شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25157صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 10 اسفند 1393 - 20:49
۵۰۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیرانتفاعی مناطق محروم/ پوشش تحصیلی ۲۵ هزار دانش‌آموز از طریق خرید خدمات آموزشی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون پارلمانی سازمان و مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: در سال جاری ۵۰۰ هزار صندلی خالی در مناطق محروم در مدارس غیر انتفاعی وجود داشته است.
خبرگزاری فارس: ۵۰۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیرانتفاعی مناطق محروم/ پوشش تحصیلی ۲۵ هزار دانش‌آموز از طریق خرید خدمات آموزشی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در صحن علنی مجلس علیرضا صالح نماینده دولت و معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به موضوع خرید خدمات آموزشی از طریق مدارس غیر دولتی و پرداخت سرانه دانش‌آموزی برای پوشش کامل تحصیلی دانش‌آموزان تصریح کرد: دولت به دنبال ایجاد مدارس غیر انتفاعی جدید نیست و در حال حاضر 500 هزار صندلی خالی در مناطق محروم و در مدارس غیر انتفاعی وجود دارد.

وی افزود: 190 میلیارد تومان در سال 94 از این محل می توان صرفه‌جویی کرد و 15 هزار و 300 نفر در استان سیستان بلوچستان و 10 هزار نفر دانش‌آموز در خوزستان که در مناطق محروم بوده‌اند، استفاده کرده‌اند.

صالح گفت: بخشی از اعتبارات را از خرید خدمت و صندلی‌های خالی تأمین می‌کنیم و قرار نیست مدرسه جدید غیر انتفاعی ایجاد شود. همچنین بالای 98 درصد از اعتبارات هزینه‌ای برای هزینه‌های جاری آموزش و پرورش است و سهم اعتبارات عمرانی این بخش بسیار ناچیز است.

در ادامه مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز عنوان کرد: شبیه این قانون را در لایحه تنظیم مقررات مالی دولت آورده‌ایم و موضوع در شهرستان‌ها و مدارس غیر انتفاعی نیست و در شهرهای کوچک قابلیت اجرایی پیدا نمی کند.

تعداد بازدید: 668 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی