RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:19   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25469صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 7 فروردین 1394 - 00:16
تعجب نکنید:"عفو بین‌الملل حماس و شبه‌نظامیان فلسطینی را به جنایت جنگی متهم کرد"
در جریان این درگیری، بیش از ۲۱۰۰ فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بودند و ۷۲ اسرائیلی که تنها شش نفر آنها غیرنظامی بودند، کشته شدند.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

عفو بین‌الملل شاخه نظامی حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه را به جنایت جنگی در جریان جنگ ۵۰ روزه با اسرائیل در سال ۲۰۱۴ متهم کرد. این سازمان پیشتر اسرائیل را هم در این زمینه متهم کرده بود. ادامه
 

سازمان عفو بین‌الملل شاخه نظامی حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه را به جنایت جنگی در جریان جنگ ۵۰ روزه با اسرائیل در سال ۲۰۱۴ متهم کرد.

این سازمان غیردولتی مدافع حقوق بشر پیش از این اسرائیل را نیز به ارتکاب جنایت جنگی در همین جنگ متهم کرده بود.

حال در گزارشی که روز پنج‌شنبه، شش فروردین، منتشر شده، عفو بین‌الملل تاکید کرده است که گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه «با پرتاب کور و بی‌رویه راکت» هم شهروندان اسرائیلی و هم شهروندان فلسطینی را به قتل رسانده‌اند.

به گفته عفو بین‌الملل، شبه‌نظامیان فلسطینی با پرتاب راکت‌ و گلوله‌های غیر هدایت‌شونده خمپاره که امکان هدف‌گیری مناطق مشخصی را ندارند، قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

این سازمان غیردولتی مدافع حقوق بشر افزوده است که بر اثر این حملات در داخل نوار غزه، شش غیرنظامی اسرائیلی و ۱۳ فلسطینی در کمپی متعلق به پناهجویان فلسطینی کشته شده‌اند.

شبه‌نظامیان فلسطینی پیش از این گفته بودند که اسرائیل مسئول این حمله بود، اما عفو بین‌الملل در گزارش خود می‌گوید که یک متخصص مستقل مواد انفجاری، شواهد موجود را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که یک راکت فلسطینی مسئول این واقعه بود.

عفو بین‌الملل همچنین تاکید کرده که شبه‌نظامیان فلسطینی موارد دیگری از قوانین بین‌المللی را نیز نقض کرده‌اند؛ از جمله این که تسلیحات و مهمات خود را در ساختمان های مسکونی و مدارس متعلق به سازمان ملل متحد پنهان می‌کردند و حملات خود را از مناطقی که صدها غیرنظامی پناه گرفته بودند، انجام می‌دادند.

اسرائیل همواره این مسئله را باعث اجتناب‌ناپذیر شدن افزایش تلفات غیرنظامی در نبرد با شبه نظامیان فلسطینی عنوان می‌کرد و اکنون گزارش عفو بین‌الملل بر این ادعای اسرائیل صحه می‌گذارد.

در گزارش عفو بین‌الملل همچنین تاکید شده که اگرچه «تاثیر مخرب حملات اسرائیل بر غیرنظامیان فلسطینی غیر قابل انکار است، نقض [مقررات بین‌المللی] در یک درگیری توسط یک طرف، هرگز نقض آن مقررات توسط طرف دیگر را توجیه نمی‌کند.»

اسرائیل و گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی مستقر در نوار غزه، در تابستان سال ۱۳۹۳ برای ۵۰ روز با یکدیگر درگیر شدند.

در جریان این درگیری، بیش از ۲۱۰۰ فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بودند و ۷۲ اسرائیلی که تنها شش نفر آنها غیرنظامی بودند، کشته شدند.

تعداد بازدید: 2405 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING