RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25425صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 28 اسفند 1393 - 11:51
عیدی هفت میلیونی به دانش آموزان سوخته
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

عیدی هفت میلیونی به دانش آموزان سوخته

بهرام رادان تصویر سلفی از خود و گروهی از دانش آموزان مدرسه درودزن مرودشت را منتشر کرد تا بخشی از ثمره حرکتی که دو سال آغاز کرده بود، علنی شود و بتوان امیدوار بود تا با چنین تلاش‌هایی، زیبایی اصیلی که در چهره این دانش آموزان بود تا حد ممکن بازگردد و امیدها برای کاهش آثار چنین زخم‌هایی پررنگ‌تر شود.

به گزارش «تابناک»؛ آتش‌سوزی مدرسه درودزن، حادثه‌ای بود که در ۱۴ آذر ۱۳۸۵ در مدرسه شهید رحیمی درودزن شهرستان مرودشت استان فارس رخ داد و هشت دانش‌آموز را در شعله‌های خود سوزاند. این حریق که بر اثر آتش گرفتن تنها وسیله گرمایشی (بخاری علاءالدین) اتفاق افتاد، تا پانزده روز بعد توسط آموزش و پرورش اعلام نشد تا رییس وقت سازمان بازرسی کشور در جلسه ای با مسئولان آموزش و پرورش خبر را اعلام داشت و جنبه ملی پیدا کرد.

این تنها حریق دردناکی نبود که رخ داد و در میان آتش سوزی‌های مکرر در مدارس، آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد از توابع پیرانشهر نیز بسیار دردآور بود؛ واقعه‌ای که چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ در یک کلاس درس مدرسه ابتدایی رخ داد و با سوخت بخاری نفتی کلاس،  ۲۹ نفر دانش آموز دچار سوختگی شدند و شرایطی پیش آمد که مسئله بخاری‌های نفتی مدارس و جمع آوری‌اش، یک بحث ملی شد و در این میان افکارعمومی به شدت پیگیر وضعیت این آسیب دیدگان بودند که آینده‌شان تباه شده بود.

همان زمان بهرام رادان از تلاش برای درمان این کودکان سخن به میان آورد و دست کمک به سمت چهره‌های شاخص حوزه‌های مختلف به ویژه پزشکان دراز کرد تا آنجا که ممکن است، چهره این کودکان را ترمیم کنند و بخشی از آنچه ایشان در کسری از دقیقه از دست داده‌اند را به ایشان بازگردانند و در عین حال از گروه‌های توانمند درخواست کرد تا کمک‌هایشان را برای اهدا به بچه‌های آسیب دیده، تجمیع کنند.

عیدی هفت میلیونی به دانش آموزان سوخته

او در این باره عنوان کرده بود: «با دیدن یک برنامه تلویزیونی طرحی به ذهن من رسید. در آن برنامه پنج هزار جراح پلاستیک مجمعی تشکیل داده و به آفریقا رفتند. آنها کودکانی که به هر دلیل دچار تغییر شکل در صورت شده بودند را به صورت رایگان تحت جراحی قرار دادند. در مصاحبه‌ای با یکی از جراحان خواندم که او گفته بود: “45 دقیقه بیشتر برای من این کار طول نمی‌کشد اما یک زندگی به این کودک می‌دهم و او را به اجتماع برمی‌گردانم”. دو حادثه شین آباد و پیرانشهر نیز در مجموع 20 تا 30 کودک را مجروح کرد و من فکر کردم ما می‌توانیم از انجمن جراحان پلاستیک درخواست درمان آنها را داشته باشیم و هزینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی را از طریق جمع شدن اهالی ورزش، هنر و مردم خیر تأمین کنیم.»

بهرام رادان یادآور شد: «همانطور که می‌دانید ما در جراحی پلاستیک رتبه اول را داریم و حتی مردم از کودکی به اینطور جراحی‌ها علاقه نشان می‌دهند. بنابراین ایرادی ندارد که چند تن از پزشکان دست به کار شده و اقداماتی برای بازگشت این کودکان به اجتماع داشته باشند. آنها فردا بزرگ می‌شوند و به این مملکت کمک می‌کنند. ما تا کی می‌خواهیم منتظر بنشینیم که وزرا برایمان کاری کنند؟ نمی‌کنند ایراد ندارد. ما باید خودمان دست به دست هم دهیم و سهمی در پیشرفت مملکتمان داشته باشیم.»

ستاره سینمای ایران نیز در این راستا توضیح داد: «به فکر این هستم که چند نفر را دور هم جمع کنم. پیغام‌هایی نیز برای چند نفر فرستاده‌ام اما اسم نمی‌برم تا کسی در معذوریت نیفتد. پس از تشکیل یک جمع از هنرمندان و ورزشکاران، می‌توانیم کمک‌های مردمی را نیز جذب کرده و با یک همت بالا برای این کودکان کاری کنیم و خودمان لذتش را ببریم.»

حال در آستانه نوروز 93، بهرام رادان تصویری از خود و این کودکان را منتشر نموده و در این باره یادآور شده است: «دو سال پیش فراخوانى دادیم براى کمک به بچه هاى سوخته مرودشت، امروز حساب بانکى بین بچه ها بعنوان عیدى شون تقسیم شد: نفرى ٧ میلیون تومن، ممنونیم از اعتماد اونها که کمک کردن، این عکس یادگارى به خواست خود بچه ها منتشر میشه، امیدوارم سال آینده با بهبودى کاملشون این عکس رو تکرار کنیم، آمین.»

این یکی از معدود وعده‌هایی است که از صدها وعده مطرح شده درباره این کودکان عملیاتی شده و صرفاً جنبه تبلیغاتی نداشته و به همین دلیل باید از او به واسطه تعهدش به مسئولیت اجتماعی که درباره‌اش سخن گفته بود، تشکر کرد و امیدوار بود تا با رفتارهای مشابه، وضعیت این کودکان تغییر چشمگیری داشته باشد و وجدان عمومی تا حدی تسلی یابد.

منبع خبر : تابناک

تعداد بازدید: 2437 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی