پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:06   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25847صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 4 اردیبهشت 1394 - 14:54
الجزیره: مدیریت مدارس مذهبی کردستان عراق ازوزارت اوقاف به وزارت آموزش وپرورش انتقال یافت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

دولت اقلیم کردستان عراق مدارس مذهبی در این منطقه را از مدیریت وزارت اوقاف و امور دینی خارج کرد و تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش قرار داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دولت اقلیم کردستان عراق بدون کسب نظر پارلمان ارتباط مدارس دینی این منطقه را با وزارت اوقاف و امور دینی قطع کرد و این مدارس را تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش قرار داد. این مسئله موجب خشم روحانیون و کارکنان این مدارس و طلبه های آن شده است. آنها این اقدام را به منزله مهر پایان بر اندیشه های میانه در اقلیم کردستان به شمار می آورند.
مظهر محمد الخراسانی مدرس و امام جماعت در این منطقه گفت این تصمیم اجحاف و ظلم است و موجب به وجود آمدن تروریستها به جای اندیشه های میانه می شود.
الجزیره افزود: اگرچه اعضای پارلمان کردستان آخرین کسانی بوده اند که از این تصمیم مطلع شده اند اما آن را تصویب کرده اند تا از به وجود آمدن اندیشه های تند بیش از آنچه اکنون وجود دارد جلوگیری شود و از رشد احزاب دینی که در این گونه مدارس نفوذ دارند جلوگیری کنند.
سراج الخیلانی رئیس کمیته اوقاف و امور دینی در پارلمان کردستان گفت: این تصمیم را نخست وزیری بدون رایزنی با پارلمان اتخاذ کرده است و با این احوال ما از آن حمایت می کنیم زیرا گام مهمی برای اصلاحات در این مدارس است و موجب مهار درگیری های مذهبی و سیاسی و جلوگیری از افراط گرائی می شود.
الجزیره افزود: این تصمیم تا پیش از سال تحصیلی آینده به اجرا گذاشته نخواهد شد و تا آن زمان طلبه های این مدارس باید در انتظار نتایج اختلافات باشند. اجرای این تصمیم امر ساده ای نخواهد بود. اکثر روحانیون درکردستان این اقدام را غیرمنطقی می دانند.

تعداد بازدید: 829 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی