جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:48   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25840صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 4 اردیبهشت 1394 - 16:49
بازنشستگی 38 هزار فرهنگی در سال 94
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 تدوین نظام جامع نیروی انسانی، بازنشستگی 38 هزار فرهنگی در سال جاری و افزوده شده پایه‌های تحصیلی پنجم و نهم به ساختر آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش سرویس "آموزش و پرورش" ایسنا، علی اصغر فانی در اختتامیه گردهمایی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، عنوان کرد: ما باید بدانیم به لحاظ کمّی در آموزش و پرورش چند نیرو تا چند سال آینده با چه کیفیت و کدام ویژگی و شایستگی‌ها و در چه رشته و کدام جنسیت نیاز داریم که اگر این امر محقق شود کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و می‌تواند منشاء خدمات مفیدی باشد و زمینه انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و کار های بزرگ برای آینده آموزش و پرورش را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین آماده شده است و این نقشه به ما کمک می کند تا برنامه ششم و هفتم توسعه مبتنی بر آن تدوین شود و امید دارم با اجرایی شدن این سند مهم اقدام اساسی مهم دیگری در آموزش و پرورش رخ می دهد.

وزیر آموزش و پرورش از معاونت های وزارت آموزش و پرورش خواست: در هر حوزه برنامه های مهم، اساسی و علمی را به صورت دقیق و طی یک برنامه زمان بندی شده اعلام کنند و باتوجه به محدودیت زمان و منابع تحت یک مدیریت واحد و جامع این برنامه ها تا آخر دولت تدبیر و امید به نتیجه برسد.

38هزار فرهنگی امسال بازنشسته می شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سال 94 باید انضباط مالی و بودجه ای بر دستگاه آموزش و پرورش حاکم باشد ، اظهار کرد: تکرار تجربه های تلخ سال های قبل در خصوص موضوع کسری بودجه شایسته آموزش و پرورش نیست و برای تحقق این امر ستاد بودجه در آموزش و پرورش شکل خواهد گرفت تا همه حرکت ها و برنامه ها مبتنی بر توانایی و منابع اتفاق بیافتد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 38 هزار فرهنگی بازنشسته می شود و هیچ نیرویی هم وارد سیستم آموزش و پرورش نمی شود بنابراین ساماندهی نیروی انسانی باید مبتنی بر این مهم و کاهش ساعات حق التدریس انجام گیرد که بدون شک کار ساماندهی نیروی انسانی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش در سال جدید محسوب می شود که باید با حساسیت ، دقت و ظرافت خاصی صورت پذیرد.

وی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی در کشور خاطر نشان کرد : یکی از افتخارات آموزش و پرورش در دولت تدبیر وامید گسترش سطح پوشش تحصیلی در بین کودکان و نوجوانان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در یک فرآیند پنج ساله کاهش نیروی انسانی درآموزش و پرورش به میزان 300 هزار نفر تحقق پیدا کند.

طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی واگذاری نیست

فانی در خصوص طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی، عنوان کرد: بارها گفته ام که آموزش و پرورش واگذاری مدرسه انجام نداده است بلکه از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی کمک گرفته است و باید از ظرفیت خرید خدمات آموزشی و اجرای بسته حمایتی از مدارس غیردولتی در سایر مدارس آموزش و پرورش به خصوص مدارس مناطق محروم و روستای کم جمعیت استفاده شود.

وی بر ضرورت نگاه جدی به سیاست تمرکز زدایی تاکید کرد و گفت: افزایش تمرکز معادل کاهش خلاقیت و نوآوری است و نهاد بزرگ تعلیم و تربیت باید به سمت تفویض اختیار و واگذاری تصمیم سازی به استان ها حرکت کند.

وزیر آموزش و پرورش بر اجرای جدی سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی به ویژه طرح تعالی مدیریت مدرسه تاکید کرد و از مدیران کل آموزش و پرورش استان ها خواست: در انتخاب مدیران مدارس، توانمندسازی، شایستگی و تجربه را ملاک قرار دهید و افزایش مهارت های حرفه ای آنان را مد نظر بگیرید.

فانی افزود: تجربه طرح مدارس لازم‌التوجه که در سال 82 اجرا شد نشان داد که انتخاب مدیران توانمند و کارآمد با افزایش اختیارات می تواند در ارتقای مدیریت آموزشگاهی و بهره وری آموزش در مدارس موثر باشد.

توجه به مدیریت زنان در آموزش و پرورش و آموزش دختران

عضو کابینه تدبیر وامید بر آموزش دختران تاکید کرد و گفت: همه مدیران به ویژه مدیران مدارس مناطق محروم باید بر گسترش و مناسب سازی آموزش ها به دختران کشور برنامه داشته باشند.

وی بر به کار گرفتن بانوان و زنان معلم در پست های مدیریتی و سپردن مسئولیت به آنان تاکید کرد و ادامه داد: براساس مطالعات ، زنان توانمند در مدیریت های اجرایی و میانی از مردان موفق تر عمل کرده اند.

20 هزار مدرسه و 90 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندار است

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش دارای 20 هزار مدرسه و 90 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندار است و من هر روز به ویژه در ایام زمستان باید دعا کنم تا سیستم های گرمایشی فرسوده در مدارس باعث بروز مشکل نشوند و خدا را شاکریم که در سال 93 از این حیث، فرزندانمان دچار مشکل نشدند.

وی تصریح کرد: همه باید کمک کنند این دغدغه آموزش و پرورش حل شود که اگر تحقق بیابد گام بزرگی در جهت خدمت به خانواده ها و دانش آموزان است.

فانی از مکاتبه با بانک مرکزی در خصوص اعطای وام به خیرین مدرسه ساز خبر داد و خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز با دریافت این وام می توانند با نقدینگی بیشتر به گسترش امر مدرسه سازی کمک کنند.

پایه های پنجم و نهم به ساختار آموزش و پرورش اضافه می شوند

وی با اشاره به این که پایه های پنجم و نهم در سال تحصیلی جدید به ساختار آموزشی اضافه می شوند گفت: با وجود کتاب های جدید التالیف این دو پایه تحصیلی، معلمان باید آموزش لازم را از طریق دوره های ضمن خدمت کسب کنند تا با آمادگی بیشتر بتوانند خدمت رسانی به دانش آموزان را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در 105 هزار مدرسه کشورفرآیند آموزشی اجرا می شود گفت: در این مدارس 17 هزار روحانی و 24 هزار معلم و مدیرکار اقامه نماز جماعت را برعهده دارند.

بیش از 4700 مدرسه دارای پنج دانش آموز و کمتر هستند

فانی با بیان این که بیش از 4700 مدرسه دارای پنج دانش آموز و کمتر هستند ، خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها خاطرنشان کرد: باید نسبت به اقامه نمازجماعت در مدارس حساس تر باشید و در گسترش فریضه مهم نماز به صورت عملی اقدام لازم را انجام دهید.

وی با اشاره به فعال شدن شوراهای آموزش و پرورش استان ها در دولت تدبیر و امید و اهتمام استانداران به برگزاری جلسات منظم و ماهانه، گفت: از نقش و حمایت وزیر کشور و استانداران در توجه به این شوراها و استفاده از ظرفیت های آن در جذب منابع بودجه ای تشکر ویژه دارم .

فانی خطاب به مدیران کل آموزش استان ها، تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش استان ها و شورای برنامه ریزی استان تلاش خود را در جذب منابع به آموزش و پرورش بیشتر کنید تا آموزش و پرورش از ظرفیت های قانونی شوراها در جذب بودجه بهره لازم را ببرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم نامه های متعدد آموزش و پرورش با نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: استان ها در عملیاتی کردن و جذب منابع دیگر نهادها وتوافق در این تفاهم نامه اهتمام ویژه داشته باشند تا آموزش و پرورش از منافع آن بهره مند شود.

تعداد بازدید: 1935 ، امتیاز کاربران: 7.5 (2 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING