمندی یارانه ها به آموزش و پرورش بود بر خلاف آیین نامه ی داخلی مجلس ، در صحن مطرح نشد و من پیگیر این امر خواهم بود.
نماینده ی مردم خلخال و کوثر قول داد در صورت بی توجهی مجلس به پیشنهادهایش بلافاصله بعد از بررسی بودجه ، با همفکری معلمان استان ، طرح دوفوریتی در حمایت از حقوق معلمان و رفع تبعیض ها از محل هدفمندی یارانه ها یا مازاد درآمد نفتی ارائه کند.
در خاتمه این جلسه بر ارتباط بیشتر انجمن با نمایندگان مجلس و همفکری و تبادل افکار پیرامون حوزه تعلیم و تربیت تاکید گردید.
عابدی
|