RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:31   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  استخدام شرکت فولادی نورد گرم ( بدون هزینه برای کارجو) فوری 👈 معاون مالی اقتصادی


  👈رییس شعبه پخش استان ( بدون هزینه برای کارجو)


  کارجو مدیریت کارخانه ؛مدیریت طرح و برنامه ؛مدیریت مهندسی صنایع و مدیریت برنامه ریزی و انبارها و خرید


  استخدام سرپرست جبران خدمات خیابان مطهری


  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


- اندازه متن: + -  کد خبر: 25784صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 31 فروردین 1394 - 20:47
دستگیری شماری از جاسوسان عربستان و اسرائیل در یمن
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رهبر انصارالله در بیست‌وپنجمین روز، در سخنانی مهم گفت: دشمن سعودی مدارس، مساجد، فرودگاه‌ها و مردم بی دفاع یمن را هدف قرار داده است و سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه (طبق ادعای ریاض) این تجاوزات می تواند به نفع مردم یمن باشد؟

به گزارش صاحب نیوز، جنایات عربستان سعودی علیه مردم بی‌دفاع یمن که با چراغ سبز آمریکا و در سایه بی‌تحرکی جامعه بین‌الملل همچنان ادامه دارد، وارد بیست و ششمین روز خود شد.

رهبر انصارالله در بیست‌وپنجمین روز، در سخنانی مهم گفت: دشمن سعودی مدارس، مساجد، فرودگاه‌ها و مردم بی دفاع یمن را هدف قرار داده است و سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه (طبق ادعای ریاض) این تجاوزات می تواند به نفع مردم یمن باشد؟
تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در حملات عربستان سعودی به یمن کشته شده‌اند و در روز گذشته جنگنده‌های سعودی در ۲ ساعت ۲۴ بار شهر صنعا را بمباران کردند.
صنعا در کمتر از دو ساعت ۲۵ بار بمباران شد
جنگنده‌های سعودی در کمتر از دو ساعت ۲۵ بار پایتخت یمن را بمباران کردند که این حجم از بمباران در طی روزهای اخیر بی‌سابقه بود.
این حملات منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان یمنی شد و این در شرایطی است که هنوز آمار رسمی قربانیان این حمله اعلام نشده است.
از سوی دیگر امروز رسانه‌ها خبر دادند که جنگنده‌های سعودی برای مقابله با مردم یمن و افزایش تلفات از مواد سمی و گازهای خفخه کننده در بمب‌های خود استفاده می کند.
براساس گزارش‌ها، پس از آنکه بمب‌های سعودی دود غلیظی از خود پس از انفجار منتشر می‌کردند بررسی ها نشان داد که این بمب‌ها حاوی مواد سمی و شیمیایی خفه کننده‌ای است که پس از انفجار قربانیان را به کام مرگ می‌کشاند.

انفجاری مهیب صنعا را لرزاند

لحظاتی پیش، انفجاری مهیب، صنعا پایتخت یمن را لرزاند و به گفته شاهدان عینی این انفجار تا ۲۰ کیلومتر را تحت‌الشعاع قرار داد و منازل مسکونی به وضوح به لرزه درآمدند و دود زیادی در آسمان دیده شد.

به نوشته پایگاه خبری «سماپرس»، این انفجار خسارات زیادی برجای گذاشته است.

رویترز نیز از انفجاری مهیب و بی‌سابقه در صنعا خبر داد.

برخی منابع نیز مکان دقیق این انفجار را «فج عطان» در صنعا اعلام کردند.

دستگیری شماری از جاسوسان عربستان و اسرائیل در یمن

یک فرمانده امنیتی انصار الله که خواست نامش فاش نشود، به فارس در صنعا خبر داد این جنبش شماری از مزدوران و جاسوسان یمنی را که از بیم دستگیر شدن قصد فرار به عربستان را داشتند پس از کشف ارتباط آنها با سرویس‌های اطلاعاتی سعودی و صهیونیستی دستگیر شدند.

این رهبر انصار الله تاکید کرد که این عملیات ویژه با همکاری سرویس اطلاعات ارتش یمن انجام شده و فعلا هویت بازداشتی‌ها فاش نخواهد شد.

این مقام امنیتی با اشاره به اینکه مزدوران عربستان قصد منحرف کردن انقلاب و برهم زدن ثبات امنیتی بین کمیته‌های انقلابی با جنبش انصار الله را دارند، تاکید کرد: مزدوران دستگیر شده قصد داشتند با سیطره بر چندین فرودگاه و سایت نظامی در یمن عملیاتی نظامی را انجام دهند.

وی تاکید کرد: کمیته‎های انقلابی و مبارزان سپر بزرگی در برابر مزدوران و جاسوسانی هستند که برای عربستان و اسرائیل کار می‌کنند.

ده‌ها تروریست در عدن تسلیم شدند/سیطره مقاومت بر چندین منطقه و سایت نظامی شبه نظامیان هوادار هادی در استان عدن

از سوی دیگر مقاومت مردمی کنترل چندین منطقه از استان حضر موت در شرق یمن را بدست گرفت و ده‌ها تن از تروریست‌ها در عدن که شاهد درگیری‌های شدید بین تروریست‌ها و کمیته‌های انقلابی است، تسلیم شدند.

فرمانده گردان النصر در استان عدن تاکید کرد: پس از فرار تروریست ها و شبه نظامیان هوادار رئیس جمهور فراری یمن از چندین منطقه در استان عدن مقاومت کنترل این مناطق را بدست گرفت و از سوی دیگر کمیته‌های انقلابی کنترل مراکز ویژه در دیگر استان های کشور را نیز بدست گرفت.

در همین حال منابعی ویژه به خبر دادند برخی تروریست‎ها و فرماندهان شبه نظامیان هادی به کنسولگری انگلیس در عدن گریختند.

منابعی ویژه هم گفتند برخی قبایل یمنی پایگاه‌های ویژه شبه نظامیان هادی را در چندین منطقه از استان عدن تحت کنترل خود گرفتند.

جایی برای بحث درباره طرح ایران وجود ندارد

«ریاض یاسین»، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن بار دیگر بر رد طرح صلح ۴ ماده‌ای ایران که مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفته تأکید کرد.

وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون العربیه با بیان این ادعا که «ایران در وضعیتی که یمن در آن قرار دارد نقش داشته است» گفت: «جایی برای بحث درباره طرح ایران وجود ندارد.»

طرح چهار ماده‌ای «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران که «غلامعلی خوشرو»، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران روز جمعه آن را به قائم‌مقام دبیر کل سازمان ملل تسلیم کرد خواستار توقف فوری حملات خارجی به یمن و آغاز گفت‌وگوهای فراگیر داخلی برای پایان دادن به بحران این کشور است.

آقای ظریف در این طرح همچنین بر ارسال کمک به مردم بی‌دفاع یمن و آمادگی ایران برای حل این بحران تأکید کرده است.

اسپانیا و روسیه از طرح چهار ماده‌ای ایران استقبال کرده‌اند؛ «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد هم در گفت‌وگویی با رئیس دستگاه دیپلماسی ایران از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن مسالمت آمیز بحران یمن قدردانی کرده است.

به رغم این، نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل متحد در نامه‌ای مورخ ۱۷ آوریل که نسخه‌ای از آن به رویت شبکه خبری العربیه رسیده این طرح را رد و آن را «دخالت در امور داخلی یمن» توصیف کرد.

سخنگوی دولت مستعفی هم روز یکشنبه طرح مورد نظر را با این بهانه که «دارای اهداف سیاسی است» غیرقابل قبول دانست.

دولت مستعفی یمن، عربستان و مقامات کشورهای غربی ایران را به حمایت از جنبش «انصارالله» با هدفی که به گفته آنها پیشبرد «سیاست‌های توسعه‌طلبانه در خاورمیانه» است، متهم می‌کنند. ایران این ادعاها را رد کرده است.

در همین حال، مقامات دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی و آمریکایی روز جمعه در گفت‌وگویی به شرط عدم افشای نام، این ادعاها را نادرست دانسته و بر اذعان مقامات رسمی این کشورها در محافل خصوصی به عدم حمایت تسلیحاتی ایران از جنبش انصارالله تأکید کرده‌اند.

تجاوز هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن از بامداد ۶ فروردین ماه سال جاری به دستور «ملک سلمان»، پادشاه این کشور آغاز شد. دولت‌های غربی از این حملات که به کشته شدن عده زیادی از غیرنظامیان منجر شده، حمایت کرده‌اند.

اسرائیل بزرگترین برنده تجاوزات عربستان

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی یکشنبه‌شب خود پس از تجاوزگری عربستان سعودی به خاک یمن مسائل مهمی را با مردم کشورش در میان گذاشته است.

رهبر انصارالله یمن در ابتدای سخنرانی خود از مواضع همه ملت‌ها و کشورهایی که از ملت یمن حمایت می کنند، تشکر کرد و گفت: دشمن سعودی مدارس، مساجد، فرودگاه‌ها و مردم بی دفاع یمن را هدف قرار داده است و سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه این تجاوزات می تواند به نفع مردم یمن باشد؟

وی تاکید کرد که کودکان یمنی با موشک و بمباران جنگنده‌های سعودی کشته می شوند و اسرائیل این تجاوزات را منفعت مشترک خود و عربستان بر می‌شمرد. رهبر انصارالله گفت: عربستان هیچ گونه حق و حقوق و هیچ گونه توجیهی برای دخالت در یمن و نقض حاکمیت این کشور ندارد.

عبدالملک الحوثی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا تجاوزات جنایتکارانه علیه یمن را مدیریت می‌کند، گفت: چگونه حملات اسرائیلی آمریکایی می تواند در حمایت از امنیت ملی عربی باشد؟ وی گفت:بزرگترین خطری که حرمین شریفین را تهدید می کند، همین آمریکا و اسرائیل هستند.

الحوثی گفت: چه قومیت عربی می تواند در آغوش آمریکا و اسرائیل باشد. قومیت حقیقی ملت عرب تحت قیمومیت اسرئیل و رهبری آمریکا نیست.

رهبر جنبش انصارالله در ادامه افزود: حقیقت این است که آنها می خواهند یمن را به آغوش اسرائیل و آمریکا بازگردانند. وی گفت: کسانی که از این تجاوزات حمایت می کنند در قتل و محاصره ملت یمن شریک هستند.

الحوثی خاطرنشان کرد: عربستان برای تأمین منافع دیگران به یمن تجاوز کرده است و اسرائیل بزرگترین برنده تجاوز عربستان به یمن است .

وی افزود: مردم یمن پرچم تسلیم را بلند نکرده اند و هرگز اعلام نکردند ضعیف یا تسلیم شده اند. می توان این موضع افتخارآمیز را در مواضع کودکان یمنی مشاهده کرد که بیانگر مقاومت و اراده قاطعانه و صادقانه ملت یمن است که هرگز این عزم و اراده سست نمی شود.

رهبر انصارالله در ادامه تصریح کرد: این تجاوزات، تهدید عربستان سعودی علیه ملت یمن و کینه توزی آل سعود علیه یمنی ها را نشان می دهد.

الحوثی گفت: گفتگو میان احزاب مختلف یمنی قبل از اقدام دشمن سعودی وجود داشت و ملت انقلابی بر موفقیت آن و رسیدن به توافق سیاسی میان این احزاب تاکید داشتند، اما این دست خارجی بود که مانع رسیدن این توافق و حل بحران یمن شد و به عقب افتادن گفتگو میان احزاب یمنی همواره به دلیل توطئه دشمن و تن دادن یمن به هیمنه خارجی است.

وی در ادامه به مبارزه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله در برابر القاعده اشاره کرد و گفت: مقابله با گروه تروریستی القاعده در شرایط کنونی و سابق برای جلوگیری از سیطره آن بر نهادهای دولتی و امنیتی ضرورت دارد.

عبدالملک الحوثی افزود: مردم یمن از آغاز روز تجاوزات هوایی نشان دادند که شجاع تر از متجاوزانی هستند که ترسیدند به تنهایی وارد این تجاوز شدند و از ارتش کشورهای دیگر و حتی از القاعده و مزدورانش از مناطق مختلف جهان استفاده کردند.

الحوثی تصریح کرد: عربستانی‌ها می خواهند یمنی‌ها را خوار و حقیر کنند و اسرائیل و آمریکا بزرگترین استفاده کننده این مساله هستند. بمباران سعودی‌ها نیز در راستای تثبیت مواضع القاعده در جنوب یمن بویژه «المکلا» است.

عبدالملک الحوثی با تاکید بر اینکه ایران به دنیال هیمنه بر یمن نیست، اعلام کرد که مشکل مردم یمن با ایران نیست، بلکه با سلب استقلال کشورشان است.

وی با بیان اینکه متجاوزان قادر به مقابله با ایران نیستند، تأکید کرد: ایران یک کشور بزرگ اسلامی است که متجاوزان جرأت مقابله با آن را ندارند.

رهبر انصارالله همچنین به مواضع اخیر شورای امنیت علیه یمن اشاره کرد و گفت: مواضع شورای امنیت غافلگیرکننده نبود، زیرا شورای امنیت سازمان ملل شورایی برای تقسیم کردن نفوذ و هیمنه به طور متساوی بین کشورهای بزرگ است.

الحوثی در پایان سخنرانی یکشنبه شب خود، مردم یمن را به صبر و استقامت فرا خواند و گفت: مردم یمن در برابر تجاوزات دشمن تسلیم نمی شوند و این حق را دارند که با هرگونه تجهیزاتی بر اساس شرایط جنگ و درگیری از خود دفاع کنند.

تعداد بازدید: 613 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی