پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:20   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25841صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 4 اردیبهشت 1394 - 12:50
آمار هشدار دهنده موادمخدر در مدارس
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

این آمار تکان دهنده که با درخواست انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انگلیس از پلیس به دست آمده، توسط معلمان انگلیسی تنها به عنوان «نوک یک کوه یخ» توصیف شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز ، پلیس انگلیس می‌گوید از صدها کودک دانش آموز در سراسر انگلیس و ولز مواد مخدر ضبط کرده است.

براساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از 34 نیروی پلیس، کودکان با حداقل سن 8 سال به خاطر حمل مواد مخدر مانند هروئین، کراک و کوکائین توسط پلیس دستگیر شده‌اند. آمار دلالت بر آن دارند که در طول چهار سال گذشته، 2 هزار مورد از این دستگیری‌ها صورت گرفته است.

این آمار تکان دهنده که با درخواست انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انگلیس از پلیس به دست آمده، توسط معلمان انگلیسی تنها به عنوان «نوک یک کوه یخ» توصیف شده است.

قاسم الهاشمی، یک فعال حقوق بشر مستقر در لندن در گفت‌وگو با پرس تی وی این موضوع را بسیار حساس و خطرناک دانست و افزود که در وهله‌ی اول می‌بایست مقامات آموزشی و سپس اولیاء این کودکان را در مورد محافظت از دانش آموزان در برابر اعتیاد، مقصر دانست.

وی تاکید کرد که مدارس به خصوص آن‎هایی که در موضوع توزیع مواد مخدر سابقه‌ای دارند باید یک سیستم بازرسی در این خصوص داشته باشند.

«کریس کیتز»، دبیرکل اتحادیه معلمان گفت که هر مورد از کشف مواد مخدر در مدارس از این جهت که اغلب در مقابل آن‌چه جوانان در خیابان‌ها با آن مواجه می‌شوند مانند نوک کوه یخ است، نگران کننده است.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات از پلیس، نام مواد مخدر، ارزش مالی آن‌ها و نوع مدارسی که درگیر چنین پرونده‌های شده‌اند را در خواست کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که یک چهارم نیروهای پلیس پاسخی به درخواست این انجمن نداده‌اند.

براساس اطلاعات کسب شده، 625 مورد از کشف مواد مخدر در مدارس مربوط به حشیش بوده است، در حالی که در 27 مورد کوکائین کشف شده است. ال‌اس‌دی، آمفتامین و اکستازی از دیگر مواد مخدری هستند که توسط پلیس از دانش آموزان انگلیسی ضبط شده‌ است. برخی از فعالان حقوق بشر آمار ارائه شده توسط پلیس را صحیح نمی‌دانند.

الهاشمی گفت: «من به آمار و ارقامی که توسط پلیس گزارش شده است اطمینان ندارم. واقعا خوشحال می‌شوم اگر آمار رسمی همین باشد. تصور می‌کنم که آمار واقعی دو یا سه برابر باشد. فکر می‌کنم که عدد ارائه شده (2 هزار مورد) این حقیقت را در باره‌ی این که دانش آموزان در حال مصرف چنین موادی در فضای باز و در مقابل عموم هستند، منعکس نمی‌کند.»

در مدارس هر کدام از مناطق میدلندز غربی، ساری در جنوب شرقی انگلیس، هرتفوردشایر و منچستر بزرگ در شمال غربی انگلستان دو مورد کشف هروئین گزارش شده است.  

4 مورد از 2 هزار مورد گزارش شده توسط پلیس انگلیس مربوط به کودکان زیر یازده سال است. پلیس از دو کودک 8 و 9 ساله در استافوردشر و یک کودک 10 ساله در یک مدرس ابتدایی در لستر ماده‌ی مخدر ضبط کرده است. یک کودک 10 ساله‌ی دیگر نیز در حالی در منچستر بزرگ دستگیر شده است که به ارزش 5 پوند مواد مخدر همراه خود داشته است.  

همچنین براساس گزارش پلیس، یک نوجوان 14 ساله به خاطر حمل هروئین به ارزش 500 پوند و یک نوجوان 16 ساله‌ی دیگری به دلیل همراه داشتن مواد مخدر به ارزش 330 پوند در منطقه‌ی منچستر بزرگ دستگیر شده‌اند.

تعداد بازدید: 1139 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی