جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:19   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25773صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 30 فروردین 1394 - 18:37
اجرای حذف طرح زوج وفرد خودروها از اواخر خرداد کلید می خورد/از تردد خودروهای عمومی دودزا جلوگیری می شود/جایگزین طرح زوج و فرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 کمیته عمران شورای شهر تهران گفت:این طرح به خودروهایی که استانداردهای لازم و معاینه فنی را ندارند اجازه ورود به مناطقی که آلودگی آنها بیشتر است، داده نمی شود.

اجرای حذف طرح زوج وفرد خودروها از اواخر خرداد کلید می خورد/از تردد خودروهای عمومی دودزا جلوگیری می شود/جایگزین طرح زوج و فرد    

اقبال شاکری در گفت وگو با تهران پرس در خصوص حذف طرح زوج و فرد خودروها از ابتدای تابستان اظهار داشت:بر اساس این طرح توسط معاونت حمل و نقل ترافیک تهیه و تنظیم شده است و به شورای عالی ترافیک تهران ارائه خواهد شد نه به شورای اسلامی شهر تهران.البته این طرح در شورای شهر و سپس در کمیسیون عمران مطرح خواهد شد.اما تصمیم گیری نهایی را شورای عالی ترافیک خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود:پیش بینی خواهد شد این طرح در صورت تصویب از اواخر فصل بهار و از ابتدای فصل تابستان اجرایی و عملیاتی شود.کلیات این طرح مورد تصویب قرار گرفته است و جزئیات آن در حال رسیدگی است.اما آن چیزی که مشخص این است که طرح حذف زوج و فرد خودروها در صورت ابلاغ از اواخر خرداد ماه اجرایی شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این که در صورت اجرایی شدن این طرح،پلاک خوانی خودروها حذف و به جای آن کیفیت خودروها بر اساس میزان آلایندگی مورد معیار قرار خواهد گرفت خاطرنشان کرد: این طرح به خودروهایی که استانداردهای لازم و معاینه فنی را ندارند اجازه ورود به مناطقی که آلودگی آنها بیشتر است، داده نمی شود.البته خودروها به 6 گروه تقسیم خواهند شد و آن دسته از وسائل نقلیه ای که بیشترین آلایندگی را تولید کنند،مجاز به ورود به محدوده را نخواهند داشت.

شاکری درباره نوع کنترل این نوع وسائل نقلیه نیز گفت:با توجه به این که تمامی اطلاعات خودروها در سیستم معاینه فنی شهرداری تهران قرار دارد و توسط دوربین های ثبت تخلف کنترل می شود. البته منطقه مرکزی شهر در این طرح استثناء است و همواره به عنوان منطقه ای که خودروهای آلاینده اجازه ورود به آن را ندارند با آن برخورد می شود.

وی گفت:تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی که آلایندگی زیادی را تولید کنند،با توجه به ثبت اطلاعات درون سیستم،قطعا از تردد آنها جلوگیری به عمل می آیند و بایستی نسبت به تعویض خودروهای خود اقدام کنند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که طرح مذکور در حال ارائه به شورای ترافیک شهر تهران است، عنوان کرد: در حال حاضر در خصوص اصول کلی طرح موافقت این شورا اعلام شده است و اعضا در حال تصمیم گیری در خصوص جزئیات آن هستند تا پس از تصویب ابلاغ شود.

تعداد بازدید: 1033 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING