RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 07:55   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25154صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 10 اسفند 1393 - 20:45
وزارت آموزش و پرورش مجاز به خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تبصره 13 لایحه بودجه سال 1394 را تصویب کردند.
به گزارش پارسینه ؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 94 در جزء 1بند الف تبصره 13 به وزارت آموزش وپرورش اجازه دادند به منظور پوشش کامل تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم، نسبت به خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی از طریق پرداخت سرانه دانش آموزی اقدام کند.

نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تبصره 13 لایحه بودجه سال 1394 را تصویب کردند.

نمایندگان همچنین در جزء 2 بند الف تبصره 13 لایحه بودجه سال آینده تصویب کردند در سال 1394 ساختمان های متعلق به دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری که به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار گرفته است، همچنان در اختیار وزارت آموزش و پرورش باقی می ماند.

همچنین براساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مکلف است در مناطقی که نمی تواند ارایه خدمات آموزشی کند استفاده از سرویس ایاب و ذهاب رایگان به نزدیک ترین محل آموزشی برای کلیه دانش آموزان فراهم کنند.

نمایندگان همچنین در بند د تبصره 13 لایحه بودجه سال 94 تصویب کردند دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دستگاههای مشمول بند (ب) ماده (20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود تا سقف درآمد اختصاصی سال 1393 نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها اقدام نمایند و در جهت تکمیل طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای خود استفاده کنند و با تنفس یکساله نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.

همچنین با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس بند ز تبصره 13 وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری(سازمان امور دانشجویان) و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجازند طبق قوانین و مقررات، درآمد حاصل از خرید عدم انجام تعهدات بورس و ارزبگیر با هزینه شخصی و جریمه های آن را أخذ و به حساب درآمد اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند. صددرصد این درآمد به عنوان درآمد اختصاصی وزارتخانه های یادشده تلقی می شود و به منظور تحقق برنامه های مؤسسات آموزش عالی درمناطق شهری کمتر از دویست هزار نفر جمعیت به آنها اختصاص می یابد.

همچنین نمایندگان مجلس با تصویب بند ط تبصره 13 لایحه بودجه سال 94 تصویب کدند منابع واریزی از طریق ردیف 110-530000 صرف هزینه های دانشجویان بورسیه داخل و خارج از کشور، یارانه تغذیه، تعمیر و تجهیز خوابگاههای دانشجویی، تربیت بدنی و سایر امور دانشجویی دانشگاهها می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند ک تبصره 13 لایحه بودجه سال 94 نیز تصویب کردند مازاد درآمد اختصاصی دستگاه های اجرایی در سقف اعتباراتی که برای این منظور در این قانون پیش بنی شده است، حسب مورد به همان دستگاه اجرایی که درآمد را کسب کرده است اختصاص می یابد تا مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هزینه شود.

تعداد بازدید: 977 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی