RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25123صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 9 اسفند 1393 - 15:17
دختران دبیرستانی مشکل بهداشت بلوغ دارند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مدیر کل دفتر سلامت وزارت‌ آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات بهداشت بلوغ در دختران دبیرستانی گفت: ۱۰۰ درصد مدارس دخترانه دوره متوسطه دوم تحت پوشش طرح آهن یاری قرار خواهند گرفت.

به گزارش فارس، حسن ضیاءالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح‌هایی که برای دانش‌آموزان دختر در مدارس مورد نظر است، اظهار داشت: در حوزه دختران بحث سلامت نوجوانی مورد توجه دفتر سلامت است.

وی افزود: دختران در سن دوره متوسطه (دبیرستان) مشکلاتی در خصوص بهداشت بلوغ دارند که آموزش‌هایی را امسال برای آنها در مدارس در نظر گرفتیم.

ضیاءالدینی با بیان اینکه کار رسیدگی به مشکلات دختران دانش‌آموز را از مدارس شبانه‌روزی آغاز کردیم، گفت: در مجموع 150 هزار مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در کشور وجود دارد که آموزش‌ها را آغاز کردیم و رابطان بهداشتی انتخاب شدند تا آموزش لازم به دانش‌آموزان دختر منتقل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان دختر در دوره دبیرستان با مشکلات بلوغ مواجه هستند، لذا برنامه‌های مختلفی برای آنها در دستور کار است.

وی به یکی از برنامه‌هایی که برای دختران دانش‌آموز تدارک دیده شده است اشاره و خاطرنشان کرد: به علت وجود کم خونی در دانش‌آموزان از سالها قبل موضوع «طرح آهن یاری» در مدارس دخترانه وجود داشته است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح آهن یاری را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدارس ادامه می‌دهیم.

ضیاءالدینی با بیان اینکه طرح آهن یاری در مدارس دخترانه متوسطه دوره اول و دوم اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون موفق شده‌ایم تا 40 درصد مدارس دخترانه متوسطه اول کشور و 10 درصد مدارس دخترانه متوسطه دوم کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این طرح در هر هفته یک قرص آهن که در هر ماه چهار عدد قرص می‌شود به دانش‌آموزان دختر داده می‌شود، گفت: 100 درصد مدارس دخترانه دوره متوسطه دوم تحت پوشش طرح آهن یاری قرار خواهند گرفت.

 

تعداد بازدید: 1257 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING